Toon posts:

[Freesco / Apache 1.3.27]:Webserver soms onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb al een tijd lang een freesco-router in gebruik, die ik zelf heb opgezet. Freesco versie is 0.2.7 en ik draai o.a. Apache 1.3.27 als webserver. Mijn probleem is dat ik weet dat er een enkeling is die mijn webserver structureel niet kan bereiken. Dat heeft niet te maken met de drukte op mijn server, maar met iets anders. Dit terwijl anderen wel op het zelfde moment mijn webserver kunnen bereiken.

Ik heb geen mensen gebanned (in ieder geval niet bewust haha) en ik vind dat jammer. Ik weet dat het om een klein aantal mensen gaat, maar ik vind het wel vervelend. Daarom mijn vraag aan u allen: wat is volgens u een mogelijke oorzaak?

Naar welke instellingen moet ik gaan kijken, om hier verandering in te brengen?

Ik dacht zelf nog een moment aan de file-permissions, maar dat heb ik voor een aantal bestanden, om te testen, maar eens op 777 gezet, dus veel maximaler kan dat ook niet...

Mijn webserver is (als 't goed is ;)) te bereiken op http://roberto.homelinux.net/ (is hetzelfde als http://129.125.216.149/ Overigens geldt dat het probleem niet ligt in het .homelinux.net-gebeuren, want 1 persoon die mijn webserver nooit kan benaderen, heeft ook het 2e adres (met rechtstreeks mijn ipadres) geprobeerd. Lukte niet...

Ik weet niet waar ik moet zoeken, dus ik heb jullie hulp nodig :D

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 18:24

ripexx

bibs

Ik kan je sit gewoon bereiken dus het probleem ligt niet aan je server. Is het iedere keer dezelfde persoon? Veel meer soeps kan ik er ook niet van maken, welke errors krijgen die andere personen dan?

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Woont die persoon toevallig bij jou in de buurt en/of heeft hij dezelfde provider als jij?

-> Network Troubleshooting trouwens, zie niet in wat hier Professional aan is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:28:
Woont die persoon toevallig bij jou in de buurt en/of heeft hij dezelfde provider als jij?

-> Network Troubleshooting trouwens, zie niet in wat hier Professional aan is.
Die personen wonen beide inderdaad in dezelfde wijk als ik, en hebben inderdaad dezelfde provider, namelijk de RUG (Rijks Universiteit Groningen voor degenen die 't niet weten). Het is echter (absoluut) niet zo dat álle RUG-gebruikers in de wijk mijn webserver niet kunnen zien. Ik weet namelijk van veel RUG-gebruikers dat ze mijn webserver wel zien, alleen van die 2 weet ik dat het niet lukt.

Ik had in dit topic: http://forum.minddigger.c...php?topic=4843&forum=11&4 (waar ze veel weten over freesco / apache) idd ook al gehoord dat het verschijnsel voorkomt in dezelfde wijk en bij dezelfde providers, alleen vandaar mijn volgende vraag: kan ik me er slechts bij neerleggen dat deze personen mijn webserver niet kunnen bereiken, of zijn hier nog weer manieren voor om te zorgen dat iedereen die aangesloten is op het internet mijn webserver kan zien?

Als er meer instellingen / informatie nodig is, zal ik dat z.s.m. posten; 'k ben benieuwd naar 't antwoord :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 00:57 . Reden: spelfout ]