Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MP3 speler] Twijfel: Ipod mini of MobiBLU DAH-1000?

Pagina: 1
Acties:

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 13:16

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd op zoek naar een MP3 speler. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor op de fiets, hardlopen en de enkele keer dat ik in de trein moet zitten.

Anyway, ik ben dus wel op zoek geweest en had mijn keuze redelijk gemaakt, namelijk de MobiBLU DAH-1000 512 MB.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/441_2.jpg

Specificaties

Standaard geheugen 512MB
Geheugen uitbreiding niet mogelijk
Ondersteunde formaten MP3, WMA
Grafische LCD display met backlight
Black panel display
ID3-tag support
Connectiviteit USB 1.1
Encoding bitrate 8 ~ 320Kbps
Firmware upgradeable
Stereo oortelefoon set
Maximaal vermogen 2x10 mW
Frequentie bereik 20 - 20.000 Hz
Batterijtype 1x AAA Batterij
Batterij speelduur tot 12 uur
Afmetingen 80mm x 40mm x 17.2mm
Gewicht 35 Gram
7 + 2 handmatig equalizer presets
Signal to Noise speler > 90DB
Signal to Noise tuner > 50DB
Kleur zwart & chroom
Behuizing aluminium
FM tuner
Voice recorder en FM recorder
1 jaar volledige fabrieksgarantie
Website fabrikant www.mobiBLU.com

Ik heb even de zaken die ik belangrijk acht vetgedrukt neergezet. Anyway, dit bakkie kost 219 euro. Niet duur voor een Flash MP3 speler.

Wat zijn voor mij de voordelen:
- Flash player. Ik neem aan dat dit minder snel stuk zal gaan als ik aan het hardlopen ben. Ik ben namelijk bang dat harde schijf gebaseerde MP3 spelers al die schokken tijdens het hardlopen niet goed trekken. Maar ik ben hier niet zeker van.
- Afmetingen. Hij is lekker klein, 8 cm x 4 cm is niet groot, vergelijkbaar met 2 wegwerpaanstekers naast elkaar.
- Werkt met batterijen. Als een batterij leeg is, kan ik deze snel vervangen met een andere.

Wat zijn voor mij de nadelen:
- De verborgen kosten. Natuurlijk heb je bij zoveel dingen de verborgen kosten. In dit geval zijn dit de aanschaf van oplaadbare AAA batterijen met oplader, die toch al gauw rond de 20 a 30 euro zit.
- USB 1.1. Aangezien USB 1.1 niet zo snel is (USB 2.0 is 14x sneller dan USB 1.1) duurt het wel even voor ik deze volgepompt heb.

Wat is het alternatief? De IPod mini, die in April dit jaar uit gaat komen.

Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/747338b8d604f4/www.apple.com/ipodmini/images/index_size01122004.jpg

De specs zijn moeilijk overzichtelijk te posten, maar zijn hier te vinden:
http://www.apple.com/ipod/specs.html

Prijs: 289 euro.

Voornaamste specs:
4 GB
9 x 5 x 1,25 cm
USB 2.0
Li-Ion

De voordelen:
- Veel opslag! Sterker nog, mijn totale MP3 collectie is tot nu toe maar 2 GB (veel harde schijf crashes gehad ;().
- USB 2.0. Snelle data-overdracht.

De nadelen:
- Te veel opslag? Als mijn huidige MP3 collectie slechts 2 GB is, is 4 GB dan geen overkill? Sure, ik zal vast wel meer MP3-tjes verzamelen, maar je hoeft niet alle nummertjes te horen.
- Een accu. Als deze leeg is, dan moet ik hem eerst opladen voor ik hem weer kan gebruiken.
- Harde schijf gebaseerde speler. Ik ben bang dat dit niet goed zal gaan wanneer ik ga hardlopen. Al die schokken op een bewegend onderdeel kan gewoon niet goed zijn. Natuurlijk kan ik er naast zitten en wordt er een technologie gebruikt die mij niet bekend is, dus meer info hierover is welkom.

Heeft iemand nog tips, ervaringen, commentaar voor mij?

edit:
Ja, ik heb mijn huiswerk wel gedaan. >:)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15

SD5k

>4&X

Voor zover ik weet kan een iPod mini perfect tegen schokken, zit een microdrive met CF interface in. Daarnaast is de mini nog robuuster ook dan de MobiBLU (aangezien die laatste nogal goedkoop aanvoelt).

Ik zou het wel weten, voor die iPod gaan, aan die 4GB kom je echtwel. Ik gebruik nu een Zen Xtra 30GB en heb nu nog maar 5GB over :)

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:22
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=462

Misschien dat deze ook wel iets voor je is?

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15

SD5k

>4&X

Ja, en voor 30euro meer heb je een kleinere speler met 2,5GB meer geheugen.

