Toon posts:

probleem share laserjet 1000

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een probleem met het afdrukken.

Ik heb een laserjet 1000 die gedeeld staat op een met windows XP pro.
Wanneer ik wil printen op deze (server) lukt dit!
maar wanneer ik een print opdracht verstuur via een andere pc in het netwerk met windows xp pro wil dit niet.
Ik krijg dan in de wachtrij te zien op de server: Fout - bezig met afdrukken. echter word er niks afgedrukt.

Wie kan mij hierbij helpen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Laserjet 1000 series is niet bedoeld voor printer sharing. Levert alleen maar ellende op, zelfs icm een printservertje gaat dit niet stabiel werken.
Ik spreek uit ervaring.
B.t.w. zelfs printserver fabrikanten zeggen dat de 1000 series niet compatible is. Dit komt door die non-standard HP printerdrivers.

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 16:17

raswic

It is I

Ik heb het vanmiddag getest en het werkt gewoon. De printer is geinstalleerd en je kan zowel lokaal als over het netwerk printen op die printer.

Die computer heeft gewoon een standaard installatie.

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op 17 maart 2004 @ 12:04:
Laserjet 1000 series is niet bedoeld voor printer sharing. Levert alleen maar ellende op, zelfs icm een printservertje gaat dit niet stabiel werken.
Ik spreek uit ervaring.
B.t.w. zelfs printserver fabrikanten zeggen dat de 1000 series niet compatible is. Dit komt door die non-standard HP printerdrivers.
Wat een bullshit. Windows shared gewoon alles, tot deskjets toe. En vertrouw me, die zijn er echt niet voor bedoeld. Windows stuurt gewoon opdracht door aan printserver, zijn windows interpreteert het en stuurt het naar de driver -> printer.

HP Laserjet 4L hier, gaat al jaaaarrrreeeennnn prima. :) en die is nog ouder ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 19:08 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee geen bullshit, koop er maar 1 en share em maar, levert je alleen maar problemen op.
En nee windows stuurt die printer niet aan, maar de hp printerdrivers.
Oude laserjets hebben daar geen last van en dat mag je dus ook niet vergelijken met een laserjet 1000 series, dat is een echte budget consumenten laserprinter..
We maken zelf software hier en die printerdrivers voor HP is echt rotzooi, vooral consumentenprodukten.
Corporate produkten van HP lopen veel beter.

Vooral als je veel met Citrix en co werkt, dan kom je er wel achter dat HP nou niet bepaald de beste printerdrivers maakt ;) en dat is een understatement.

[ Voor 90% gewijzigd door KillerAce_NL op 18-03-2004 10:26 ]

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Gewoon die printer installeren met de driver van de HP 4. Dan die printer sharen, en klaar.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik meen me te herinneren dat de oudere printerdrivers mbt sharen beter werkte. Als ik me niet vergis heeft HP ergens een moment gehad dta ze drivers hebben aangepast voor bijv. de deskjets en andere printers voor de gewone consument waarbij sharen gewoon niet word geaccepteerd.

Het ging wel, maar dan moest je echt apenkuren uithalen.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb het toen ook geprobeerd met de laserjet 4 driver, werkte bij mij niet, misschien bij TS wel.

Verwijderd

De laserJet 1000 is compliant met driver "HP LaserJet Series II"
Pagina: 1