[Linksys WAP54G] Versterker, waar te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 21:44
Hallo ik zit met een probleempje. Ik heb zeer slecht ontvangst met een mijn linksys wireless netwerkje.

Ik ben er door verschillende topic's achter gekomen dat er signaal versterkers te krijgen zijn. Deze zijn naar mijn weten verboden in Nederland. Geen enkel probleem want ik moet bij een bedrijf in duitsland precies hetzelfde netwerk aanleggen. Weet niet of het daar ook verboden is maar we zitten daar toch midden @ the prairie.

Heeft iemand ervaring met een signaalversterker en weet iemand de prijs ook? Zoja waar te krijgen?

PS heb deze gevonden-->http://www.wifishop.nl/nl/dept_40.html alleen zijn deze naar mijn weten voor antenne's en hartstikke duur :?

Bvb Dank

[ Voor 12% gewijzigd door Appie Heijn op 17-03-2004 11:08 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je de pagina leest dan zie je dat in heel europa die dingen verboden zijn, dus ook in duitsland. Wat je beter kan doen is een goede antenne nemen en die goed plaatsen. Wil je een groot rond bereik dan moet je voor een rondstraler (omni) gaan met een zo hoog mogelijk aantal dB's (das de versterking die ontstaat door de constructie van de antenne.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 20:23
Beetje probleem van : Airco aan , het wordt te koud , kachel aan zetten...

Probleem inderdaad bij de bron aanpakken. De orginele antenne van de WAP54G kan eraf. Door midden van een RP-TNC connector (met verloop naar N) kan je d.m.v. een stukje Aircom+ kabel een mooie antenne erop zetten die je kan kopen bij diverse Wifi winkels.

Moet je 1 kant op met je antenne? Neem dan een richt antenne. Voor vrijwel alle situaties is wel een antenne te bedenken.

Je kan met een versterker wel je output versterken maar je ontvangst gevoeligheid telt natuurlijk ook mee. Wat heb je er aan als iedereen jou kan horen maar jij niemand hoort?

Overigens is met een hack de WAP54G op te voeren met vermogen maar dit is zeer sterk af te raden. Het signaal wat de WAP54G uitbraakt is zo gruwlijk vervormt dat je niets anders als storing veroorzaakt.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:40
[update]
Sorry, dubbelop

[ Voor 87% gewijzigd door FatalError op 17-03-2004 16:17 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 21:44
om3ega schreef op 17 maart 2004 @ 14:38:
Beetje probleem van : Airco aan , het wordt te koud , kachel aan zetten...

Probleem inderdaad bij de bron aanpakken. De orginele antenne van de WAP54G kan eraf. Door midden van een RP-TNC connector (met verloop naar N) kan je d.m.v. een stukje Aircom+ kabel een mooie antenne erop zetten die je kan kopen bij diverse Wifi winkels.

Moet je 1 kant op met je antenne? Neem dan een richt antenne. Voor vrijwel alle situaties is wel een antenne te bedenken.

Je kan met een versterker wel je output versterken maar je ontvangst gevoeligheid telt natuurlijk ook mee. Wat heb je er aan als iedereen jou kan horen maar jij niemand hoort?

Overigens is met een hack de WAP54G op te voeren met vermogen maar dit is zeer sterk af te raden. Het signaal wat de WAP54G uitbraakt is zo gruwlijk vervormt dat je niets anders als storing veroorzaakt.
Daar heb ik ook wat over gelezen. Kan ik er normaal 23db en dan 83db. Kun je niet ergens in de firmware instellen dat je bvb 50 wil zodat je nog een beetje acceptabel krijgt?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 18:28
Linksys had zelf signal boosters maar die worden niet meer gemaakt.

Wat je kan proberen is de Neo firmware, geheel op eigen risico natuurlijk, die geeft je een output van 84mW :p

Werd al gezegd dus door om3ega..

om3ega, jij hebt deze firmware een keer zelf uitgeprobeerd? je bevindingen waren dus slecht zo te lezen. (ikzelf heb deze firmware nooit geprobeerd)

[ Voor 40% gewijzigd door chim0 op 17-03-2004 23:13 ]

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025
Appie Heijn schreef op 17 maart 2004 @ 16:43:
[...]

Daar heb ik ook wat over gelezen. Kan ik er normaal 23db en dan 83db. Kun je niet ergens in de firmware instellen dat je bvb 50 wil zodat je nog een beetje acceptabel krijgt?
Hoeveel dBm? 83dBm? Geen wonder dat er wat vervorming optreedt. 83dBm = 200kW 8) , zal wel 23mW (13,6dBm) tot 83mW (19dBm) bedoelen.

