Toon posts:

[camcorder] Kwaliteit van digitalizeren slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het eerst ben ik bezig met videobewerking. Ik kreeg 2 tape-jes, en of ik die even naar divx wilde omzetten. Daarnaast heb ik er ook nog een sony camcorder(DCR-TRV27E) bij gekregen met usb kabel maar zonder memory stick (maakt dit uit?). Allemaal leuk en aardig en opzich krijg ik het beeld van de camcorder naar de pc alleen is de kwaliteit erg slecht. Nu heb ik het volgende geprobeerd:

- Met Pixela (programma wat er bij zat) caputuren.
Werkt tot nu toen het best. Alleen haalt het het niet bij het orgineel (korrelig en veelste rood.
- Met Windows XP moviemaker
Heel slecht, hij pakt zelfs de audio niet
- Unlead
:'(
- Adobe premiere
Kon ik helaas niet draaien aangezien m'n proccessor geen sse ondersteunt.

Dus heeft iemand tips of andere programmas die beter werken? dan hoor ik het graag. Mijn pc ondersteunt geen firewire & vivo echter een athlon 1,2GHz met 768MB ram, GF4 TI en genoeg diskruimte lijkt mij voldoende.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 22:38
tja, toch maar een firewire-kaartje aanschaffen lijkt me. USB is niet geschikt voor high-res video-bewerking

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
die usb kabel is om de camera als capture device te kunnen gebruiken, bijvoorbeeld voor webcam of beveiligingscam etc. niet echt bedoelt om video over te zetten dus.

Verwijderd

Topicstarter
Mzzz das nieuwe informatie. Misschien een rare vraag maar zou ik het digitalizeren niet door een fotograaf kunnen laten doen? aangezien 1 malig een firewire kaart aanschaffen mij een beetje dure grap lijkt.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19

e1f

firewire kaartje kost nog geen 25 euro. Door een fotograaf laten doen lijkt me een dure en omslachtige grap, als die er uberhaupt de aparatuur voor heeft. Digicam is juist uitgevonden om het wat makkelijker te maken...

Koop een firewirekaart. Sluit de boel aan. Download VirtualDub. Capture de boel. Zet het om naar DivX.

[ Voor 20% gewijzigd door e1f op 17-03-2004 14:11 ]

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 22:38
Voor een paar tientjes heb je tegenwoordig wel een firewirekaartje, verder hebben de meeste nieuwe pc's tegenwoordig onboard firewire, dus misschien kan je bij iemand langs gaan.
Ik denk niet dan een fotograaf (als ie het al doet) voor 30 euro de boel wil digitaliseren :)

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de tips. Ik ga zo even naar de pc boer.
Trouwens wat is dat goed rondom adobe premiere en sse? Ik heb niet de nieuwste cpu maar toch ook niet een hele oude? Voorheen heb ik wel eens vaker premiere gebruikt en toen deed ie het gewoon wel. Is er een workarround? of moet ik over naar een programma en zo ja welke??
Pagina: 1