Yamaha RXV440RDS stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:34

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ik heb dus een paar maanden een rx440rds, gisteren gaf ie na een plop (kortsluiting dus?) nog maar uit kanaal 1 (front R) geluid.
Echter geeft ie wel via alle kanalen de testtoon :S

Is hier nog wat aan te doen of kank em beter gelijk opsturen voor garantie

Verwijderd

Ik zou hem gewoon terug brengen, je hebt gewoon garantie.
Heb je het probleem in stereo en in DD DTS enz. :?

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Weet wel effe zeker dat ie wel echt stuk is voor je 'm opstuurt. sluiting kan op lage volumes nog best wel even goed gaan voordat ie in protection schiet, misschien is 't testsignaal net niet genoeg vermogen om 'm uit te laten schieten door kortsluiting?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Juist, als hij et niet doet.. en je hebt garantie, terug sturen/brengen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 11:43:
Juist, als hij et niet doet.. en je hebt garantie, terug sturen/brengen.
Idd, gewoon terugbrengen en niet zelf eraan gaan klooien oid
Je hebt niet voor niets garantie natuurlijk :>

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je hem niet resetten? de meeste moderne/nieuwe receivers met een hele berg processoren en decoders erin kun je resetten door allerlei knopjes in te drukken... (Vaak op manieren waarop je ernstige twister ervaring voor nodig hebt...) zou je even voor in de handleiding moeten kijken. Maar het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat er een processor is opgeblazen. De testtoon gaat namelijk vaak buiten de processor om, dus dat zou verklaren dat ie geen muziek geeft maar wel een testtoon.

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 07:31

xdc

waarschijnlijk is alleen het analoge signaal kapot en doet het digitale signaal het nog wel..

heb een soort gelijk probleem gehad met mijn marantz, als gevolg van analoog aansluiten op mijn pc , dat geeft stroom .. en leidt volgens mijn dealer tot kapot gaan van het analoge input.

slimmehotspot.nl

Verwijderd

xdc schreef op 17 maart 2004 @ 12:33:
waarschijnlijk is alleen het analoge signaal kapot en doet het digitale signaal het nog wel..

heb een soort gelijk probleem gehad met mijn marantz, als gevolg van analoog aansluiten op mijn pc , dat geeft stroom .. en leidt volgens mijn dealer tot kapot gaan van het analoge input.
No shit? Dat probleem heb ik dus nu met me oude marantz model 1060. Deed het altijd goed, 1x op pc aangeloten, weggezet. Boxen gemaakt, pakt marantz en niet willen werken he!!! Maakt niet uit op welke Input ik schakel, maar als ik volume op ze hardst zet dan hoor je zacht/krakend geluid.. niet goed.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
ik had hem inderdaad analoog aangesloten op me computer, wat ik normaal niet heb/gebruik

• xdc

xdc

opsturen voor garnatie dus
voortaan even je pc a goed aarden b liefst digitaal aansluiten optical zodat er geen stroom overheen gaat. succes ermee

slimmehotspot.nl

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
inderdaad analoog is stuk :S
maar hoe het ik het kunnen voorkomen? pc in contact zetten met de grond?
hij stond op een bierkratje :(

• xdc

xdc

een geaard stopcontact gebruiken , etc maar beste is als je dus een optical output hebt op je geluidskaart die te gebruiken

slimmehotspot.nl

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:13

4POX

Everybody is wired

Ik ben op mijn yamaha rx630rds een video ingang kwijt geraakt door een aardlus. Sindsdien heb ik hier een hele strenge regel. Geen video signalen uit de pc door mijn versterker. En geluid alleen optisch.

Ik lees dat jij waarschijnlijk een chieftec kast hebt.. Van die kasten is het bekend dat ze last hebben van een aardlus. Heb ik zelf helaas toen dus ook last van gehad. Hiervoor had ik een aopen kast , maar sinds ik een chieftec kast had heb ik een brom.. Die brom was er alleen als het cai in de radio zat.

AKA Rinkel weblog

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
het is gebeurd met de aldi pc van mijn pa :(
me eigen pc gebruik altijd optical out van mijn nforce

wil van mijn server ook divxbak maken.
kga maar is opzoek naar een pci audiokaartje met optical out

Verwijderd

Wat ik alleen niet snap is dat ik eerst een wat ouder technics versterker had, en die had ik ook op toen sb live aangesloten en nooit problemen. En nu heb ik een andere geluidskaart en sluit ik aan op me marantz en het gaat eerst goed. Na een tijdje eraf gehaald. Paar dagen terug dus weer eens gepakt en niet werken met een losse cd speler en niet op de pc... vind het maar vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 09:42 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
ik heb hem besteld bij hifiklapper.nl
mijn bestelling was goed verlopen, maar ik hoor altijd wel veel slechts over deze winkel :x
ben benieuwd hoe de garantie service is..

even offtopic vraagje:

dit is toch wel de beste geluidskaart met optical out voor dit geld toch? TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 Fun

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
xdc schreef op 17 maart 2004 @ 12:33:

Joh, ook weer wat nieuws geleerd.

Helaas heb ik nog geen optical, en ook geen geaarde stopcontacten in de buurt (oud huis). :(

Geldt dit dan dus ook voor het aansluiten van je tv-out en geluidskaart op je tv?

• xdc

xdc

Devilsown schreef op 18 maart 2004 @ 10:42:
[...]

Joh, ook weer wat nieuws geleerd.

Helaas heb ik nog geen optical, en ook geen geaarde stopcontacten in de buurt (oud huis). :(

Geldt dit dan dus ook voor het aansluiten van je tv-out en geluidskaart op je tv?
bij de tv heb ik nooit geen problemen gehad ...

en wat betreft dat verhaal met die oude technics receiver .. (heb eerst ook analoog toevallig lang aangesloten gehad op een oude technics stereo receiver, en die gaf hier ook nooit problemen.

En een terratec soundcard is een prima goedkoop kaartje voor een optical out
(zit hier zelf met een terratec sixpack 5.1 kaartje)

[ Voor 11% gewijzigd door xdc op 18-03-2004 20:35 ]

slimmehotspot.nl

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:31
4POX schreef op 17 maart 2004 @ 19:54:
Ik ben op mijn yamaha rx630rds een video ingang kwijt geraakt door een aardlus. Sindsdien heb ik hier een hele strenge regel. Geen video signalen uit de pc door mijn versterker. En geluid alleen optisch.

Ik lees dat jij waarschijnlijk een chieftec kast hebt.. Van die kasten is het bekend dat ze last hebben van een aardlus. Heb ik zelf helaas toen dus ook last van gehad. Hiervoor had ik een aopen kast , maar sinds ik een chieftec kast had heb ik een brom.. Die brom was er alleen als het cai in de radio zat.
Hoe zit het met coaxiale aansluiting is dat ook gevaarlijk?? Heb namelijk mijn sb live spdif out aangesloten via coaxiaal op mijn yamaha RXV640RDS. Is wel digitaal maar niet optisch.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:31
Schop!! Ik is er iemand die weet of coaxiaal aansluiten tussen pc en receiver gevaarlijk kan zijn??

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Lijkt me wel hé.

Tis tenslotte gewoon een geleidende kabel die je gebruikt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1