Toon posts:

CAS2-setting. Wat merk je als het niet goed gaat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iK heb hier 3 dimms in mn pc, waarvan 2x 64 mb met ecc pc100 welke stabiel draaien op 153 MHz (ecc disabled) en hoger kon ik niet testen want dat haalde het mobo niet. De derde dimm is een PC133 CAS3-3-3 naar mijn weten. Nu is de vraag : als al die dimss op 106 FSB staan, red ik dan CAS2-2-2 of wat is de beste setting ?? Wat gebeurt er eigenlijk als je RAM die setting niet haalt ?? (BSOD, hangen whatever?)

tnx in advance :)

Verwijderd

Als je hem op 2-2-2 wilt zetten moet je 3-3-3 dimmetje het ook aankunnne, je kan het altijd proberen.,... maar veel kans dat hij het niet zal trekken...

Verwijderd

Je systeem is dus gewoon instabiel :)

Verwijderd

Ik heb mijn 64mb PC100, een paar weken geleden op 100Mhz en CAS2 gezet, het gevolg was dat heel het mobo niet poste of geluid maakte of wat dan ook!!! :(

CMOS reset deed wonderen :)

En draait hij vloeiend op 133Mhz CAS3

Toch wel aardig!

Als ik trouwens in SiSoft Sandra kijk dan staat er over mijn geheugen, zoiets als:
- CL2 op 67Mhz, CL3 op 100Mhz!

Dus niet DuHu! Ik draai lekker 133Mhz!

Cheers!

Verwijderd

Ik heb een 66mhz CAS3 dimm van 64mb. Ik heb hem nu op 95mhz lopen op CAS2 en hij geeft helemaal geen problemen ik vind het wel raar dat hij op die snelheid op CAS2 kan lopen, maar het is wel beter natuurlijk. :)

Greetz