Toon posts:

[Exhange 2k3] Adresboek delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo heel bekend met exchange op het gebied van configureren dus ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende.

Iedereen die gebruik maar van mij Exchange (Via HTML of direct) heeft de beschikking over alle email adressen in de AD. Dat kan ik nog begrijpen. Hoe maar ik een adres boek aan met email adressen van users die niet in mijn AD staat en hoe zorg ik ervoor dat alle users deze kunnen bereiken als ze een nieuwe email versturen zonder dat iedere user deze email adressen zelf moet gaan toevoegen aan zijn eigen adres boek.

Ik heb iets gelezen over public folders maar dan een contact, maar ik krijg public folders ook niet helemaal goed aan de praat. (Moet ik hiervoor de NNTP service aan hebben)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
http://www.microsoft.com/...2003/Library/default.mspx
Hier staat alle documentatie voor exchange 2003, neem eens wat door en ga dan weer proberen. Exchange is geen Paint, je moet er wel wat van weten. Ik werk zelf met Exchange 5.5 en waag me nog even niet aan 2003 voordat ik maar iets van documenten heb gelezen.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34

Kabouterplop01

chown -R me base:all

NNTP??
Neeeei, not at all.
Zoek in je exchange system manager naar servers,>>protocollen en daar onderin ergens zie je de mailbox store en je public store.
Waarschijnlijk is ie nog niet gemount

edit:
niet echt PNS
zoek een boek of ergens op internet hoe dit werkt, want je hebt de basis nog niet onder de knie! ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Kabouterplop01 op 17-03-2004 14:08 ]