[MP3] speler voor streaming audio van netwerk naar stereo

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik ben op zoek naar iets wat ik dus niet kan vinden. Ik weiger echter de geloven dat ze er niet zijn.

ik zoek dus iets om d.m.v. een kastje/appartaatje mijn stereo te koppelen aan mijn netwerk zodat ik via dat netwerk MP3's op mijn stereo kan afspelen. Een display erop is leuk, maar hoeft niet. Bedienen via remote (laptop) of ander pc mag. Van mij mag het zelfs via een soort broadcast systeemgaan. Zolang het maar via het netwerk kan.

Want nee een kabel leggen van mijn server naar mijn stereo is NIET mogelijk. (nee, kan niet langs de netwerkkabel een draad leggen, omdat die via switches loopt) En die draadloos overzend toestellen storen veel te veel, want die heb ik al.

Nu ben ik aan het zoeken (ook hier op GoT) gegaan en kom wel verschillende mogelijkheden tegen. Zo is er een

Kiss speler met netwerkaansluiting
Xbox modden
Zelf een MP3 pctje bouwen
Zelf een multimedia PC bouwen.
Onkyo versterker

De PC oplossingen wil ik niet. Ik heb geen trek een een pc die langs mijn stereo staat te ratelen en die krengen trekken veel te veel stroom. Tevens ook totaal onnodig omdat ik GEEN video oid wil streamen. Dat kan ik via mijn laptop en Wifi.

En die eerst 2 vind ik te dure oplossingen. Als ik zie dat een mp3 spelertje z'n 50 euro kost, waarom dan 200 euro voor een xbox of kiss speler. Daarbij zit daar ook weer een funktionaliteit in die ik dus niet nodig heb.

En de Onkyo is helemaal te duur, mijn eigen onkyo integra versterker doet het nog heel goed en wil ik niet kwijt.

De kwaliteit moet redelijk zijn. Het is meer vervanger van de radio, dus specatulair hoeft het niet te zijn. Als echt even van muziek wil genieten knal ik wel een cd in mijn cd-speler, daar kan geen MP3 tegen op. Het is dus voor een music-aal behangetje. (bij bezoek of poetsen of eten koken)

Dus is iemand zoiets in zijn tochten tegengekomen, dan verneem ik het graag. Of een draagbare MP3 speler met netwerkfunktionaliteit mag ook. Maar ook die ben ik dus niet tegen gekomen (ook niet in het Gadget Topic)

Ook iets van electuur of zo mag ook, maar ook daar heb ik het niet gevonden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:57
Mischien niet hellemaal wat je zoekt aangezien je al een stereo hebt, maar wat dacht je van de Philips MCI250

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
sunturion schreef op 17 maart 2004 @ 10:27:
Mischien niet hellemaal wat je zoekt aangezien je al een stereo hebt, maar wat dacht je van de Philips MCI250
Met alle respect, maar dat is niet wat ik zoek.
1) het is een volledige stereo, wat ik niet nodig heb (en nooit zou willen ruilen met wat ik nu heb)
2) De prijs zal ook > 200 euro zijn gok ik en dan kan ik net zo goed voor de Kiss speler gaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Misschien heb je hier iets aan:
Henk007 in mp3-huiskamer
[edit: Toevallig kwam ik net deze ook nog tegen]

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 17-03-2004 10:51 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Helaas dus... Ik ben denk ik nog iets te vroeg. Die netgear is erg leuk, zeker als je in amerika kijkt.. 129 US dollar. Stel nu in Europa dan 135 euro o.i.d dan kunnen we praten. Maar nee, toch meer richting de 175 a 200 euro. En dat voor een wireless. Je zou dus wired dingen moeten kunnen krijgen voor rond de 100 euro. Een mp3 speler kost zo 30 a 40 euro, een breedband router idem. Die techniek van bieden combineren hoeft toch niet zo duur te zijn??????

Snap niet dat sweex niet zoiets maakt voor een 100 euro. Zou een gat in de markt zijn.

Ga maar eens zelf knutselen met een oude pc. zucht :(

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 03-04-2004 08:02 ]

Verwijderd

waarom noem je die oplossingen als je ze al niet wil :S?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 06:47:
waarom noem je die oplossingen als je ze al niet wil :S?
Om te voorkomen dat mensen oplossingen gaan aandragen die ik niet wil. Als ik gewoon zeg dat ik via een netwerk MP3 wil afspelen komt iedereen aandragen met een pc die je moet opbouwen, wat ik voor de genoemde redenen eigenlijk niet wil.

Dus waarom noem ik oplossingen die ik niet wil. Nou 3 reden:
1) Om te laten zien dat ik zelf als gezocht heb
2) Om te laten zien wat ik al geprobeerd heb en verworpen
3) Om mensen voor te zijn dat ze dat niet voor hoeven te stellen.

Ik geef dus alleen aan wat ik wel wil:

Een doosje met netwerk aansluiten en audio aansluitingen waarmee ik MP3's van mijn netwerk op mijn normale stereo kan afspelen voor een prijs <150 euro en verkrijgbaar in nederland.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
<150 euro? dat gaat niet lukken. Mocht je het dubbele eraan willen spenderen, dan is er de Turtle Beach Audiotron, en die is ook in Nederland te koop.

Brochure, specs:
Audiogedeelte
Analoge Lijnuitgang stereo cinch (RCA, tulp)-aansluiting
Digitale S/PDIF-uitgang TOSlink optisch
Hoofdtelefoonuitgang 6.3 mm stereo "jack"
Signaal/ruis-verhouding 91 dB (A-gewogen)
Totale Harmonische Vervorming + Ruis -78 dB (A-gewogen)
Overspraak (crosstalk) -66 dB @ 1 kHz
Lijn-uitgangsimpedantie <1000 Ohm
Hoofdtelefoon-uitgangsimpedantie <10 Ohm
Maximale Uitgangsspanning 1.8 Vpp @ 30 mA
Volume Aanpasbaar variabel van -96 dB tot 0 dB in stappen van 1 dB
Frequentiebereik 20 Hz - 20 kHz (±1 dB)
DAC-resolutie 24 bits (weergave-resolutie 16 bits)

Bestandsformaten
Bestandsformaten MP3, WMA (niet beveiligd) en WAV PCM
Sampling Rates Analoge Uitgangen 8 kHz, 11.025 kHz, 16 kHz, 22.05 kHz, 32 kHz en 44.1 kHz
Sampling Rates Digitale Uitgang 32 kHz en 44.1 kHz
Bit/Data Rates MP3: alle CBR & VBR bit rates, WMA: 32 - 192 kbps, WAV: 16-bit stereo
'Streaming' Formaten (Internet Radio) MP3 (SHOUTcast & Icecast), WMA
Playlist Formaten M3U, PLS en ASX
Tags ID3v1.0, ID3v1.1 en ID3v2.3; WMA tags; WAV tags
Index-Capaciteit ongeveer 30.000 nummers (afhankelijk van hoeveelheid gegevens per nummer; bv. tags en padnaam)

Netwerkaansluiting
Ethernet UTP, 10BaseT (10 Mb/s) of 10/100BaseT
Noot: werkt niet in een puur Fast Ethernet 100BaseTX (100 Mb/s) netwerk.
Protocol Windows File Sharing (SMB) over TCP/IP

Overige Specificaties
Aansluitspanning 220-240 Volt, 50 Hz
Afmetingen 430 x 44 x 250 mm (b x h x d)
Gewicht 2.4 Kg
Batterijen Afstandbediening 2 x AAA (inbegrepen)

Systeemvereisten
Minimaal PC met een 10 Mb/s UTP netwerkaansluiting en Windows File Sharing (SMB of Samba), een versterker met een lijn-ingang, luidsprekers
Aanbevolen Turtle Beach levert technische ondersteuning voor Windows 98/Me/2000 Pro/XP/XP Pro; een versterker met een optische S/PDIF-ingang
Voor het spelen van MP3, WMA en WAV-bestanden één of meer gedeelde mappen ("shared folders"); er past ongeveer 750 uur goede kwaliteit, of 500 uur zéér goede kwaliteit MP3 op een 40 GB harde schijf
Voor het beluisteren van Internet radio Internetaansluiting (bij voorkeur kabel of ADSL)
AudioStation jukebox software (meegeleverd) Pentium 233 MHz processor, 64 MB RAM, CD-ROM of DVD-ROM met DAE-mogelijkheden, 16-bit videokaart
Afbeeldingslocatie: http://www.turtlebeach.com/site/images/audiotron/atron_unit_400w.gif

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Tele schreef op 03 april 2004 @ 08:18:
<150 euro? dat gaat niet lukken. Mocht je het dubbele eraan willen spenderen, dan is er de Turtle Beach Audiotron, en die is ook in Nederland te koop.
Klopt had ik ook al gevonden. Maar dan zou ik eerder voor de Netgear gaan. Die is 100 euro goedkoper en wireless.

Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/03/i/01/97/03/1a_1_b.JPG

Maar ik vind hem nog de duur. Het hoeft geen top-audio te zijn. Die turlebeach is echt veel te duur.

Verwijderd

Cyberpope schreef op 03 april 2004 @ 08:34:
[...]

Maar ik vind hem nog de duur. Het hoeft geen top-audio te zijn. Die turlebeach is echt veel te duur.
Ik heb een SliMP3 en een Squeezebox, erg mooi systeem n.m.m. maar inderdaad ook te duur (zeker als je er meer dan 1 hebt). Met massaproductie zouden ze toch onder de $100 moeten kunnen kosten...

Anyway, ze verkopen een partij 'refurbished' SliMP3's voor $150 (op=op), misschien is dat wat voor je:

https://secure.slimdevices.com/order/upgrades.cgi

Mvg,
P.

Verwijderd

Nog een mogelijke oplossing, als je een pure CAT5 kabel naar je server kunt laten lopen (zonder switches ertussen):

Audio over CAT5 adapters ($25 p/st, wel in de VS bestellen)

http://www.videocapturecard.com/500019.html

Ik gebruik deze methode om SVideo + Stereo te transporteren (die kastjes kosten $60 p/st), werkt vlekkeloos...

X.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 13:05:
Nog een mogelijke oplossing, als je een pure CAT5 kabel naar je server kunt laten lopen (zonder switches ertussen):

Audio over CAT5 adapters ($25 p/st, wel in de VS bestellen)

http://www.videocapturecard.com/500019.html

Ik gebruik deze methode om SVideo + Stereo te transporteren (die kastjes kosten $60 p/st), werkt vlekkeloos...

X.
Tja, als ik pure cat5 kabel erna toe zou kunnen laten lopen, dan zou ik ook ervoor kunnen kiezen om een autokabel er naar toe te laten lopen. Geen optie dus. Helaas.
Wel grappige dingen trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 03-04-2004 15:25 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 12:52:
[...]

Ik heb een SliMP3 en een Squeezebox, erg mooi systeem n.m.m. maar inderdaad ook te duur (zeker als je er meer dan 1 hebt). Met massaproductie zouden ze toch onder de $100 moeten kunnen kosten...

Anyway, ze verkopen een partij 'refurbished' SliMP3's voor $150 (op=op), misschien is dat wat voor je:

https://secure.slimdevices.com/order/upgrades.cgi

Mvg,
P.
Enig probleempje is de 60 dollar aan shipping die erbij komen, waardoor het hele setje op meer dan 210 dollar uitkomt. Dan is het te duur i.v.m de netgear, die kan ik al voor 200 euro in europa kan krijgen (ook i.v.m. service)

Maar zoals ik al eerder zei, volgens mij stel ik mijn vraag net iets te vroeg. Ik zie nu dat ook SMC iets dergelijks op de markt brengt. Ik heb hem in nederland nog niet weten te vinden, maar toch. Zo te zien komen er steeds meer bedrijven met zoiets op de markt.

de nieuwe smc doet ook video... linkje

[ Voor 27% gewijzigd door Cyberpope op 03-04-2004 17:59 ]

Pagina: 1