Voor een vriend die zingt en gitaar speelt in een band wil ik een aantal MP3's van de band op een webserver zetten zodat deze door familie, vrienden en bekenden beluisterd kunnen worden. Nu zou ik dat graag via een stream willen doen, dus die losse MP3's streamend kunnen afspelen. Iemand komt op de website, klikt een link naar een bepaalde MP3 aan en hoort dan het nummer zonder dat het eerst helemaal gedownload moet worden.
Via de search op GoT ben ik er al achter gekomen dat er meerdere mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld via Swift-Mp3, Shoutcast, PHP(?), Flash(MX) en wsl. nog wel een paar. Maar welke mogelijkheid is vrij simpel aan de praat te krijgen en is adequaat zonder al teveel toeters en bellen? Het zou bijv. leuk zijn om naam, titel en jaar weer te kunnen geven maar het is geen vereiste.
De webspace en de upload zijn geen probleem overigens.
Via de search op GoT ben ik er al achter gekomen dat er meerdere mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld via Swift-Mp3, Shoutcast, PHP(?), Flash(MX) en wsl. nog wel een paar. Maar welke mogelijkheid is vrij simpel aan de praat te krijgen en is adequaat zonder al teveel toeters en bellen? Het zou bijv. leuk zijn om naam, titel en jaar weer te kunnen geven maar het is geen vereiste.
De webspace en de upload zijn geen probleem overigens.