* Moet dit in P&W, WOS of NOS of NTS? Ik heb gekozen voor P&W omdat het toch meer over de code gaat dan over Windows of Netwerken.
* Gezocht bij Google, Technet (MS) en DE Search (hier dus). Wat eruit kwam, daar heb ik wel wat aan gehad, maar hier zit ik vast.
=========================================
Samenvatting:
In een ftp-script geeft deze lijn een foutmelding:
[code]
!dir "C:\pad met spatie\*.*"
[/code]
Hoe is dat op te lossen?
Doel: om te cross-backuppen via internet, van een kennis naar mij en andersom.
Het gaat om één directory met veel subdirectories die allemaal ook weer subdirectories hebben. Ik wil dit graag zonder extra software doen, dus alleen met de command-line FTP-client die in Windows XP en Windows 2000 is ingebakken en batch-scripts. Dit om de opstelling zo portable mogelijk te maken zodat anderen 'm ook kunnen gebruiken. Als het even kan, gebruik ik geen extra software, ook niet uit de diverse resource kits, gewoon omdat ik het niet kan betalen en het - zoals gezegd - portable wil houden.
Het probleem is dat je niet automatisch de directory-structuur kan namaken met de FTP in Windows.
...stuurt alle bestanden uit de hele tree naar de actieve map op de FTP-server, dus reproduceert de tree niet.
Nu had ik al zoiets gemaakt:
...en dan krijg ik een lijst met alle directories in de tree, bijvoorbeeld:
"c:\bronmap\subdir1"
"c:\bronmap\subdir1\subdir2"
"c:\bronmap\subdir2"
"c:\bronmap\subdir2\subdir2\nogeenmap"
Nou kan ik wel alle submappen doorlopen en ze allemaal gaan zitten maken, kijken of er geen error is, enz. enz., maar is er misschien een makkelijker manier? Het probleem hierbij is een beetje dat het incremental backups moeten zijn, dus botweg zippen en opsturen is niet de oplossing.
Dus:
Kan ik een directorystructuur reproduceren op een remote FTP-server met de CLI-FTP-client van Windows 2000 en Windows XP?
* Gezocht bij Google, Technet (MS) en DE Search (hier dus). Wat eruit kwam, daar heb ik wel wat aan gehad, maar hier zit ik vast.
Samenvatting:
In een ftp-script geeft deze lijn een foutmelding:
[code]
!dir "C:\pad met spatie\*.*"
[/code]
Hoe is dat op te lossen?
Doel: om te cross-backuppen via internet, van een kennis naar mij en andersom.
Het gaat om één directory met veel subdirectories die allemaal ook weer subdirectories hebben. Ik wil dit graag zonder extra software doen, dus alleen met de command-line FTP-client die in Windows XP en Windows 2000 is ingebakken en batch-scripts. Dit om de opstelling zo portable mogelijk te maken zodat anderen 'm ook kunnen gebruiken. Als het even kan, gebruik ik geen extra software, ook niet uit de diverse resource kits, gewoon omdat ik het niet kan betalen en het - zoals gezegd - portable wil houden.
Het probleem is dat je niet automatisch de directory-structuur kan namaken met de FTP in Windows.
code:
1
2
| prompt off mput * |
...stuurt alle bestanden uit de hele tree naar de actieve map op de FTP-server, dus reproduceert de tree niet.
Nu had ik al zoiets gemaakt:
code:
1
2
| echo >ftpscript.txt
FOR /F "TOKENS=*" %%I IN ('dir c:\bronmap /S /A:A /A:D /B') DO echo "%%I" |
...en dan krijg ik een lijst met alle directories in de tree, bijvoorbeeld:
"c:\bronmap\subdir1"
"c:\bronmap\subdir1\subdir2"
"c:\bronmap\subdir2"
"c:\bronmap\subdir2\subdir2\nogeenmap"
Nou kan ik wel alle submappen doorlopen en ze allemaal gaan zitten maken, kijken of er geen error is, enz. enz., maar is er misschien een makkelijker manier? Het probleem hierbij is een beetje dat het incremental backups moeten zijn, dus botweg zippen en opsturen is niet de oplossing.
Dus:
Kan ik een directorystructuur reproduceren op een remote FTP-server met de CLI-FTP-client van Windows 2000 en Windows XP?
[ Voor 33% gewijzigd door CmdrKeen op 22-03-2004 14:23 ]
Bloed, zweet & koffie