Barton op Gigabyte GA-7DXR

Pagina: 1
Acties:

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-02 21:07
Ik heb een al wat ouder moederbord. De ga-7dxr van gigabyte. Dit moederbord bevat een AMD 761 chipset. En biosversie F10.

Op zich is dit een fijn moederbordje. Echter ondersteunt deze geen processors met een FSB van 166 mhz.

Nu ben ik in de bios aan het bladeren geweest en je kunt handmatig de FSB frequentie instellen t/m 250 mhz. En ook is het voltage aan te passen als dit nodig is.

Nu wil ik een Athlon XP 2500+ Barton op mijn moederbord prikken en de FSB handmatig op 166 instellen (of hoger indien mogelijk)

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort acties???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zolang de voltage en de multiplier worden ondersteund, lijkt het me niet zo'n probleem :) Wellicht dat de CPU niet correct wordt herkend, maar dat doet niets af aan de functionaliteit. Anders kun je in geval van problemen de CPU alsnog bij de winkel omruilen voor een T'bred of Thorton :Y)

Het geheugen en de chipset moeten de verhoogde FSB ook aankunnen. Dus minimaal PC2700 gebruiken en chipset goed koelen :)

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 17-03-2004 09:23 ]

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-02 21:07
ik weet wel dat als ik met de dipswitches op mijn moederbord de FSB aanpas (tot maximaal 150 mhz), de geheugen frequentie en de agp er ook door worden beinvloed.

Maar is dat ook als ik de frequentie aanpas in het bios??

De multiplier is geen probleem. Mijn huidige athlon 2100+ heeft een multiplier van 13 en volgens mij heeft de 2500+ een multiplier van 11. En met deze biosupdate moet er een 2600+ (FSB 266) op kunnen draaien. Alleen deze blijken toch best schaars en duur te zijn.

En zit er veel verschil in standaard voltage tussen een palomino, t-bred, thorton en barton???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

sw_reijnders schreef op 17 maart 2004 @ 09:56:
ik weet wel dat als ik met de dipswitches op mijn moederbord de FSB aanpas (tot maximaal 150 mhz), de geheugen frequentie en de agp er ook door worden beinvloed.

Maar is dat ook als ik de frequentie aanpas in het bios??
Uiteraard. Of je moet met dividers en locks spelen.
En zit er veel verschil in standaard voltage tussen een palomino, t-bred, thorton en barton???
Check de specs op de datasheets op amd.com of, makkelijker, kijk eens in de CPU overzicht die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden.