Nvidia GF400MX niet VGA-compatible?

Pagina: 1
Acties:

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 19:33
Heb ff een vraagje. Heb een week geleden een pc upgrade gedaan.

NIEUW
Msi KT4AV-L
Amd XP2500
2 x 256MB Corsair. (mbo kan niet 512 MB in een reepje aan)
Pctv Rave
Aopen H500A
Maxtor 120 Gig

OUD
Nvidia GF2 Mx400
Cd brander Samsung
Dvd speler Samsung

Ik ben al de hele week bezig om deze aan de praat te krijgen. Steeds weer een probleem die me dwingt om windows Xp opnieuw te instaleren.
Nou heb ik dus net SiSoft Sandra gedraait. Als ik bij de videokaart kijk staat er dat die niet VGA compatible is. (huh ???)

Ik vraag me af of dat niet de oorzaak is van mijn problemen met instalatie en stabiel lopen van mijn systeem???

Please help.

Ach ja..........

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Memtest al gedaan?

offtopic:
1 vraagteken is genoeg in de topictitel en het woord 'probleem' zou niet voor mogen komen in de topictitel.

• Kres817
yep (memtest86)

De geheugen is ook goed.

Heb by the way ook de burn in test van sisoft sandra ook gedraait. Geen problemen of fouten.

(Goh ?! Ik ben niet de enige "gek" die rond deze tijdstip wakker is)

[ Voor 67% gewijzigd door Kres817 op 17-03-2004 02:38 ]

Ach ja..........

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Kres schreef op 17 maart 2004 @ 02:32:
Steeds weer een probleem die me dwingt om windows Xp opnieuw te instaleren.
Erg duidelijk ben je niet. Kan je dit ff uitgebreid uitleggen? Hier kunnen we niks mee natuurlijk.

• Kres817
Bij de eerste keer instaleren liep de pc ff voor een dag. Toen kreeg ik een zwart scherm bj het aanzetten.
Na een bios reset starte die weer op. Zodra ik de fsb op 155 zette starte die niet meer op.

Tweede keer bleef de pc hangen bij de instalatie van de geluidskaart. Windows beschadigd.

Nu start die wel op maar tijdens het opstarten knipert de blauwe scherm er steeds doorheen. Dus je ziet de xp logo maar dan zie je ook snel blauw gekniper er doorheen

HIj loopt nu wel maar niet stabiel. Soms krijg ik hem niet aan en moet ik de pc paar keer aan en uitzetten en dan start die op. (blijft steeds in bios hangen)

Ik weet dat bij mijn andere pc de overclock op de videokaart bleef hangen.

Kan het nu zo zijn dat de videokaart de boel loopt te verpesten omdat die de rest van het systeem niet aan kan?

Ach ja..........

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 12:50

w0w

Detonators ge-installeerd? Als je dat nog niet gedaan hebt kan het volgens mij wel kloppen dat ie niet vga-compatible is, en dat zou ook onstabiliteits problemen kunnen veroorzaken.

[ Voor 20% gewijzigd door w0w op 17-03-2004 14:32 ]

• Kres817
hmm ????

Nee dat heb ik nog niet gedaan. Ga ik zo proberen.

Thanx

Ach ja..........

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

yojordi schreef op 17 maart 2004 @ 14:32:
Detonators ge-installeerd? Als je dat nog niet gedaan hebt kan het volgens mij wel kloppen dat ie niet vga-compatible is, en dat zou ook onstabiliteits problemen kunnen veroorzaken.
Nee hoor, de GF2 familie wordt standaard ondersteund door XP. Dat zou het probleem niet moeten zijn.

Verwijderd

Ik zie dat je niet kan opstarten bij een fsb van 155. Wat zijn de verdere specs van je systeem? (Type CPU, geheugen, voeding, PCI-lock op mobo, enz.). Zonder die specs wordt het gissen. Het kan een te hoge PCI-snelheid zijn, het kan een te hoge overclock voor je CPU zijn, het kan een te hoge fsb voor je geheugen zijn, het kan....

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
yojordi schreef op 17 maart 2004 @ 14:32:
Als je je beeldkaart erin frot hoort windows um te deteteren als een vga-compatible driver. DAARNA kun je pas detonators installeren....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

vind ek wel raar 8)7 dat je mobo waar een 2500xp op zit niet eens een latje van 512mb aan kan :-s
Pagina: 1