Ik heb een probleempje ik wil een pagina maken die een header en een footer heeft en die altijd in het scherm blijven.
De hoofdpagina wat dus tussen header en footer komt moet altijd 100% beeld vullend zijn.
wat ik heb(en dus niet goed werkt):
linkje
zoals je ziet werkt het aan de boven kant goed maar onderaan gaat de main div gewoon onder de bottom div door. Main houdt height: 100% en wordt alleen opgeschoven door top: 75px.
Ik heb overal gezocht en van alles geprobeerd ik kan echt geen oplossing vinden ik heb ook al met margin enzo dingen lopen proberen maar geen resultaat.
De hoofdpagina wat dus tussen header en footer komt moet altijd 100% beeld vullend zijn.
wat ik heb(en dus niet goed werkt):
linkje
HTML:
1
2
3
4
5
| <body> <div id="top"></div> <div id="main"> </div> <div id="bottom"></div> </body> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| #main { position: absolute; border: black 1 solid; height: 100%; width: 100%; top: 75px; bottom: 75px; } #top { position:absolute; border: black 1 solid; top: 0px; height: 75px; width: 100%; } #bottom { position:absolute; border: black 1 solid; bottom: 0px; height: 75px; width: 100%; } |
zoals je ziet werkt het aan de boven kant goed maar onderaan gaat de main div gewoon onder de bottom div door. Main houdt height: 100% en wordt alleen opgeschoven door top: 75px.
Ik heb overal gezocht en van alles geprobeerd ik kan echt geen oplossing vinden ik heb ook al met margin enzo dingen lopen proberen maar geen resultaat.