Ik ben de laatste tijd op zoek naar een MP3 speler. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor op de fiets, hardlopen en de enkele keer dat ik in de trein moet zitten.
Anyway, ik ben dus wel op zoek geweest en had mijn keuze redelijk gemaakt, namelijk de MobiBLU DAH-1000 512 MB.

Specificaties
Standaard geheugen 512MB
Geheugen uitbreiding niet mogelijk
Ondersteunde formaten MP3, WMA
Grafische LCD display met backlight
Black panel display
ID3-tag support
Connectiviteit USB 1.1
Encoding bitrate 8 ~ 320Kbps
Firmware upgradeable
Stereo oortelefoon set
Maximaal vermogen 2x10 mW
Frequentie bereik 20 - 20.000 Hz
Batterijtype 1x AAA Batterij
Batterij speelduur tot 12 uur
Afmetingen 80mm x 40mm x 17.2mm
Gewicht 35 Gram
7 + 2 handmatig equalizer presets
Signal to Noise speler > 90DB
Signal to Noise tuner > 50DB
Kleur zwart & chroom
Behuizing aluminium
FM tuner
Voice recorder en FM recorder
1 jaar volledige fabrieksgarantie
Website fabrikant www.mobiBLU.com
Ik heb even de zaken die ik belangrijk acht vetgedrukt neergezet. Anyway, dit bakkie kost 219 euro. Niet duur voor een Flash MP3 speler.
Wat zijn voor mij de voordelen:
- Flash player. Ik neem aan dat dit minder snel stuk zal gaan als ik aan het hardlopen ben. Ik ben namelijk bang dat harde schijf gebaseerde MP3 spelers al die schokken tijdens het hardlopen niet goed trekken. Maar ik ben hier niet zeker van.
- Afmetingen. Hij is lekker klein, 8 cm x 4 cm is niet groot, vergelijkbaar met 2 wegwerpaanstekers naast elkaar.
- Werkt met batterijen. Als een batterij leeg is, kan ik deze snel vervangen met een andere.
Wat zijn voor mij de nadelen:
- De verborgen kosten. Natuurlijk heb je bij zoveel dingen de verborgen kosten. In dit geval zijn dit de aanschaf van oplaadbare AAA batterijen met oplader, die toch al gauw rond de 20 a 30 euro zit.
- USB 1.1. Aangezien USB 1.1 niet zo snel is (USB 2.0 is 14x sneller dan USB 1.1) duurt het wel even voor ik deze volgepompt heb.
Wat is het alternatief? De IPod mini, die in April dit jaar uit gaat komen.

De specs zijn moeilijk overzichtelijk te posten, maar zijn hier te vinden:
http://www.apple.com/ipod/specs.html
Prijs: 289 euro.
Voornaamste specs:
4 GB
9 x 5 x 1,25 cm
USB 2.0
Li-Ion
De voordelen:
- Veel opslag! Sterker nog, mijn totale MP3 collectie is tot nu toe maar 2 GB (veel harde schijf crashes gehad
).
- USB 2.0. Snelle data-overdracht.
De nadelen:
- Te veel opslag? Als mijn huidige MP3 collectie slechts 2 GB is, is 4 GB dan geen overkill? Sure, ik zal vast wel meer MP3-tjes verzamelen, maar je hoeft niet alle nummertjes te horen.
- Een accu. Als deze leeg is, dan moet ik hem eerst opladen voor ik hem weer kan gebruiken.
- Harde schijf gebaseerde speler. Ik ben bang dat dit niet goed zal gaan wanneer ik ga hardlopen. Al die schokken op een bewegend onderdeel kan gewoon niet goed zijn. Natuurlijk kan ik er naast zitten en wordt er een technologie gebruikt die mij niet bekend is, dus meer info hierover is welkom.
Heeft iemand nog tips, ervaringen, commentaar voor mij?
Anyway, ik ben dus wel op zoek geweest en had mijn keuze redelijk gemaakt, namelijk de MobiBLU DAH-1000 512 MB.

Specificaties
Standaard geheugen 512MB
Geheugen uitbreiding niet mogelijk
Ondersteunde formaten MP3, WMA
Grafische LCD display met backlight
Black panel display
ID3-tag support
Connectiviteit USB 1.1
Encoding bitrate 8 ~ 320Kbps
Firmware upgradeable
Stereo oortelefoon set
Maximaal vermogen 2x10 mW
Frequentie bereik 20 - 20.000 Hz
Batterijtype 1x AAA Batterij
Batterij speelduur tot 12 uur
Afmetingen 80mm x 40mm x 17.2mm
Gewicht 35 Gram
7 + 2 handmatig equalizer presets
Signal to Noise speler > 90DB
Signal to Noise tuner > 50DB
Kleur zwart & chroom
Behuizing aluminium
FM tuner
Voice recorder en FM recorder
1 jaar volledige fabrieksgarantie
Website fabrikant www.mobiBLU.com
Ik heb even de zaken die ik belangrijk acht vetgedrukt neergezet. Anyway, dit bakkie kost 219 euro. Niet duur voor een Flash MP3 speler.
Wat zijn voor mij de voordelen:
- Flash player. Ik neem aan dat dit minder snel stuk zal gaan als ik aan het hardlopen ben. Ik ben namelijk bang dat harde schijf gebaseerde MP3 spelers al die schokken tijdens het hardlopen niet goed trekken. Maar ik ben hier niet zeker van.
- Afmetingen. Hij is lekker klein, 8 cm x 4 cm is niet groot, vergelijkbaar met 2 wegwerpaanstekers naast elkaar.
- Werkt met batterijen. Als een batterij leeg is, kan ik deze snel vervangen met een andere.
Wat zijn voor mij de nadelen:
- De verborgen kosten. Natuurlijk heb je bij zoveel dingen de verborgen kosten. In dit geval zijn dit de aanschaf van oplaadbare AAA batterijen met oplader, die toch al gauw rond de 20 a 30 euro zit.
- USB 1.1. Aangezien USB 1.1 niet zo snel is (USB 2.0 is 14x sneller dan USB 1.1) duurt het wel even voor ik deze volgepompt heb.
Wat is het alternatief? De IPod mini, die in April dit jaar uit gaat komen.

De specs zijn moeilijk overzichtelijk te posten, maar zijn hier te vinden:
http://www.apple.com/ipod/specs.html
Prijs: 289 euro.
Voornaamste specs:
4 GB
9 x 5 x 1,25 cm
USB 2.0
Li-Ion
De voordelen:
- Veel opslag! Sterker nog, mijn totale MP3 collectie is tot nu toe maar 2 GB (veel harde schijf crashes gehad
- USB 2.0. Snelle data-overdracht.
De nadelen:
- Te veel opslag? Als mijn huidige MP3 collectie slechts 2 GB is, is 4 GB dan geen overkill? Sure, ik zal vast wel meer MP3-tjes verzamelen, maar je hoeft niet alle nummertjes te horen.
- Een accu. Als deze leeg is, dan moet ik hem eerst opladen voor ik hem weer kan gebruiken.
- Harde schijf gebaseerde speler. Ik ben bang dat dit niet goed zal gaan wanneer ik ga hardlopen. Al die schokken op een bewegend onderdeel kan gewoon niet goed zijn. Natuurlijk kan ik er naast zitten en wordt er een technologie gebruikt die mij niet bekend is, dus meer info hierover is welkom.
Heeft iemand nog tips, ervaringen, commentaar voor mij?
edit:
Ja, ik heb mijn huiswerk wel gedaan.
Ja, ik heb mijn huiswerk wel gedaan.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag