DVD-rom en CD-R in 1 drive?

Pagina: 1
Acties:

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 21:24
Ik zoek (voor een extra systeempje wat ik hier heb) een drive die DVD's kan lezen, en ook CD's kan branden. Een CD-(re)writer dus, die ook DVD's leest. Een DVD-brander is niet nodig, het moet budgetair interessant blijven namelijk; het is maar 'voor erbij' :)

Bestaat zoiets eigenlijk wel? En heeft iemand suggesties?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 18:47
Kun je er echt niets over vinden? Ik weet dat ze bestaan, of in ieder geval bestaan hebben. Ik weet dat Samsung bijvoorbeeld die dingen maakte, maar er zijn meer fabrikanten die dergelijke Combidrives maken/maakten. In laptops zie je ze ook veel, maar die passen niet in je PC...

edit:

Ze staan zelfs in de Pricewatch... beetje zoeken zelf mag wel hoor
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/329

[ Voor 19% gewijzigd door djeejdjeej op 17-03-2004 10:30 ]

Verwijderd

uiteraard dat ze bestaan.
Ze zijn bij heel veel computer zaken te krijgen oa?
mag ik namen noemen???

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
Een dvd brander van NEC kost nog geen 100 euro denk dat zo'n combo drive bijna net zo duur is. Dus zou dan gewoon voor een DVDbrander gaan.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb in november (HCC) nog zo'n drive gekocht voor 55 euro. Het was simpelweg de goedkoopste oplossing om zowel dvd's te kunnen spelen en cd'r te kunnen branden. 2 losse drives waren in alle gevallen duurder.

Tweakers.net -> Pricewatch -> CD & DVD branders -> CD-RW/DVD combo drives

Je zult het mij zelden horen zeggen, maar "deze mag op slot"

[ Voor 36% gewijzigd door RolandWitvoet op 17-03-2004 10:38 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 21:24
Een drive van Lite-On kost bijvoorbeeld 44 euro zie ik nu in de pricewatch *dom* maar goed, was mij niet helemaal duidelijk of die dingen nou ook een beetje betrouwbaar zijn. Iemand hier negatieve ervaringen mee?

@RolandWitvoet: welke heb jij, en bevalt deze goed?

PS: ik heb gezocht (in het forum) op combo-drive, en ik vond 32 topics waarvan 30 ouder dan een jaar en sowieso gingen ze vrijwel allemaal over laptops.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een samsung, geen idee welk type. Interesseert me ook niet hoe snel die is, als hij het maar doet. CD's branden doet hij prima maar volgens mij heeft er nog nooit een dvd in die drive gelegen. Het is echt een systeempje dat gewoon zijn (office, surfen, e-mail) werk moet doen en verder niets. Er zal vast el verschil zijn tussen de verkrijgbare drives, maar ze kunnen allemaal cd's branden.
Iig geen problemen gehad met installatie. Drive aansluiten, nero installeren en klaar. Of hij nou met 52 of 24 speed brandt maakt me voor die ene keer dat er een cd' gebrand wordt niet uit. Het ging er vooral om dat het zo goedkoop mogelijk moest. (500 euro voor een complete PC: kast, moederbord, processor (xp 2200+), 80GB hdd, cd-r en dvd, muis, toetsenbord, vga en netwerk onboard, 17" monitor, spaekers.)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-03 09:28
Die dingen zijn werkelijke overal te krijgen. Prijs rond de 50 a 60 euro
Pagina: 1