• olof
  • Laatst online: 15:22
Maar wel eentje die alle soorten en maten afspeelt. Kan voor veel mensen wel bepalend zijn.

Voor mijzelf bijvoorbeeld wel. Ook heeft de ipod geen fm-tuner toch?

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:48

Nietzman

Woei!

Ik zou echt zonder enige twijvel voor de iPod gaan, daarmee heb je gewoon een verdomd geil dingetje. Die gadget-factor speelt zeer zeker mee.

Een een FMtuner? Wat moet je daar nou mee, je koopt toch een MP3speler om mee naar MP3s te luisteren? 8).

Mijn 40GB iPod is trouwens ook zwaar overkill, maar die extra ruimte is met gemak te vullen, het is namelijk gewoon een externe harde schijf. Hoe te veel schijfruimte een minpunt kan zijn zie ik zo snel niet. :).

[ Voor 31% gewijzigd door Nietzman op 17-03-2004 12:18 ]

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:22

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

ik zit zelf ook te twijvelen tussen een ipod mini of een flash player, eigenlijk wil ik wel voor de ipod mini gaan, maar ik ben bang dat deze te groot of te zwaar wordt om lekker mee te kunnen sporten

www.onbereikbaar.nl

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 14:55

Suaver

jokecoat

tja ik zit dus ook tussen deze 2 te kiezen.. maar waar ik bang voor ben is gewoon dat hij niet makkelijk in mijn broekzakken gaat, tja of ik moet mijn skatebroeken weer uit d ekast gaan toveren :-P.
Wat ook een rol speelt is die 8 uur durige accu.. waar ik eerlijk een scheithekel aan heb. Als ik op vakantie ga en ik zit in de auto 12 uur, en na 8 uur issie op en kan hem dusn iet opladen.. want deze meneer heeft geen laptop of zoiets bij om dat ding op te laden. Wat dan de enige mooie mogelijkheid zou kunnen zijn is dusdanig dat hij op het stopcontact kan worden opgeladen, maar kweet niet of dit zo is..

- Suaver

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• Suaver

Suaver

jokecoat

en oja .. ik heb windows 98 en geen usb 2.0 dus dat speelt ook nog een rol

• newpegasus
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

offtopic:
Ha daan :P, je hebt hier ook een edit knop. en moet jij niet leren nu?

als ik jouw was zou ik zeker voor die ipod gaan. teveel schijfruimte is nooit weg, en die flashdisks zijn zeker wel schokbestendig. (zie t.net frontpage voor reviews.) ten tweede ziet die ipod er naar mijn mening beter uit, maar dat verschilt natuurlijk. Hij mag wel iets duurder zijn, maar dan heb je ook wat.

trouwens: dat usb 2.0 *theoretisch* 14 x sneller is, wil niet zeggen dat dat in de praktijk ook zo is. ;) usb heeft nu eenmaal een interface die nogal veranderd qua snelheid. (tegenover bijvoorbeeld firewire.) de ipod heeft meen ik ook een firewire aansluiting, dus dat is ook al een pluspunt.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• Suaver

Suaver

jokecoat

Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/4387477356e64d/www.apple.com/ipod/images/access_travelkit071603.jpg

World Travel Adapter Kit
With the addition of this kit, iPod goes anywhere in the world. Includes six AC plugs with prongs that fit different electrical outlets around the world.

--

Kijk eens aan.. kdenk da tik wel weet welke het wordt als ik hem ook op deze computer kan aansluiten.

edit:
omg, het is de rutter himself :-P

[ Voor 6% gewijzigd door Suaver op 17-03-2004 19:19 ]

• newpegasus
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

ik denk dat je op zich meer zou hebben aan een kar kit voor die ipod? dit dus: http://store.apple.com/1-...roductLearnMore=T6715LL/A dan zit je in de auto ook niet met problemen :P

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

de ipod mini is iets van 100gram geloof ik en het flash playertje maar 30gram, kep eigenlijk geen id in hoeverre dit te merken is als je um in je broekzak hebt of aan je middel hebt hange

www.onbereikbaar.nl

Verwijderd

En denk je dat je dat allemaal luisterd?
Vandaar dat ik voor kleine mp3 speler ga.
Ik heb nou mp3 diskman , en luister eigenlijk steeds naar zelfde cd.
Dus vandaar dat ik niet zo grote schijf koop. 512 mb is voor mij meer als genoeg. En dan neem ik ook niet zoveel gewicht mee !

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

KroeT

[...]

100 gram, ach, mijn Siemens M55 weegt ook zoiets. Knappe jongen die merkt dat zo'n ding in z'n zak zit, wat gewicht betreft dan. Als ik mijn best doe blaas ik 'm van tafel :P

Ik ben wel blij met die verwijzing naar de carkit, dat geeft mij weer een extra reden om een iPod te kopen.

