[win2k svr] c: naar d: veranderen

Pagina: 1
Acties:

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 01:52
Ik heb een dl380G3 server die ik wil installeren met Windows 2000 server.
Het is de bedoeling dat deze geinstalleerd word op de d: schijf.

Omdat de windows2000 server geen de hardware van de DL standaard niet herkent, installeer ik het mbv de smartstartcd van HP

Het installeren gaat lekker en alles wordt netjes op de c: schijf geinstalleerd.
Om de c: te veranderen doe ik via deze KB

Na de reboot kreeg ik problemen met de pagefile en kon ik niet inloggen, dit heb ik kunnen oplossen dmv deze KB

Nu kan ik wel inloggen op deze server, alleen :
- In het register staat alles op c:
- Kan de inhoud van mappen niet zien.

Is de enige oplossing met regedit handmatig c: naar d: te veranderen of heeft iemand een andere oplossing?
Ik heb dit bovenstaande wel eens eerder op een server gedaan en dit werkte wel gelijk goed toen ik \DosDevices veranderde van c: naar d:

• J.W
J.W schreef op 17 maart 2004 @ 13:42:
Ik heb een dl380G3 server die ik wil installeren met Windows 2000 server.
Het is de bedoeling dat deze geinstalleerd word op de d: schijf.

Omdat de windows2000 server geen de hardware van de DL standaard niet herkent, installeer ik het mbv de smartstartcd van HP

Het installeren gaat lekker en alles wordt netjes op de c: schijf geinstalleerd.
Om de c: te veranderen doe ik via deze KB

Na de reboot kreeg ik problemen met de pagefile en kon ik niet inloggen, dit heb ik kunnen oplossen dmv deze KB

Nu kan ik wel inloggen op deze server, alleen :
- In het register staat alles op c:
- Kan de inhoud van mappen niet zien.

Is de enige oplossing met regedit handmatig c: naar d: te veranderen of heeft iemand een andere oplossing?
Ik heb dit bovenstaande wel eens eerder op een server gedaan en dit werkte wel gelijk goed toen ik \DosDevices veranderde van c: naar d:
Het is me nu gelukt om via win2ksetup de win2k op de D: te installeren, probleem is dat er nog steeds een C: schijf is die als bootpartitie wordt gezien.

Weet iemand hoe ik dit kan overzetten naar d:, zodat ik de C: partitie kan wegflikkeren?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het manueel veranderen van je system drive letter op deze manier zou ik nooit doen - je blijft hier altijd 'kleine' probleempjes mee houden. Bepaalde software kan dit wel.

• J.W
elevator schreef op 18 maart 2004 @ 11:09:
Het manueel veranderen van je system drive letter op deze manier zou ik nooit doen - je blijft hier altijd 'kleine' probleempjes mee houden. Bepaalde software kan dit wel.
Ik wil het ook niet manueel veranderen, maar ik weet gewoon niet hoe ik de boot en systeem partitie in een keer op D: kan instellen

[ Voor 3% gewijzigd door J.W op 18-03-2004 11:20 ]

Verwijderd

d: moet een primary en active partitie zijn als je hem de bootpartitie wil laten zijn (fdisk-en).

volgens mij kan je nadat je via de hp cd alles hebt geinstalleerd een format geven van c:/d: en je win2k opnieuw installen, zonder opnieuw de hp config door te lopen. maar dat moet je ff testen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 13:17 ]

• J.W
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 13:16:
d: moet een primary en active partitie zijn als je hem de bootpartitie wil laten zijn (fdisk-en).

volgens mij kan je nadat je via de hp cd alles hebt geinstalleerd een format geven van c:/d: en je win2k opnieuw installen, zonder opnieuw de hp config door te lopen. maar dat moet je ff testen :).
Probleem is dat het een server is met een raidcontroller, die alleen maar herkent word door hem via F6 te installeren tijdens de win2k setup.

Ik heb zelfs geprobeert in de recovery console het aantepassen, maar dat werkt ook niet omdat ik daar geen fdisk kan draaien en aan fixboot en fixmbr heb ik geen hol aan.
Pagina: 1