Toon posts:

[C#] Console line programming waar info?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben pas begonnen met C# (heb mooi boek van petzold gekocht (Windows programming)) en ben er s'avonds lekker mee bezig met het leren van die dingen uit het boek.

Nu gebruiken we op het werk een dos-achtig programma voor bestellingen,facturen etc.

Nu vinden ze dat het makkelijkste werken etc bla bla.

Dus ik denk nu ik toch aan het leren ben kan ik - als ik aardig door het boek heen ben en zit er aan te denken om ook nog zo een beginning C# van wrox te halen -
mooi meteen wat nuttigs beginnen en dit systeem na te bouwen

Maar ik kan nergenst info vinden voor console programming met C# mis ik hier iets?

Alvast bedankt :)

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Wat voor info zoek je precies?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Kijk eens naar de System.Console class enzo.

https://fgheysels.github.io/

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[lichtelijk offtopic]
Het 'namaken' van een al bestaand, goed werkend programma, in een andere taal heeft weinig nut.
'Ze vinden het prettig werken' is geen goed argument. Mensen zijn van nature tegen verandering dus zullen ze snel zoiets zeggen, zonder er echt over na te denken. Je kan dit juist aangrijpen om te kijken wat er aan het programma veranderd kan worden, wat er niet goed werkt,wat wel goed werkt, welke mogelijkheden biedt een windows interface je ipv een console, kunnen applicaties geintregreerd worden, etc.

Dus voordat je aan de slag gaat kun je ook met je collega's gaan brainstormen hierover. Mijn ervaring is vaak dat ze enthousiast worden omdat ze vaak mogelijkheden zien waardoor hun eigen werk beter/efficienter kan. De ondersteuning/support voor de ontwikkeling heb je dan al mee.

Bovendien is een windows form maken veel makkelijker te maken in C# dan console-werk. (Nou heb ik niet een beeld van het programma, maar als het programma bv een soort edit.com is dan is dat echt een crime om te maken met standaard console functionaliteit)

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk gewoon wat algemene info

misschien wat voorbeeldjes maar dat is niet zo heel belangrijk (wil het toch allemaal zelf doen)

was ik zeker van plan whoami :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Orphix schreef op 17 maart 2004 @ 12:12:
[lichtelijk offtopic]
Het 'namaken' van een al bestaand, goed werkend programma, in een andere taal heeft weinig nut.
'Ze vinden het prettig werken' is geen goed argument. Mensen zijn van nature tegen verandering dus zullen ze snel zoiets zeggen, zonder er echt over na te denken. Je kan dit juist aangrijpen om te kijken wat er aan het programma veranderd kan worden, wat er niet goed werkt,wat wel goed werkt, welke mogelijkheden biedt een windows interface je ipv een console, kunnen applicaties geintregreerd worden, etc.

Dus voordat je aan de slag gaat kun je ook met je collega's gaan brainstormen hierover. Mijn ervaring is vaak dat ze enthousiast worden omdat ze vaak mogelijkheden zien waardoor hun eigen werk beter/efficienter kan. De ondersteuning/support voor de ontwikkeling heb je dan al mee.

Bovendien is een windows form maken veel makkelijker te maken in C# dan console-werk. (Nou heb ik niet een beeld van het programma, maar als het programma bv een soort edit.com is dan is dat echt een crime om te maken met standaard console functionaliteit)
Ik snap wat je bedoeld :)

Echter zit het programma vol met bugs en zit niet netjes in elkaar nahja meer om te huilen eigenlijk LOL

Hmm console applicaties bouwen is dus moeilijker ?

Dank je voor je input :)

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Meer dan wat refernces zijn er niet echt. Er zijn wel wat applicatie voorbeelden in Console vorm. Maar het gedeelte wat echt met het console te maken heeft is altijd hetzelfde. Ik denk dat je met alleen MSDN al wel een heel eind moet kunnen komen. Als je echt nog specifieke vragen hebt kun je ze altijd hier stellen natuurlijk. Maar zo open als dit kan ik niet echt meer voor je vinden. Ik kan wel wat zoek resultaten van google posten maar die heb je denk ik al.

Messchien 1 ding waar je nog wat aan kan hebben: C-Sharpcorner

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Ik ben het helemaal met Orphix eens. Als je perse een console-app wilt schrijven, zijn er betere alternatieven dan C#.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
questa schreef op 17 maart 2004 @ 12:24:
Meer dan wat refernces zijn er niet echt. Er zijn wel wat applicatie voorbeelden in Console vorm. Maar het gedeelte wat echt met het console te maken heeft is altijd hetzelfde. Ik denk dat je met alleen MSDN al wel een heel eind moet kunnen komen. Als je echt nog specifieke vragen hebt kun je ze altijd hier stellen natuurlijk. Maar zo open als dit kan ik niet echt meer voor je vinden. Ik kan wel wat zoek resultaten van google posten maar die heb je denk ik al.

Messchien 1 ding waar je nog wat aan kan hebben: C-Sharpcorner
Hmm dan denk ik toch maar dat ik het in widows forms ga doen geziene het feit dat ik qua C# nog beginner ben.

google had ik inderdaad al geraadpleegt en er valt bizar weinig over te vinden.

C-sharpcorner had ik ook gevonden alleen valt er ook niet echt veel te vinden.

Dank je in ieder geval :)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 12:29:
[...]

Hmm dan denk ik toch maar dat ik het in widows forms ga doen geziene het feit dat ik qua C# nog beginner ben.

google had ik inderdaad al geraadpleegt en er valt bizar weinig over te vinden.

C-sharpcorner had ik ook gevonden alleen valt er ook niet echt veel te vinden.

Dank je in ieder geval :)
Mischien een beetje een stomme opmerking maar ben je er wel van op de hoogte dat het vereist is om op de target-pc het .NET framework te installeren alvorens je software gemaakt met C# kunt gebruiken? De meeste PC's die console-software draaien hebben dit namelijk niet ;) (last time i checked ;))

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
BezurK schreef op 17 maart 2004 @ 13:56:
[...]

Mischien een beetje een stomme opmerking maar ben je er wel van op de hoogte dat het vereist is om op de target-pc het .NET framework te installeren alvorens je software gemaakt met C# kunt gebruiken? De meeste PC's die console-software draaien hebben dit namelijk niet ;) (last time i checked ;))
Daar ben ik me inderdaad van bewust ja :)

(ben al 4+ jaar bezig met asp & sql) en heb al aardig wat over .NET gelezen etc dus weet aardig hoe het allemaal in elkaar steekt :)

Heb nog wel veel te leren dat wel maar met de tijd komt dat allemaal goed :)
Pagina: 1