Toon posts:

Abit NF7-S v2.0 fan RPM meter defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Dacht dat het mij niet kon overkomen, dus wel. ;(

Het zit zo..

Zowel Hardware doctor alsook in BIOS, wordt de fan-speed niet meer weergegeven.
Ongeacht welk Fan ik ook gebruik, de toeren teller blijft gewoon op 0, erger nog in Hardwaredoctor wordt aangegeven dat de FAN off staat.

Wat zou er de oorzaak van kunnen zijn?
Dus ik heb al al mijn koelers en fans gebruikt, zowel alle fans met regelbare toeren alsook een gewone fan. Maar prob. blijft.

Enig hulp is welkom.

FW

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

niet meer
Voorheen werkte het dus wel? En je hebt verder niks veranderd in de BIOS danwel mbv software? Zo ja, dan is de header/sensor gewoon kapot, sim-pel :) Wat je hieraan kunt doen? Da's ook vrij eenvoudig: mobo proberen te inruilen bij de leverancier, mits je nog garantie hebt.

Verwijderd

ik denk dat je daar weinig aan kunt doen, ik merk met dit bordje ook dat ie sommige fan's niet kan uitlezen terwijl bijv mijn aerogate2 het wel weer kan met dezelfde fan's.

Maar ik hecht weinig waarde aan de rpm die de fan's draaien (behalve op mijn fancontrol) Enigste nadeel is dat je nu niet gebruik kan maken van de shutdown bij het stoppen van cpu fan. Maar maken kan je het volgens mij niet, het je het trouwens op alle fan aansluitingen op je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb't al op alle fan aansluitingen geprobeerd maar blijft toch 0, dus wordt niets weergegeven.

Maar heeft dit dan enig invloed op de stabiliteit van dit bordje, of kan het gewoon geen kwaad?

FW