[UNIX] met apache en NT 4 file server

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik moet hier iets uitzoeken op mijn werk maar ik kan er maar bar weinig over vinden.
De vraag is in het kort:
Is het mogelijk dat een UNIX (sun OS 5.8) webserver met apache en tomcat rechten krijgt op een NT 4.0 cluster om foto's te ontsluiten op webpagina's?

Op dit moment loopt er een synchronisatie tussen de 2 die een aantal dir's synchroniseert maar aagezien het aantal nogal begint op te lopen is dit niet echt een optie meer.

Verwijderd

erm, ja, denk ik.... als je de permissies goed instelt zou het gewoon moeten gaan werken. Heb je mischien iets meer details?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met Microsoft 'Unix Services for Windows' kun je een NFS-server op je NT server draaien. Dat is een mogelijke oplossing.

Verwijderd

Bigs schreef op 17 maart 2004 @ 09:44:
Met Microsoft 'Unix Services for Windows' kun je een NFS-server op je NT server draaien. Dat is een mogelijke oplossing.
Ik denk dat dit DE oplossing is.

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

Volgens mij is SAMBA ook een optie (dmv smbclient aan de unix kant)

• sweetdude
nog even voor de duidelijkheid.
Gebruikers moeten via een website (die geserveerd wordt door Apache en Tomcat op een Unix server) foto's kunnen bekijken die op een NT servercluster staan.

Ik was zelf ook al aan het denken aan die unix serveces voor windows.

Ik zit alleen dus met die rechten want dat is dus eigenlijk de Unix server die lees rechten moet krijgen op de map(pen) van een NT server op het moment dat een gebruiker de website oproept.

[ Voor 43% gewijzigd door sweetdude op 17-03-2004 10:08 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan inderdaad kiezen voor samba of voor een nfs oplossing. Dan kan je de apache server een accountje geven met leesrechten op de nt server, of je geeft hem nfs leesrechten....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

1) je maakt een share aan op de NT server (via SFU of smb, pick your choice)
2) benader deze share vanuit de solaris machine
3) stel de juiste rechten in op de relevante mappen.

• sweetdude
OK hartelijk dank _/-\o_

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu heb je volgens mij al tig keer het zelfde antwoord gekregen, iets wat mij er op wijst dat naast ik, ook anderen dit wel heel snel gevonden hebben. Hier in Nos verwachten we, zoals ook in NOS policy - updated 01/04/03 staat, een beetje zelfinitatief. Ik kan me niet van het idee losmaken dat dit hier niet echt het geval is geweest.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.