Rare time-outs met 3Com kaart

Pagina: 1
Acties:

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 16:21
Ik heb hier een heel vreemd probleem met een van de workstations hier. Ik krijg op dit systeem vaak hele rare time-outs als ik er naar ping, zoals hieronder getoond.
Reply from 192.168.3.174: bytes=32 time<10ms TTL=128
Request timed out.
Request timed out.
Dit is natuurlijk heel irritant voor de gebruiker, omdat zijn applicatie er dan uitvliegt. Het vreemde is, dat wanneer ik lokaal naar 127.0.0.1 ping, deze melding de connectie goed blijft, waardoor je kunt zeggen dat de NIC goed is?? In de event viewer is er niks geen fout te vinden, maar er staat wel een melding dat de netwerkverbinding hersteld is.
Source = TCPIP
Event id = 4021
Category = none

The system detected that network adapter 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX) was connected to the network, and has initiated normal operation over the network adapter.
Met deze summiere info heb ik geprobeerd om e.e.a. te vinden op www.eventid.net (staat niet in de faq :? ), waar ik wel het e.e.a. vond (Q276457, Q23924 en Q325487), maar die niet relevant zijn. Ook via GOT, google en de site van 3Com kon ik niks vinden.

Ikzelf denk nu dat het probleem toch aan de NIC ligt, maar begrijp daarintegen de reply's op 127.0.0.1 niet. Misschien heeft iemand van jullie nog een helder idee?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Waarom heb je niet even een ander kaartje geprobeerd, en dit kaartje in een andere pc ? Ik zou dat eerst proberen ipv uren zoeken op internet.... :?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Masch
Ja, dat is idd een probleem, ik heb zo niet een ander kaartje voorhanden. En ik ben er vanuit gegaan dat als je 127.0.0.1 kunt pingen dat de NIC dan niet stuk is.

Ik heb inmiddels al wel een NIC besteld, maar dat duurt nog tot morgen. Ondertussen kan de gebruiker weinig doen.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Als je 127.0.0.1 gaat pingen dan gaat dat niet via de 3Com netwerkkaart. Je kunt daarmee niet zeggen of een netwerkkaart wel of niet goed werkt.

• Masch
MetHod schreef op 17 maart 2004 @ 09:55:
Als je 127.0.0.1 gaat pingen dan gaat dat niet via de 3Com netwerkkaart. Je kunt daarmee niet zeggen of een netwerkkaart wel of niet goed werkt.
huh :?

Het is mij altijd verteld dat dit wel zo is. De kaart geeft toch de reply? Kun je je iets nader verklaren aub?

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 09:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hoe het precies werkt, weet ik niet. Maar stel je hebt 2 netwerkkaarten in je PC. Dan heb je nog steeds 1 local host 127.0.0.1. Het lijkt me dan dus uitgesloten dat je netwerkkaart (welke van de 2?) antwoord geeft.

This footer is intentionally left blank

• Arnout
Masch schreef op 17 maart 2004 @ 09:57:
[...]

Het is mij altijd verteld dat dit wel zo is. De kaart geeft toch de reply? Kun je je iets nader verklaren aub?
Zelfs zonder netwerkkaart in je PC kun je 127.0.0.1 pingen (mits je TCP/IP stack goed geconfigureerd is).

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-08 10:47
Masch schreef op 17 maart 2004 @ 09:57:
[...]

127.0.0.1 is je localhost.

Deze gebruikt windows om een soort netwerk te maken voor zichzlef om zo te kunnen verbinden met bepaalde services e.d.

Daarom maakt windows een soort intern netwerk met 1 computer.

ook als je geen netwerkkaart hebt kan je dus gewoon 127.0.0.1 pingen En als je bv een FTP hebt draaien kan je ook gewoon connecten op 127.0.0.1

• Masch
Weer wat geleerd vandaag. Nooit geweten dit |:(

Ik ga dus maar even afwachten tot de nieuwe netwerkkaart hier is en dan kijken of het opgelost is. Ik hou jullie op de hoogte van evt vorderingen.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Arnout
Masch schreef op 17 maart 2004 @ 10:21:
Weer wat geleerd vandaag. Nooit geweten dit |:(
Zolang je maar open minded blijft is er niks aan de hand ;)

Hier nog een reply die ik via google vond: Bergen in "Netwerk / internet delen probleem"

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb het probleem hier ook een keer gehad, bleek het de netwerkkabel te zijn die niet helemaal lekker was.

Check dat eerst maar eens.

Daarnaast heb ik het een keer meegemaakt dat een netwerkkabel 1 op 1 was aangesloten en niet volgens het twisted principe (is wat anders dan crosslink!).

Als je de kabel niet twist kom je niet verder dan 4 meter en dan krijg je ernstige fouten.

• Masch
Fairy schreef op 17 maart 2004 @ 10:48:
Ik heb het probleem hier ook een keer gehad, bleek het de netwerkkabel te zijn die niet helemaal lekker was.

Check dat eerst maar eens.

Daarnaast heb ik het een keer meegemaakt dat een netwerkkabel 1 op 1 was aangesloten en niet volgens het twisted principe (is wat anders dan crosslink!).

Als je de kabel niet twist kom je niet verder dan 4 meter en dan krijg je ernstige fouten.
Oww... ja. Dit had ik vergeten te vermelden, maar dit heb ik (natuurlijk) al wel geprobeerd. Ik heb alle kabels naar de patchkast al vervangen. Dit verhielp het probleem niet.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Arnout
Masch schreef op 17 maart 2004 @ 10:52:
[...]

Oww... ja. Dit had ik vergeten te vermelden, maar dit heb ik (natuurlijk) al wel geprobeerd. Ik heb alle kabels naar de patchkast al vervangen. Dit verhielp het probleem niet.
Misschien kun je de compu even openhalen en de kaart eruit halen, pci slot schoonmaken, connector schoonmaken, wil nog wel eens helpen. Of een ander slot. Vooral als er gerookt wordt en je sloten een beetje gaar (lam) zijn.

• Masch
MetHod schreef op 17 maart 2004 @ 10:53:
[...]

Misschien kun je de compu even openhalen en de kaart eruit halen, pci slot schoonmaken, connector schoonmaken, wil nog wel eens helpen. Of een ander slot. Vooral als er gerookt wordt en je sloten een beetje gaar (lam) zijn.
Ik heb de NIC in een ander PCI slot gezet net (leuke zin 8)7 ), maar het probleem bleef. Waarschijnlijk krijg ik vanmiddag de nieuwe NIC al binnen dus dan zal ik hier weer posten.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

#com heeft ook selftestprogjes op hun site staan als ik me niet vergis. Daar al gekeken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Masch schreef op 17 maart 2004 @ 11:25:
[...]

Ik heb de NIC in een ander PCI slot gezet net (leuke zin 8)7 ), maar het probleem bleef. Waarschijnlijk krijg ik vanmiddag de nieuwe NIC al binnen dus dan zal ik hier weer posten.
Je hebt er toch wel 2 of drie besteld ? ;) Zoiets moet je gewoon achter de hand hebben....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Masch
seq_uence schreef op 17 maart 2004 @ 11:35:
[...]

Je hebt er toch wel 2 of drie besteld ? ;) Zoiets moet je gewoon achter de hand hebben....
haha... ja ik heb er gelijk 1 op reserve besteld hoor. Mijn ervaring is ook dat NIC's bijna nooit kapot gaan (van 3Com dan).
The_Eagle schreef op 17 maart 2004 @ 11:33:
#com heeft ook selftestprogjes op hun site staan als ik me niet vergis. Daar al gekeken?
Hier heb ik nog niet naar gekeken (lees --> alleen in de KB van 3Com gezocht). Ik zal vanmiddag nog eens kijken. Eerst maar eens lunchen eb de nieuwe NIC afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Masch op 17-03-2004 12:16 ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Masch
Okay! Ik heb de nieuwe NIC in het systeem gedaan en de problemen lijken weg te zijn.
Ping statistics for 192.168.3.120:
Packets: Sent = 362, Received = 362, Lost = 0 (0% loss) dit was eerst altijd minimaal 2 % of meer
Bedankt voor de hulp iedereen!

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Pagina: 1