Toon posts:

Internet mail via exchange gaat nie goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Exchange 2000 server. Ik gebruik email via Exchange, en heb tevens in Outlook nog een internet mailaccount ingesteld, om m'n POP3 mail (van een ander domein) binnen te halen, dit werkt goed.

Als ik nu echter verstuur, verstuurt hij standaard via het interne account (het account in AD/Exchange), en ik wil nu dat hij verstuurd via het internet emailaccount.
Dit heeft gewerkt maar om de een of andere reden gaat hij nu steeds via exchange.
De bezorging staat goed.

Weet iemand hoe ik dit weer goed krijg, zoja hoe?

Verwijderd

Heb je de server al een keer herstart? Doet de smtp het van de internet provider? De smtp van exchange uitschakelen helpt trouwens niet als je dit wil proberen, want dan blijven de mailtjes lekker in de que staan totdat de smtp weer is gestart :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja server gerestart dit helpt niet en de smtp van de provider werkt gewoon

Verwijderd

Ik denk toch dat je iets meer uitleg moet geven over je situatie.
Bv outlook config, exchange config. Ik kan er niet echt wijs uit worden hoe alles nou in elkaar steekt.

Ga je bv via de smtp van je provider versturen of via je eigen server maar uit naam van je internet email??

Verwijderd

Topicstarter
Outlook is als volgd ingesteld op de clients:
Internet-e-mail
Exchange server
Outlook adresboek

Als bezorging staat internet-e-mail bovenaan zoals het altijd gestaan heeft.
De mail wordt opgeslagen in de exchange mailbox van de gebruiker. Exchange wordt dus puur gebruikt om mail op te slaan.
Maar sinds een week is de exchange ook alle mail gaan verzenden. In plaats van dat het via de internet provider gaat. Meestal is het zo als de smtp van een provider niet reageert gaat het via exchange. Maar de smtp van de provider doet het gewoon. Dus we hebben als een gek in de active directory de email adressen aangepast zodat ze iig een goede afzender hebben waar mensen op kunnen replyen.

De exchange server verzorgd dus niet de mail van het bedrijf, maar wordt ALLEEN maar als opslag gebruikt.

Dus het is de bedoeling dat de uitgaande mail via de provider gaat en niet via de exchange. Wat kan het probleem zijn?

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 09:58
Ik kan me toch niet aan het idee ontrekken dat het iets met outlook te maken heeft en niet met exchange.
Heb je al geprobeerd om alleen de internet mail account te laten staan in de outlook config en kijken of alles dan wel goed gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat wel goed. Het is ook bij alle gebruikers. Zo va de ene op de andere dag nam exchange het over. ZOnder ook maar iets aangeraakt te hebben :/

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 09:58
Welke versie van outlook gebruik je eigenlijk??

Ik heb zelf thuis ook exchange draaien, ik zal vanavond eens kijken of ik wat kan vinden voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Outlook 2000 onder windows 2000 sp3
exchange 2000 met sp3 onder 2000 server met sp3

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Heb je bij de eigenschappen van het internet e-mail toevallig je eigen smtp server ingevuld?
zou de enige optie nog kunnen zijn aangezien de rest van de instellingen in Outlook goed staan (om eerst via je providers smtp server te versturen)

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Verwijderd

Topicstarter
zoals hier boven beschreven staat doet de smtp van de provider het gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Pyrowired schreef op 18 maart 2004 @ 12:26:
.........

zou de enige optie nog kunnen zijn aangezien de rest van de instellingen in Outlook goed staan (om eerst via je providers smtp server te versturen)
dit is de bedoeling.
hij moet via de smtp van de provider maar op de een of andere manier gaat exchange ze versturen. :(

Verwijderd

Weet iemand misschien al een oplossing? Ik heb dat probleem ook :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
sp3 opnieuw installeren helpt ook niet :(
Pagina: 1