[ColorLaserjet] Enveloppen met raam smelt!

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 14:19
Ik probeer al een tijdje A5 enveloppen met raam/venster erin te printen op mijn HP LaserJet (Color) 2500L.

Op welke manier ik het ook probeer, het raampje smelt en het komt er als plakkende smurrie uit. Daarna kan ik gelijk m'n Fuser gaan schoonmaken van aangekoekte plastic prut.

Nu denk ik dat het venster smelt omdat het TE DUN plastic is. Weet iemand of er ook speciale LASERJET VENSTER-ENVELOPPEN zijn ? Of heeft iemand een andere oplossing ?

...don't know what should be here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Dat je vensters smelten klopt, is een bekend probleem bij (budget) vensterenveloppen van kunststof.
Laserprinters hebben veel moeite met vensterenveloppen, omdat de transparante vensters tegenwoordig niet meer van cellofaan maar van kunststoffolie zijn gemaakt. De hitte-elementen in de laserprinter doen deze folie krimpen, waardoor uw envelop helemaal vervormt.
Bron: http://www.microsoft.com/...ricks/word_kerstsfeer.asp
Tips voor enveloppen
Er zijn 4 manieren om enveloppen te maken en te voorzien van tekst en beeld
- De drukker koopt de enveloppen en drukt ze daarna in. (goed voor middelgrote aantallen).
- Losse vellen papier worden eerst bedrukt en hieruit wordt de envelop samengesteld (voor grote aantallen).
- Blanco enveloppen (zonder venster, want die smelt) worden d.m.v. de (kleuren)laserprinter geprint (kleine aantallen).
- Blanco enveloppen (met of zonder venster) worden d.m.v. inkjetprinter in iedere kleur (ook full color) bedrukt (kleine aantallen).
- U gebruikt blanco enveloppen en plakt daar een etiket op.
Bron: http://www.lvdcsd.nl/tips_voor_bedrijfsdrukwerk.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 14:19
UPDATE:

Ik heb inmiddels enveloppen gevonden die ik kon bedrukken met de Laserprinter ZONDER dat het etiket smelt.

Het zijn:

Merk: Hermes Digital.
Type: A5 Vensterenveloppen (formaat: 156x220mm, 90grams).
Eenheid: Pakje van 50 stuks (gesealed).
Geschikt voor: (Kleuren)Laser, -copier, -inktjet.
Art.Nr. 762.146
Streepjescode die op het pakje stond: 8 713202 000984

PS. Ik had ze gekocht bij een kantoorboekhandel in Hilversum: Zwaag heet die geloof ik.
Je merkt ook gelijk dat het plastic van het venster een stuk sterker is. Wel zie ik op het plastic hele kleine pitjes/bubbeltjes na het printen. Ik weet nog niet of ik deze eraf kan krijgen, je ziet ze ook vrijwel alleen in het licht en het is niet opvallend.

...don't know what should be here...