• bramfm
om3ega schreef op 17 maart 2004 @ 14:38:

Ik denk dat dat nogal meevalt. Zelfde hack is beschikbaar voor de ASUS WL500g en de Linksys WRT54G. Allebei zijn ook uitgevoerd met een Broadcom chipset (http://www.andrewhakman.dhs.org/gallery/wap54g). Ik heb wat metingen laten verrichten en het signaal ziet er nagenoeg hetzelfde uit, alleen een aantal dBs sterker. Zal morgen de plaatjes posten.

• bramfm
bramfm schreef op 17 maart 2004 @ 23:25:
Zal morgen de plaatjes posten.
Zoals beloofd:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kuystermans/AsusWiF3.JPG

• om3ega
Mooi plaatje , wat me dus wel opvalt is dat het signaal veel breedbandiger is geworden. Maar daar zal je weinig last van hebben als je maar 1 AP hebt.

Met de Neo Firmware hebben we nog nooit goede resultaten behaald helaas. De downloadsnelheid werd alleen maar lager naarmate we het vermogen verhoogden.

Dit kan natuurlijk ook reflectie zijn geweest maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Opstelling was 2 SD-19 antennes met ~900meter zicht

De WAP werd overigens ook behoorlijk instabiel (warmte?)

Opzich het proberen waard dus :) .. maar om de ontvangst gevoeligheid en zendbereik te verhogen kan je toch beter voor een goede antenne kijken. ;)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 18:28
om3ega schreef op 18 maart 2004 @ 12:19:
Mooi plaatje , wat me dus wel opvalt is dat het signaal veel breedbandiger is geworden. Maar daar zal je weinig last van hebben als je maar 1 AP hebt.

Met de Neo Firmware hebben we nog nooit goede resultaten behaald helaas. De downloadsnelheid werd alleen maar lager naarmate we het vermogen verhoogden.

Dit kan natuurlijk ook reflectie zijn geweest maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Opstelling was 2 SD-19 antennes met ~900meter zicht

De WAP werd overigens ook behoorlijk instabiel (warmte?)

Opzich het proberen waard dus :) .. maar om de ontvangst gevoeligheid en zendbereik te verhogen kan je toch beter voor een goede antenne kijken. ;)
Eigenlijk is zendvermogen belangrijker dan antenneversterking.

Senao access points (Senao noemt ze "Long range") hebben een output van 100mW (er is ook een 200mW uitvoering :9~ )

Ook met hun 200mW PCMCIA kaartjes kun je in de polder met je laptop wel een aantal kilometers overbruggen.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 18-03-2004 19:51 ]

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
hey hoe kan je metingen uitvoeren, welke proggie??

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

nvidia schreef op 18 maart 2004 @ 19:56:
Met een natte wijsvinger natuurlijk.

Via google kom je al heel snel bij een bekende site uit.
wireless network auditing software, zoek daar es op ofzo.

http://directory.google.c...ons/Wireless/802.11/?il=1

Google Dir heeft veel nuttige info.

B)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 20:12 ]

• om3ega
Nog 1 vraagje hierover.. Is dit een 11 of 54Mbit verbinding ?

• Coenen
  • Laatst online: 07-08 16:44

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

nvidia schreef op 18 maart 2004 @ 19:56:
Deze metingen voor je niet uit met een proggie maar met een spectrum analyzer.
Op het plaatje zie je inderdaad dat het spectrum breder wordt, dit komt omdat de eindtrap wat minder lineair wordt bij een hoger uitgangsvermogen.

• om3ega
Gelukkig hebben we hier op het werk ook een Rohde & Schwarz analyzer :) .. Handig om filters te testen enzo :)

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Spectrum analyzer of netwerk analyzer? :)

• om3ega
Coenen schreef op 19 maart 2004 @ 11:15:
spectrum :)

• bramfm
Coenen schreef op 19 maart 2004 @ 11:15:
Spectrum analyzer R&S FSEM30. Antennes ed testen we op de Netwerk analyzer Agilent 8753E.

Standaard was 802.11g

[ Voor 23% gewijzigd door bramfm op 26-03-2004 10:30 ]

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Same here, alleen beide apparaten R&S.
Je ziet in het plaatje wel dat de schouders wat omhoog komen.
Pagina: 1