Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

d-sub L of U bocht stekker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een (web adres) die d-sub (vga) connectors verkoopt die gelijk een bocht maken, liefst 180 graden , maar 90 graden mag ook.

google search: 5000 connector site's , uur verder > niets
GoT: helaas..

Iemand een suggestie ?

Doel: uit mijn 12.1"TFT Touch monitor zit aan de onderkant de VGA aansluiting. Als je daar de connector aan maakt dan steekt het geheel zo'n eind naar beneden. Ik wil de kabel en connector zoveel mogelijk naar achteren wegwerken zodat de uiteindelijke case voor het scherm zo klein mogelijk kan worden. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 12:13 ]

Verwijderd

Een gat aan de zijkant boren/afzagen en het achtergat dichtmaken met een stuk kurk/rubber ?

De stekker is in principe universeel, de buitenbehuizing is in verschillende uitvoeringen (metaal, plastic, recht/haaks etc). Neem eens een kijkje bij een electronikazaak. Op oude IBM (en Philips) PC's werden haakse stekkers nogal eens gebruikt - een bezoekje aan de oudijzerboer zou dan ook wat nuttigs kunnen opleveren.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat gaat niet, de connector van de monitor zit rechtsreeks op de rintplaat gesoldeerd. Ik zoek een "verloopstukje"dat de bocht maakt tussen de connector aan de monitor en de normale vga kabel.

hmm volgens mij paste jij net je post aan :)
Die tweedehands optie is misschien goed, alhoewel ik oiever bestel.. (makkelijker O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 12:21 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 09:17
is best te doen hoor, 15 polige kabel solderen aan een bestaande kabel.

ik heb ook eens gewoon een nieuwe aansluiting in mijn monitor gezet, dan heb je het probleem helemaal niet meer:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/getfile.php?id=2393

dus dan even opschroeven en nieuw gaatje boren waar de connector in past.

in jouw geval wellicht zou je nog de bestaande connector los kunnen solderen en er vervolgens een rechte printsoldeerbare-connector op kunnen zetten? of gaat dat te ver?

een andere optie is natuurlijk ook om gewoon de monitor te voorzien van een vast vga-kabel die je intern vastsoldeert. ook mooi!

offtopic:
BuG2FiX zal straks nog eens even in zijn kabeldoos kijken of hij die kabel van zijn oude philips monitor nog heeft...

[ Voor 58% gewijzigd door BuG2FiX op 17-03-2004 13:46 ]

Verwijderd

Een beetje in dezelfde trant van dit bericht,

ik wil een INTERNE vga connector hebben om een touchscreen op aan te sluiten. Het voordeel van een interne connector is dat mijn kabel niet buitenom moet. Het is voor een cube die ik deze zomer ga maken (evt. CiP). De backplate wil ik echter zo min mogelijk zichtbaar maken. Dat betekent dus dat ik aansluitingen die ik niet nodig heb ook niet uit mun achterplaat dremel. Bovendien verwerk ik dat touchscreen aan de binnekant van de cube, zodat ik voor de rest niets nodig heb voor de aansturing.

Wat wil ik nu weten? :9

Hoe kan ik volgens jullie het beste een interne vga-connector maken, kan ik hem gewoon losmaken en omdraaien (volgens mij niet ivm pin layout) of moet het op een andere manier....

Verwijderd

Zet er een klein stukje flatcable of coaxiaal draad (iig voor Rood, Groen, Blauw en H/V sync) tussen. De connector omdraaien kan niet zonder de pinout te verdraaien als je hem direct op de print soldeert

Verwijderd

zijn er geen aansluitingen die gewoon geen hoek van 90 graden maken, oftewel waarbij de connector gewoon recht omhoog steekt?

Kan dat niet met zoiets?

mod-remark: remote linking naar Conrad werkt niet (cookies), geef gewoon het art.nr. :Y)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 20:41 ]

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Rechte Sub-D HD connectors voor printmontage zouden je kunnen helpen, deze zijn echter vrij zeldzaam (als ze al bestaan) en bovendien vormt het omsolderen nogal een risico voor de print.

Wat je ook kunt doen is een stel losse connectors kopen bij de elektroboer en daar zelf de 15 draadjes tussen solderen. Je connector is dan maar 15mm diep of zoiets...

Afbeeldingslocatie: http://international1.farnell.com/Search/images/thumbnail/225204.jpg

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Verwijderd

Artikelnr.: 742910 - 8A
deze dan.... immers solderen kan altijd nog.....
Pagina: 1