Hoi
Ja sorry voor de "spam" zo is het uiteraard echt niet bedoeld. Ik ben niet zo'n forum hanger en ben daarom meer bezig met programmeren etc .....
Supportdesk is getest op Windows 2000/XP, misschien draait het ook op NT, maar daar komen we snel genoeg achter.
Er zal ook een webinterface komen maar in eerste instantie een win32 client.
De database is Mysql op dit moment. Later ook andere databases.
Voornamelijk bedoeld voor het MKB.
Er kan gebruik gemaakt worden van verificatie via de Active Directory. Dit wil zeggen dat je een groep aanmaakt en daar users in plaatst. Vanuit Supportdesk word gekeken in die groep en zodanig heb je dan een simpele login voor de applicatie, dit is mijn voorkeur t.o.v. al die applicaties die een aparte login hebben. Uiteraard kan het ook zonder AD. Misschien terzijnertijd ook voor Novell alleen dan zal ik een Novell omgeving nodig moeten hebben om in te ontwikkelen.
Supportdesk is een compleet pakket:
Supportdesk Beheer Client - Hiervan komt binnenkort een versie uit. Dit is de voornaamste tool, hierin word het beheer voornamelijk gedaan.
Supportdesk Password Manager - Komt ook uit samen met de Beheer client. Is handig voor passwords in te bewaren.
De volgende onderdelen zijn nog in ontwikkeling:
Supportdesk Server - Dit is een Server deamon die bedoelt is voor interactie met clients etc...
Supportdesk Client - Deze client moet op werkstations die in het begin gebruikt word om hardware info te verkrijgen.
Supportdesk Server Console - Console om clients te installeren en nog andere taken.
Ik ga vanavond een filmpje shooten van de applicatie in aktie en deze zet ik op
http://www.supportware.nl dan hebben jullie wat meer een idee van wat het is.
Groeten Koen
ps. Een reply van het bericht hiervoor. Ook komt er iets waardoor gebruikers zelf meldingen kunnen doen via een web interface. Dit is zelfs bij waar ik werk(waar ik het ook voor ontwikkeld heb) ook in gebruik. Dus dit is al voor 95% af echter doe ik alles stap voor stap en wil alles wat ik heb gefaseerd uitbrengen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 07-06-2004 12:28
]