[MS-SQL2000] Bad Page Id in (interne) MSDB, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 22:01
Wanneer je in SQL 2000 een maintenance plan wilt aanmaken schrijft hij daar altijd 'stiekem' een paar records voor weg in je MSDB (en) ook wel de file "msdbdata.mdf". Tenminste, als ik het goed begrijp.

Nu wil ik dus een maintenance plan maken voor een Database "xxx", aan het eind, wanneer ik op FINISH wil klikken krijg ik dan de error:

"Error 823: I/O (bad page ID) detected during read at offset 0x0000000044c000 in file 'E:\Microsoft SQL Server\MSSQL\data\msdbdata.mdf'."

Ik heb al overal gezocht: Google, Microsoft KB, Microsoft Newsgroups, etc.

De databaseserver is nog niet zo lang geleden (1 a 2 maanden) geinstalleerd, op goede hardware (Compaq ML350 met RAID). Er draait maar 1 database op en er zijn maar 2 users aangemaakt. Het staat wel in een COLO, dus effe opnieuw installen is er toch niet bij...

...don't know what should be here...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft....n-us;828339&Product=sql2k :?

zeker weten wel in de KB van ms gezocht :?

A wise man's life is based around fuck you

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 22:01
OPLOSSING:

Doe DBCC CHECKDB ('msdb', REPAIR_ALLOW_DATA_LOSS) vanuit de Query Analyser. Je moet de MSDB dan wel even op SINGLE USER ACCESS zetten.
Dit kan het makkelijkst vanuit: ENTERPRISE MANAGER -> EIGENSCHAPPEN van MSDB -> OPTIONS -> RESCTRICT ACCESS -> SINGLE USER

(als dat niet kan omdat die database (deels) is gelocked of wat dan ook.... gewoon ff booten en dan gelijk snel doen :X (sql server service restarten werkt dan namelijk niet altijd) )

Het draait op een Compaq ML-350 met een Hardware MIRROR RAID (E schijf) en een andere Hardware MIRROR RAID (c schijf).

Ik heb alles gechecked op bad sectors, etc. Scandisk, etc.
Server is inmiddels nog een paar keer geboot, en er lijken geen errors meer te komen. Dus ik hoop dat het eenmalig was.

Vermoedelijk is het een 'Defrag' of 'Hot Image Backup' (PowerQuest/Symantec V2I Protector) tool die de schijf heeft lopen opfocken. Deze tools staan nu niet meer gescheduled.

...don't know what should be here...