Een kennis van me is erg te spreken over haar digitale camera, een Hema 4 Megapixel H4351 Zoom. Ëén ding zit haar echter behoorlijk dwars: telkens wanneer ze haar geheugenkaartje geformatteerd heeft, begint de camera weer bij foto 000001 te tellen. Is het mogelijk om de camera te leren om gewoon door te tellen? Ze is namelijk al veel oude foto's kwijtgeraakt, toen ze de nieuwe foto's er overheen gooide (overschrijven? ja!). Erg spijtig dus.
Verwijderd
Ik stel voor om je foto's in het vervolg in mappen te plaatsen met een datum zodat je de foto's niet kan overschrijven.
Vrijwel iedere camera heeft de optie om de foto's door te laten nummeren, dus gewoon even in het menu kijken.
In mijn toestel (finepix S602z) zit die optie niet. Wat ik doe is standaard 1 file laten staan en de rest VERPLAATSEN naar de HDD. En dan rename ik die ene file naar de laatste file van de verplaatste serie. Zo blijft hij keurig doornummeren.
Overigens als je makkelijk wilt renamen, zit er in Total Commander een nieuwe optie, namelijk multi-rename. Deze werkt heel makkelijk. Wellicht een tipje.
Overigens als je makkelijk wilt renamen, zit er in Total Commander een nieuwe optie, namelijk multi-rename. Deze werkt heel makkelijk. Wellicht een tipje.
Een hele simpele oplossing:Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:38:
Ëén ding zit haar echter behoorlijk dwars: telkens wanneer ze haar geheugenkaartje geformatteerd heeft, begint de camera weer bij foto 000001 te tellen. Is het mogelijk om de camera te leren om gewoon door te tellen?
Het geheugen kaartje niet meer formateren. Het is namelijk helemaal nergens voor nodig om dit te doen. Je kunt ook gewoon alle fotos wissen als je de kaart wilt leeg maken.
Verwijderd
Dat is raar, ik heb een Fuji S5000 en die heeft die functie wel, hij telt zelfs door als ik een ander kaartje erin doe. Maar de makkelijkste oplossing is echt gewoon mapoen maken met de naam van de datum, dan kan je je foto's echt niet overschrijven.-W0kk3L- schreef op 17 maart 2004 @ 15:24:
In mijn toestel (finepix S602z) zit die optie niet. Wat ik doe is standaard 1 file laten staan en de rest VERPLAATSEN naar de HDD. En dan rename ik die ene file naar de laatste file van de verplaatste serie. Zo blijft hij keurig doornummeren.
Ook dat is niet echt praktisch denk ik, dat doortellen. Ik bewaar bij lange na niet al mijn foto's. Dat zou betekenen dat ik elke serie moet gaan renamen. Ook niet echt handig.
Volgens mij is de S602z een oudere camera dan de S5000, dus dat die functie er niet inzit zou goed kunnen.
Volgens mij is de S602z een oudere camera dan de S5000, dus dat die functie er niet inzit zou goed kunnen.
Ik vraag me eigenlijk af of het aan het formatteren ligt, gezien de bijdrage van W0kk3l. Misschien maar eens proberen wat er gebeurt als ik de bestanden verplaats en de kaart daarna niet formatteer. Bedenk trouwens wel dat mijn kennis niet echt superhandig is met computers en de oplossing moet dus niet geweldig ingewikkeld zijn.
wsl denkt ze dat formateren het zelfde is als alles wissen.Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 16:27:
Ik vraag me eigenlijk af of het aan het formatteren ligt, gezien de bijdrage van W0kk3l. Misschien maar eens proberen wat er gebeurt als ik de bestanden verplaats en de kaart daarna niet formatteer. Bedenk trouwens wel dat mijn kennis niet echt superhandig is met computers en de oplossing moet dus niet geweldig ingewikkeld zijn.
Pagina: 1