Toon posts:

Livestream(muziek) beveiligen met wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
is het mogelijk om een muziek-livestream te beveiligen met wachtwoord (ik dacht aan windows media encoder of shoutcast, maar geen enkele van deze heeft wachtwoordprotecie)

Verwijderd

je kan toch gewoon de listen.pls in een .htaccess beveiligde dir zetten?

Verwijderd

Topicstarter
idd, maar als je dan ip:8000 of andere poort doet kan je nog steeds luisteren in je winamp ...

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 12:45

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2004 @ 14:43:
idd, maar als je dan ip:8000 of andere poort doet kan je nog steeds luisteren in je winamp ...
Idd, dit probleem heb ik ook. de locatie waar de PLS file staat is beveiligd echter ip:8000 is niet beveiligd. Iemand een oplossing?

offtopic:
En ik weet dat dit topic meer dan een jaar oud is. Maar het leek mijn wel handig om het in één topic te houden.

• Gaitman

Gaitman

The Real One

* Gaitman scheeft een schop ;-)

Verwijderd

Topicstarter
kheb ondertussen de oplossing gevonden >:)
in icecast zit er een functie om een mount (deel van de server) te beveiligen, een uitgebreide documentatie valt te vinden op de icecast site zelf, bij faq 8)

let wel op, enkel voor de standaard mp3 encodering werkt het wachtwoord beveiligen, probeer dus niet mp3pro, ogg (werkt wel in winamp niet in mediaplayer) of andere te gebruiken :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 19:35 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-08 23:42
In Shoutcast kun je opgeven welke IP-adressen toegang tot je stream mogen hebben en welke niet. Is dat misschien een suggestie ipv wachtwoord beveiliging?

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:34:
kheb ondertussen de oplossing gevonden >:)
in icecast zit er een functie om een mount (deel van de server) te beveiligen, een uitgebreide documentatie valt te vinden op de icecast site zelf, bij faq 8)

let wel op, enkel voor de standaard mp3 encodering werkt het wachtwoord beveiligen, probeer dus niet mp3pro, ogg (werkt wel in winamp niet in mediaplayer) of andere te gebruiken :)
Laat ik nou net mp3PRO gebruiken :(
JeroenM_tbs schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:37:
In Shoutcast kun je opgeven welke IP-adressen toegang tot je stream mogen hebben en welke niet. Is dat misschien een suggestie ipv wachtwoord beveiliging?
Dat idee kwam bij mijn ook al op. Maar met wachtwoordbeveiliging heb je gewoon overal toegang tot de stream mits je het wachtwoord weet.

Verwijderd

Topicstarter
mja, je kan het proberen met mp3pro, maar dan denk ik dat hij altijd gaat blijven bufferen, net als bij mij ;)

volgens mij ligt het zelfs niet aan icecast dat het niet werkt, gewoon aan winamp die voor mp3pro geen ondersteuning geeft voor wachtwoorden :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 20:33 ]

Pagina: 1