[WinXP] Kernel_stack_inpage_error

Pagina: 1
Acties:

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025
Maar normaal dan in hoofdletters :+

Goedendag!

Ik krijg deze error als ik een hoeveelheid data ga kopieren over het netwerk, het gekke is, als ik heel veel in een keer doe, dan geeft ie het, maar doe ik het in 2'en (met zeg maar een tussenpoos van een uur oid) dan geeft ie het ook..

Weet iemand hier een oplossing voor? (- de search was eventjes niet verzadigend genoeg om mij blij te maken.)

bij voorbaat dank!

edit:

specs:
AMD Athlon 2800+
MSI KT6 Delta FIS2R (oid :))
Sapphire Radeon Pro 9600
512 MB PC3200 DDRSDRAM
S-ATA 80GB Maxtor HDD

[ Voor 16% gewijzigd door GX op 17-03-2004 11:22 ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23
even knowledge base raadplegen (zoekwoord kernel_stack_inpage_error) en voila.

Ik denk dat je al een heel eind bent als je daar doorheen loopt.

De volgende keer dat je een probleem hebt aub eerst de GoT search raadplegen!

[ Voor 53% gewijzigd door P5ycho op 17-03-2004 11:31 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• GX
P5ycho schreef op 17 maart 2004 @ 11:26:
Ik denk dat je al een heel eind bent als je daar doorheen loopt.

De volgende keer dat je een probleem hebt aub eerst de GoT search raadplegen!
GX schreef op 17 maart 2004 @ 11:21:
- de search was eventjes niet verzadigend genoeg om mij blij te maken.
Om een 1 of andere reden wil ik niet geloven dat mijn moederbord rot is.. het gebeurd alleen over het netwerk, en niet lokaal..

• P5ycho
zelf weten, maar stel je pci slot is naar zn gootje dan kan het best je mobo zijn. maar ook je hd, l2 cache, geheugen, etc. Lees die knowledgebase file maar eens goed en volledig door en volg de stappen. Je komt er niet zo makkelijk vanaf.

• GX
P5ycho schreef op 17 maart 2004 @ 11:42:
zelf weten, maar stel je pci slot is naar zn gootje dan kan het best je mobo zijn. maar ook je hd, l2 cache, geheugen, etc. Lees die knowledgebase file maar eens goed en volledig door en volg de stappen. Je komt er niet zo makkelijk vanaf.
Er zit alleen maar een geluidskaart in m'n PCI :+

Heb net nieuwe BIOS gedownload voor mobo, kijken of dat nog iets gaat verhelpen.. Ik las laatst ergens anders dat mensen ook problemen hadden met hun mobo qua BSOD's..

• P5ycho
Als je nou kijkt naar dit he:
This Stop message has four parameters. The following set of definitions applies only if the first and third parameters are both zero:

1. This value is 0x00000000 (zero).
2. Value found in the stack.
3. This value is 0x00000000 (zero).
4. Address of signature on kernel stack.

Otherwise, the following definitions apply:

1. Status code.
2. I/O status code.
3. Page file number.
4. Offset into page file.

Frequently, the cause of this error can be determined from the second parameter, the I/O status code. Some common status codes are:

* 0xC000009A, or STATUS_INSUFFICIENT_RESOURCES, indicates a lack of nonpaged pool resources.
* 0xC000009C, or STATUS_DEVICE_DATA_ERROR, generally indicates bad blocks (sectors) on the hard disk.
* 0xC000009D, or STATUS_DEVICE_NOT_CONNECTED, indicates defective or loose data or power cables, a problem with SCSI termination, or improper controller or hard disk configuration.
* 0xC000016A, or STATUS_DISK_OPERATION_FAILED, also indicates bad blocks (sectors) on the hard disk.
* 0xC0000185, or STATUS_IO_DEVICE_ERROR, indicates improper termination, defective storage controller hardware, defective disk cabling, or two devices attempting to use the same system resources.
En je legt dat naast jouw foutmelding, dan kun je toch zo het defect traceren. Pak je probleem eens systematisch aan.
Je netwerkkaart op je moederbord hangt net zo goed op de pcibus, het uiteindelijke resultaat is toch dat je moederbord vervangen moet worden. Of het pci slot nu defect is of de traces op je bord van netwerkchip naar pci bridge, dat maakt verder weinig uit. Maar in die hoek zou ik het op dit moment niet zoeken, je moet eerst bovenstaande quote bekijken en aan de hand daarvan je conclusies trekken. Niet zomaar in de wilde weg dingen gaan updaten en componenten beschuldigen.