Overigens adverteert Apple met joggende mensen die een iPod dragen, dus ik denk (en met mij een hoop reviews op internet) dat zo'n iPod prima schokbestendig is.

Ik heb ook getwijfeld tussen een grote Flash speler en een iPod mini, maar ik wacht nog even lekker op de mini :)

Peace is not simply the absence of war.

• Suaver

Suaver

jokecoat

KroeT schreef op 17 maart 2004 @ 23:32:
Ik heb ook getwijfeld tussen een grote Flash speler en een iPod mini, maar ik wacht nog even lekker op de mini :)
Good choice :-)

Verwijderd

Suaver schreef op 17 maart 2004 @ 19:08:
en oja .. ik heb windows 98 en geen usb 2.0 dus dat speelt ook nog een rol
je moet niet naar het nu kijken maar naar de toekomst :)

je zult ooit wel een nieuwe computer willen/hebben/kopen die dan wel usb2.0 ondersteunt en dan is het jammer dat je spelertje dat niet ondersteunt

• Suaver

Suaver

jokecoat

jah idd.. daarom ga ik ook wel degelijk kijken voor een iPod :)

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 13:16

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Nou, ik heb mijn keuze gemaakt.

Ik heb nog eens goed naar het gewicht gekeken en de Ipod mini weegt 3 keer zo zwaar als de MobiBLU (104 gram vs. 35 gram). Hij weegt zelfs zwaarder dan mijn telefoon (92 gram). Dat betekent dat bij het hardlopen dat hij de hele tijd zal stuiteren in mijn zak. Hoe zwaarder de speler, hoe vervelender dat is.

Daarom heb ik gekozen voor de MobiBLU. Ook acht ik 512 MB meer dan voldoende, omdat dit meer dan 160 nummers erop kwijt kan (uitgaande dat een MP3-tje 3 MB is). Dat is 8 uur muziek. Nou, zo lang duren mijn treinritjes niet! :P
En voor de fiets en hardlopen is 512 MB meer dan zat!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Pater schreef op 19 maart 2004 @ 14:31:
Nou, ik heb mijn keuze gemaakt.

Ik heb nog eens goed naar het gewicht gekeken en de Ipod mini weegt 3 keer zo zwaar als de MobiBLU (104 gram vs. 35 gram). Hij weegt zelfs zwaarder dan mijn telefoon (92 gram). Dat betekent dat bij het hardlopen dat hij de hele tijd zal stuiteren in mijn zak. Hoe zwaarder de speler, hoe vervelender dat is.

Daarom heb ik gekozen voor de MobiBLU. Ook acht ik 512 MB meer dan voldoende, omdat dit meer dan 160 nummers erop kwijt kan (uitgaande dat een MP3-tje 3 MB is). Dat is 8 uur muziek. Nou, zo lang duren mijn treinritjes niet! :P
En voor de fiets en hardlopen is 512 MB meer dan zat!
Je kan voor de iPod mini een band kopen voor om je arm. Dit staat ergens op de site van Apple in ieder geval. Is beste stevige houder. Kost alleen wel iets van 20,- ofzo? :P

kleurbleur.nl

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

standaard zit er toch zon soort clip bij zodat je um aan je middel kunt hange, zal vast ook wel gut werke

www.onbereikbaar.nl

• Suaver

Suaver

jokecoat

jah okay.. maar dat ziet er niet uit :-/

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ohja, een mini-Ipod is overigens geen removable-storage device, toch? Dus je hebt een driver nodig om hem overal te kunnen gebruiken.

Over het gewicht, Bij de Mini zit de accu al ingebouwd, bij die andere komt er een batterijtje bij. Het verschil is niet zo heel groot, maar toch.

Vreemd vind ik de prijs van de MiniIpod. Als je de prijs-verhouding tussen normale en Mini Ipod in amerika bekijk, dan zie je overal dat de Mini ongeveer 4/5e van de pijs van de normale is. Als je dat doortrekt naar Nederlandse prijzen, dan zou de Mini veel geodkoper moeten kunnen worden. Natuurlijk zal er de eerste maand betaald moeten worden voor de "nieuwigheid" maar daarna moeten de prijs van de mini flink naar beneden, lijk me.

[ Voor 13% gewijzigd door Luxx op 20-03-2004 00:50 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

die prijsverhouding is hier praktisch hetzelfde volgens mij. ze zullen wel goedkoper worden maar dat duurt nog wel effe.

verder kun je je ipod overal aan hangen zonder driver of wat dan ook.

en nee er zit geen FM op, maar ja wat moet je daar mee als je 4gb aan mp3's hebt.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:48

Nietzman

Woei!

Luxx schreef op 20 maart 2004 @ 00:48:
Ohja, een mini-Ipod is overigens geen removable-storage device, toch? Dus je hebt een driver nodig om hem overal te kunnen gebruiken.
Dat zijn de gewone wel, lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de mini het niet is.
Pagina: 1