Toon posts:

Promise controller brak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht gisteren, ik koop een 2de sata Gb harde schijf en ik pleur ze in RAID0.
nix was minder waar toen ik om 07:30u deze morgen in mijn bed kroop :O :Z

ik heb eerst een array aangemaakt, dan de "scsi" drivers geïnstalleerd en toen zei winsetup dat er geen harde schijven waren... ik heb toen ALLE mogelijke bios-setups gedraait en geen succes. |:( toen heb ik ze allebei op de VIA-controller aangesloten en toen kreeg ik er maar 1 te zien, dacht bij mezelf dat is dat raid array dat ik gemaakt had.... 8) weer mis toen ik win wou installeren begon ie goed maar bleef plots hangen op 1%, ikke resetten, en dat was het laatste wat ik van mijn sata-schijven heb gezien :? ze draaien zelf niet meer fysiek :r

help mij, is mijn promise controller kapot of kan ik het nog oplossen

oh ja, het zijn 2 maxtors

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je mag wel wat minder ranten hoor .. Ik heb de kotssmiles uit de titel gehaald ;)

Verwijderd

Topicstarter
thx, maar zo voel ik me toch..

Verwijderd

Probeer eens een driver disk van je raid controller te maken en die dan bij het laden van windows inladen via F6 (zie je zelf langs komen)

Welke mobo en controler heb je trouwens Wat meer info is absoluut gewenst :)

Verwijderd

Topicstarter
mobo p4c800 E-Deluxe, promise raid controller zie ook hieronder? B)

trouwens de drivers al gedaan zoals het hoort.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 13:47 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
ik ben gisteren naar de winkel gegaan met m'n mobo en schijven, maar ik kon er niet op blijven wachten tot hij alles had aangesloten, de winkelier zegt natuurlijk dat alles werkt (8> en dat ik het via de VIA zou moeten aansluiten, maar de VIA is volgens mij nog altijd de RAID-controller voor gewone IDE schijven... zou het kunnen dat het aan mijn CPU ligt? hij had er in de winkel een andere in gedropt... dat zag ik toen in hem tus wer instak..

Help me, ik denk dat ik anders iemand pijn moet doen... :Y)
Pagina: 1