Toon posts:

[Acces]Tabellen wijzigen in een opgesplitste database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stageplek heb ik te maken met een Acces database die is opgesplits in een front-end en een back-end. Alleen ik moet nu de tabellen wijzigen (extra rijen invoegen) en ik krijg dit gewoon niet voorlkaar. Acces geeft de melding dat de gekoppelde tabellen niet gewijzigd kunnen worden. Ik ben al een halve dag aan het zoeken op het internet, maar ik kan er echt niks over vinden.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm niemand?

Verwijderd

Je geeft de oplossing zelf al... Je hebt een front- en een back-end. In je front-end zitten de gekoppelde tabellen uit de back-end. Wil je die tabellen wijzigen qua structuur, dan moet je de back-end openen in Access en daar de wijzigingen doorvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik geprobeerd en Acces geeft nog steeds de melding dat gekoppelde tabellen niet gewijzigd kunnen worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 10:37:
dat heb ik geprobeerd en Acces geeft nog steeds de melding dat gekoppelde tabellen niet gewijzigd kunnen worden.
Je kan ze eerst weer koppelen, wijzigen en wederom splitsen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-09 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dan open je toch echt niet de back-end. In de back-end kan je altijd de tabellen wijzigen.

Behalve als je replicatie aan hebt staan en niet de 'design master' voor je hebt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt raar, als ik de back-end open dan zie ik de tabellen niet. Bij het openen van de front-end zie je de tabellen wel, hier zie je ook dat ze gekoppeld zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 13:23 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat heet dan dummy-veilig ;) Kijk eens, als je de backend open hebt, onder opties, weergave en zet een vinkje bij verborgen objecten.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
heheh hey thanx Niesje, ik zie de tabellen nu wel :)
Pagina: 1