Printen naar E-mailadres

Pagina: 1
Acties:

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-08 14:31
Beste Tweakers,

wij maken gebruik van een Fax-applicatie die elke dag een overzicht uitprint van de verzonden faxen en eventuele storingen. Nu gebeurt dit op een printer en de betreffende gebruiker die het document moet nakijken, moet elke dag het afgedrukte overzicht op een vaste tijd van de printer halen. (Anders bedelft deze onder de overige afdrukken).

Nu is mijn vraag of er een 'soort' printer-driver bestaat die het kan e-mailen naar een SMTP-server en uiteraard het E-mailadres. Ik heb een speurtocht gehouden op Google.nl en GoT.net, maar helaas geen bruikbare resultaten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet bestaat, je kan immers afdrukken naar een bestand, PDF, Fax, etc.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Je kan toch sowieso afdrukken naar een bestand?
Als je dat afdruk bestand via het netwerk bij de betreffende persoon op de computer zet, zou het probleem opgelost zijn.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Even een stap terug, welke software zorgt ervoor dat het printje wordt gemaakt? Wellicht zit er in dat stadium al een mogelijkheid het document te mailen.

Download my music on SoundCloud

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46
Ik zou laten printen naar PDF of bestand en vervolgens met een commandline tool (blat) even gesceduled versturen naar een SMTP adres.

• Kroontje
Mystic Spirit schreef op 17 maart 2004 @ 12:30:
Je kan toch sowieso afdrukken naar een bestand?
Als je dat afdruk bestand via het netwerk bij de betreffende persoon op de computer zet, zou het probleem opgelost zijn.
Kan, maar dan moet je handmatig de bestandsnaam en locatie ingeven.
dominic schreef op 17 maart 2004 @ 12:31:
Even een stap terug, welke software zorgt ervoor dat het printje wordt gemaakt? Wellicht zit er in dat stadium al een mogelijkheid het document te mailen.
Nee, al uitvoerig op de site van de fabrikant gekeken, maar niet veel gevonden.
Archie_T schreef op 17 maart 2004 @ 12:30:
Ik zou laten printen naar PDF of bestand en vervolgens met een commandline tool (blat) even gesceduled versturen naar een SMTP adres.
Dat is ook een mogelijkheid, maar dan moet ik alsnog handmatig de bestandsnaam en locatie aangeven. Maar daar zijn ook wel weer tools voor te vinden, neem ik aan ? Ik houd deze even in mijn achterhoofd.

[ Voor 123% gewijzigd door Kroontje op 17-03-2004 12:35 ]

Verwijderd

Je huurt gewoon een "AAP" (8> in, die af en aan loopt om alle printjes en faxen rond te brengen. Aan het eind van de dag druk je hem een pleurie in zn hand. en voila! probleem opgelost! En gelijk ook het probleem van de bedelving van overige prints opgelost! En tis nog goedkoop ook!

Voor vragen, call me @ 664! :)

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Ik heb wel op een stageplek meegemaakt dat ik kon emailen naar een printer.
Dit was een Brother HL1260 en die kon je een emailadres geven en dan werden de emailtjes die je ernaar toe stuurde automatisch uitgeprint.

maarja, jij moet net andersom

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Kroontje
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:32:
Je huurt gewoon een "AAP" (8> in, die af en aan loopt om alle printjes en faxen rond te brengen. Aan het eind van de dag druk je hem een pleurie in zn hand. en voila! probleem opgelost! En gelijk ook het probleem van de bedelving van overige prints opgelost! En tis nog goedkoop ook!

Voor vragen, call me @ 664! :)
:? Wil je solliciteren ?
Screamer schreef op 17 maart 2004 @ 13:38:
Ik heb wel op een stageplek meegemaakt dat ik kon emailen naar een printer.
Dit was een Brother HL1260 en die kon je een emailadres geven en dan werden de emailtjes die je ernaar toe stuurde automatisch uitgeprint.

maarja, jij moet net andersom
Inderdaad, deze technieken bestaan ook zeker wel, ze zitten wel eens in applicaties ingebakken, maar nu nog eentje los te verkrijgen..

Verwijderd

hm, eventueel een halve oplossing:
- printen naar file (zijn drivers voor om bv. naar tiff files te printen)
- pollertje op output directory, die alle nieuwe tiffjes emailed.

dan is er nog deze:
http://www.blackice.com/Print2Email.htm
http://www.eprintdriver.com/eprint-email.html
maar die werkt interactief dus ik weet niet of dit toepasbaar is voor TS

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 14:11 ]

• Kroontje
Top! Ben de demo even aan het downloaden, kijken of het een beetje werkt.. Bedankt voor de link!

Als iemand anders nog een stukje software heeft, hoor ik dat nog graag..

Edit: Hij doet wat ik wil, maar het enigste nadeel is dat hij de SMTP gegevens gebruikt uit Outlook Express. En de kwaliteit die hij maakt van het document valt mij ook wat tegen.

[ Voor 36% gewijzigd door Kroontje op 17-03-2004 14:20 ]

Pagina: 1