Dus:
1) zorg dat de bluescreen die je krijgt blijft staan zodat je hem over kunt pennen (rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen, tabblad geavanceerd, startup and recovery, onder 'system failure' zet je 'automatically restart' uit)
2) herhaal de bluescreen nog een paar keer zodat je zeker weet dat deze steeds hetzelfde is, indien verschil -> deze nieuwe errors ook opschrijven.
3) leg je bluescreen naast de guidelines van microsoft zodat je weet in welke hoek je dus je probleem moet zoeken.
4) post hier de uitkomsten zodat wij je verder kunnen helpen.

Zoals ik dus al zei, je komt er niet makkelijk vanaf!

[ Voor 30% gewijzigd door P5ycho op 17-03-2004 12:20 ]

• P5ycho
Heb je al het een en ander getest of heb je het opgegeven?

• GX
Ik heb thuis geen internet, dus ik heb nu een antwoord, ik krijg de 0xC0000185 error. Volgens die pagina zou dat dus een slechte SCSI verbinding moeten zijn (danwel rot geconfigureerd of getermineerd). Ik heb alleen S-Ata, en daar heb ik wel eens eerder problemen mee gehad. Echter dat zou verholpen moeten zijn met de nieuwe BIOS (volgens de changelog dan).

Ik heb in ieder geval al contact opgenomen met MSI, en ik kijk even wat beide oplossingen opleveren.

• P5ycho
S-ata valt ook onder scsi inderdaad, als het om een externe chip gaat (dwz een promise chip die onboard of in een pci slot steekt). Hopelijk kan MSI je verder helpen, zo niet, laat het maar even weten.

• GX
P5ycho schreef op 18 maart 2004 @ 10:07:
S-ata valt ook onder scsi inderdaad, als het om een externe chip gaat (dwz een promise chip die onboard of in een pci slot steekt). Hopelijk kan MSI je verder helpen, zo niet, laat het maar even weten.
Om een 1 of andere redenen hebben alle MSI moederborden bij mij al problemen gehad met hun IDE kanalen (MSI KT4V en deze).

Echter staat er nu al bij de laatste 4 versies oid van hun BIOS update dat ze geknutseld hebben aan de sATA controller. Dus ik hoop dat dit in ieder geval goed uitpakt (ik kan 'm niet echt missen eigenlijk).

• P5ycho
Ik heb ook slechte ervaringen met MSI planken, met de IDE controllers en nog veel meer. Staat bij mij op de zwarte lijst van niet te kopen rotzooi. Maar een nieuw moederbord kopen is ook weer zoiets drastisch. Ik zeg laat MSI het maar oplossen, je hebt vast nog garantie.

• GX
Hij is van november 2003, en ik heb niets gemod, dus ik ga ervan uit van wel.

• P5ycho
Heb je nog een update voor ons? Handig voor de mensen die dit topique tegenkomen via de search.

Verwijderd

Als je op de VIA Forums gaat kijken naar problemen met Serial-ATA kom je er nogal wat tegen. ZIjn een heleboel mensen met een heleboel merken, en allemaal hetzelfde probleem...
Zit hem waarschijnlijk in de drivers van VIA voor die VT8237 southbridge... Heb al een aantal oplossingen gevonden voor de problemen die je kunt proberen:

- VIAARena.com drivers sectie meldt een driver update:
-> VIA serial-ata v2.20e drivers
- VIAARena.com Forum meldt een patch / update voor je windows registry:
-> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management and set ClearPageFileAtShutdown = 1

En vooral met die laatste schijnen nogal veel mensen succes te hebben.. Worth a try?
Pagina: 1