Toon posts:

PartitionMagic error: partitietabel kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Madrake Community 10 geprobeerd te installeren, maar dit ging niet 100% correct. De setup liep op het einde vast. Op zich werkte het wel, maar toch vertrouwde ik het niet en gooide het er weer vanaf.

Ik deed dit door de drie Linux-partities met de "disk management" van WinXP te deleten en vervolgens de MBR te resetten door "fdisk /mbr" te gebruiken. Dit gaf het (gewilde) resultaat van een perfect opstartende XP en een vrije ruimte van 16 GB die ik had gebruikt voor de Linux partities.

Nu wil ik dus die 16GB "mergen" met de (enige) andere partitie op de HD. Partitionmagic laat de partitie echter zien als zijnde "BAD" en met de "PartitionInfo" tool van Partitionmagic krijg ik de volgende error:

Error #109: Partition ends after end of disk. ucEndCylinder (9964) must be less than 9964.

Even voor alle duidelijkheid: Er staat 1 partitie op de schijf, welke NTFS geformateerd is. WindowsXP werkt perfect.

Ik zou graag willen weten:
1) Of dit een fout in de partitietabel is,
2) Wat ik kan doen om dit te herstellen.

3 plaatjes, wellicht ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/cm.de.kleijn/pic01.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/cm.de.kleijn/pic02.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/cm.de.kleijn/pic03.gif

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 10:41 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
PartitionMagic heeft het wel vaker bij het verkeerde eind, zeker als je fdisk (linux) gebruikt hebt. Ik zou het - als het kan - gewoon negeren.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het graag willen negeren, maar wat ik dan nog even voor elkaar moet krijgen is om die vrije ruimte bij de bestaande partitie te doen, dan ben ik weer tevreden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, maar dit had ik al gezien. Het probleem is dat ze hier geen oplossing aandragen voor het probleem.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Ik had gister hetzelfde probleem met mijn HD. Partition Magic vond hem "bad" terwijl XP gewoon alle partities weergaf. Acronis Partition Expert bleek het probleem op te lossen. Die deed het wel gewoon. Mijn schijf is nu dus weer precies zoals ik hem hebben wil.

Great minds think alike!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, Acronis Partition Expert did the trick. Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Acronis is echt een aanrader voor iedereen. Het werkt veel sneller dan Partion magic. Heb het probleem zelf ook gehad en ook bij mij was Acronis de oplossing

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Inderdaad ja, Acronis is top!

Partition Magic heeft de bekende/goede naam, maar Acronis het goed werkende programma zeg maar. In ieder geval blijkt het dus veel minder moeilijk te doen in geval van samenwerking met andere partioneer programma's (in mijn geval waren de partities onder Linux gemaakt). Daarnaast is het ook nog eens bloedsnel (2x2 partities samenvoegen, +3 partities formateren, nog geen 30 sec.).

Great minds think alike!

Pagina: 1