Voltage boven 1.9 volt op abit bh6 met celly 2

Pagina: 1
Acties:

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ik krijg met mijn msi slotket 6905 mijn voltage niet boven de 1.9. Dit heb ik in bios ingesteld. Het is een celly 2 cc0. En hij start niet door tot windows bij 940mhz. (110fsb) De pc reageert niet op jumpers van voltage op slotket. Iemand een idee? flessen op 1.9 volt, dat werkte vroeger toch? Het is wel een abit bh6 revisie 1.2

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Heb je 1.9 ingesteld op je slotket of in je bios?
Die MSI ondersteund toch ook voltage-instellingen? Of is ie wat beperkt met zijn instelmogelijkheden?
Je moet gewoon ff kijken waarmee je het verst komt. Als je de instellingen in je bios op auto/default zet, en dan op je kaart het gewenste voltage insteld moet het ook werken. Misschien haal je het dan wel.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
offtopic: Hebben jullie boxed of retail Celeronnetjes en welke koelers hebben jullie gebruikt?

• worsie
Mijne is boxed. cooler staat in sig. Alpha PEP66T met een Delta AFB 60HP fan.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Denk je dat de Retail versie even goed kan presteren? Ik heb nml onlangs een gloed nieuw koelertje gekocht en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om die standaard koeler er weer af te moeten slopen:Z

• worsie
Powerpee, qua Retail: zie reactie in je eigen post. Qua cooler er af slopen: Bij de boxed FC-PGA chips krijg je een mooi doosje toegestuurd met daarin een processor en los daarbij een cooler :). Je hoeft niets te slopen dus, en het levert je weer een leuke cooler op voor op je videokaart 8-)

Verwijderd

Zoals je in de review van tomshardware heb kunnen lezen (en het is ook mijn eigen ervaring) is die Intel cooler zo slecht nog niet. Zeker niet gezien het geringen geluid wat hij maakt.

• worsie
Overflow,

Maar dan moet je er wel Arctic Silver tussengooien of zo. Eerst een week of twee met de standaard koeler gedraait met de standaard intel prut er tussen, maar ton de Alpha+Delta er op ging met Arctic Silver (OK, misschie een beetje scheef vergelijken ;)) ging de temp wel van 32 naar 23 op 600mhz.

• Wimpy006
EEJ jongus beetje on-topic blijven aub. :D
En het mobo reageert niet op de voltage instellingen van de convertor. Want die heb ik nl op 1.95 staan, maar dat doet ie niet.

• worsie
Wimpy006,

En dat is met je voltage-instellingen in bios op default:?

Strange...

• Wimpy006
Hij pakt gewoon de 1.7 Volt als default van de processor.

• Wimpy006
Lalala... Heb er niemand een BH6 rev 1.2 boven de 1.9 Volt gekregen?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als je een slot1 converter naar fcpga hebt moet je je het voltage op het converter kaartje veranderen anders werkt het niet.. ik heb zelf een p3v4x en probeerde eerst ook in het bios maar dat werkte niet. Er staat wel 1.9v maar met monitorproggies geeft ie gewoon 1.7 aan.. je moet dus ff de jumpertjes op je MSI slotketje (heb ik ook) veranderen

greetz.

• Wimpy006
Bij mij reageert ie juist niet op die jumpers. 0,0 (ff gecheckt voordat ik dit ging posten dus hier ben ik 100% zeker van) Nu wil ik dus weten hoe ik 1.95 en 2.00 volt krijg op mijn celeron Cc0 1.7Volt. Ik dacht aan een flash op 1.9 Volt zoals bij sommige oudere abit mobo's, maar niemand schijnt dit te weten.

Verwijderd

BH6 heeft soft menu daar kan je makkelijk mee instellen je moet converter gewoon op default zetten. Ik kan zelf kiezen tussen 1.3v t/m 2.3v :)

• Wimpy006
Maar ik kom niet verder dan 1.9V met soft menu. Welke Mobo revisie heb jij? Welke bios heb jij? Wat voor proc heb jij? En heb jij misschien die flashtechniek geprobeerd om voltage te verhogen?
Wat ik eigenlijk wil weten is hoe ik over die 1.9V komt. Toen ik een 2V celeron had en een oude bios, kon ik tot de 2.3V. Maar met deze Cely 2 wil ie niet boven de 1.9V met softmenu.

Pagina: 1