Voor het eerst ben ik bezig met videobewerking. Ik kreeg 2 tape-jes, en of ik die even naar divx wilde omzetten. Daarnaast heb ik er ook nog een sony camcorder(DCR-TRV27E) bij gekregen met usb kabel maar zonder memory stick (maakt dit uit?). Allemaal leuk en aardig en opzich krijg ik het beeld van de camcorder naar de pc alleen is de kwaliteit erg slecht. Nu heb ik het volgende geprobeerd:
- Met Pixela (programma wat er bij zat) caputuren.
Werkt tot nu toen het best. Alleen haalt het het niet bij het orgineel (korrelig en veelste rood.
- Met Windows XP moviemaker
Heel slecht, hij pakt zelfs de audio niet
- Unlead

- Adobe premiere
Kon ik helaas niet draaien aangezien m'n proccessor geen sse ondersteunt.
Dus heeft iemand tips of andere programmas die beter werken? dan hoor ik het graag. Mijn pc ondersteunt geen firewire & vivo echter een athlon 1,2GHz met 768MB ram, GF4 TI en genoeg diskruimte lijkt mij voldoende.
- Met Pixela (programma wat er bij zat) caputuren.
Werkt tot nu toen het best. Alleen haalt het het niet bij het orgineel (korrelig en veelste rood.
- Met Windows XP moviemaker
Heel slecht, hij pakt zelfs de audio niet
- Unlead
- Adobe premiere
Kon ik helaas niet draaien aangezien m'n proccessor geen sse ondersteunt.
Dus heeft iemand tips of andere programmas die beter werken? dan hoor ik het graag. Mijn pc ondersteunt geen firewire & vivo echter een athlon 1,2GHz met 768MB ram, GF4 TI en genoeg diskruimte lijkt mij voldoende.