[XP] netwerkverbindingen <niet beschikbaar> ?

Pagina: 1
Acties:

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
een probleem waarmee ik nu ERG gefrustreerd ben, ik heb álles al gedaan wat me te binnen schiet.... en ik heb geen flauw idee hoe ik het in een paar kernwoorden samen kan vatten dus zoeken zit er niet in :(

Bij voorbaat excuses voor de onoverzichtelijkheid van mijn post, ik probeer nog zo helder mogelijk na te denken, maar ben nogal frustrated op het moment. Probeer mn post nog duidelijk te maken, hoop dat het te begrijpen is.

reden waarom geen NT maar WOS post: ik vermoed dat dit ergens aan stuurprogramma's van windows zelf ligt, niet aan mijn netwerk.

probleem: ik kan NIKS meer met m'n netwerkkaart. en met NIKS bedoel ik dus NIKS. afsluiten windows lukt ook niet meer, want hij probeert dan kennelijk een netwerkverbinding te verbreken wat hem niet lukt. In ieder geval, als ik bij netwerkverbindingen op lanverbinding klik, en dan op ondersteuning, kan ik niet mere klikken op 'herstellen', wat wel hoort :( In plaats daarvan staat er in het overzichtje daarboven:
Adrestype : <niet beschikbaar>
IP-adres : <niet beschikbaar>
Subnetmasker : <niet beschikbaar>
Standaard-gateway : <niet beschikbaar>

herstellen en details zijn dus grijs :|

op Uitschakelen klikken gaat niet, dan loopt het venstertje vast. Rechtermuisknop op de verbinding, en dan uitschakelen, lukt ook niet. In de eigenschappen van de netwerkkaart zelf klikken op tabblad 'bronnen' dan loopt hij ook vast.

Ik weet dat de netwerkkaart géén conflicten heeft oid, want voordat ik mn computer opnieuw op had gestart was er geen vuiltje aan de lucht.

Ik kan in ieder geval dus geen ip's resolven, helemaal niks met de netwerkkaart uitvoeren.

gebruikte hard-/software:
onboard sis900 ethernet adapter (ecs k7s5a mobo)
windows xp build 2600

Al geprobeerde oplossingen:
heb de netwerkkaart opnieuw geprobeerd te installeren, no way dat dat lukte: programma liep vast tijdens installatie.
en nou een originele maar helaas ook niet functionerende oplossing: proberen een netwerkverbinding via firewire op te zetten: laptop als brug laten fungeren. Helaas reageerde mijn fire-wire kaart op dezelfde manier als de netwerkkaart: niet reageren, en exact dezelfde meldingen etc.

Doordat zowel de netwerkkaart als de firewire kaart niet meer reageren, vermoed ik dus dat het probleem niet bij het netwerk ligt. Daarom dat ik dit in WOS post. Ergens moet er (blijkbaar?) een service in windows zijn die overkoepelend zou moeten werken voor alle netwerkverkeer ofzo, en ik vermoed dat dit ding down is of iets dergelijks... Waar zou ik het probleem kunnen zoeken :? :? :? ik weet het ondertussen niet meer :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit al eens geprobeerd?
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q299357&

Heb je de WinsockXPfix (oid) die in de FAQ vernoemd staat al eens geprobeerd?
Heb je toevallig een firewall / e.d. - die al eens verwijderd?
Heb je in de devicemanager je netwerkkaart(en) ook al eens verwijderd? (je hebt het wel over herinstalleren, maar ik weet niet 100% zeker ofdat je nu dit bedoelt of iets anders :) )

[ Voor 64% gewijzigd door elevator op 17-03-2004 07:26 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

heb je toevallig nog add-on PCI kaarten ingestoken :?

Lijkt me nml. een IRQ-conflict eerlijk gezegd. Zoja, probeer die kaart(en) es in een ander pci-slot !

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
@elevator:
- netsh van microsoft support geprobeerd, helpt niet. Hij reset wel iets, maar blijkbaar niet hetgene dat hier niet meer werkt...
- winsockxpfix had ik niet geprobeerd, aangezien daar staat Ik kan alleen nog surfen op IP address en niet op naam?... dus dat was niks voor mij, dacht ik...
heb geprobeerd winsockxpfix over te zetten met m'n thumbdrive, deze werd echter opeens óók niet meer herkend :? helemaal geen reactie van windows toen ik hem in m'n usb plugde... Anyway, winsockxpfix over weten te zetten m.b.v. een diskette :)
Na het 'repareren' door dit programma wilde hij windows laten rebooten... mooi dat dat dus (nog steeds) niet lukte: tijdens het afsluiten liep windows vast. Na een handmatige reset van windows leek alles goed te booten: icq vloog gelijk online in ieder geval. Toen liep de taskbar vast :? Na een minuut of twee ging het systeem van deze "freeze" af en werkt alles opeens zoals het hoort! Nouja, ik heb weer een werkende netwerkkaart in ieder geval.

Om te testen: windows opnieuw op laten starten, en toen bleek hij wél netjes af te sluiten. Na het opstarten bevroor de taskbar ook niet meer, en lijkt alles weer helemaal te werken! _/-\o_ dus tóch winsockxpfix :) wow!

Ondanks dat alles nu lijkt opgelost, toch even replyen op de rest van de suggesties:

- firewall heb ik draaien op m'n server, niet op m'n workstation. daar kan/kon het dus niet aan liggen...
- Met herinstalleren bedoelde ik het opnieuw erin stoppen van de installatiecd die bij m'n moederbord zat geleverd (onboard netwerkkaart). Opzich bleek diit een overbodige poging, toen bleek dat ook m'n firewire niks meer deed: twee devices die tegelijkertijd opeens niet meer werken lijkt me onwaarschijnlijk.

@madrox
ik heb wel pci kaarten, alleen niet sinds gisteravond bijgeplugd. Dit zou dus geen verschil horen te maken, maar dat kon jij ook niet weten :)

Elevator, thanx voor het toch nog een keer noemen van winsockxpfix, ik had gedacht dat het daar helemaal niks mee te maken zou hebben, dus had dat niet geprobeerd ;) En omdat ik nou eenmaal liever alle suggesties uit een reply meeneem voordat ik weer een netjes antwoord geef, heb ik het toch maar (met in m'n achterhoofd "het zal toch niet werken") geprobeerd... fantastisch! :D

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jwbagger schreef op 17 maart 2004 @ 12:13:
En omdat ik nou eenmaal liever alle suggesties uit een reply meeneem voordat ik weer een netjes antwoord geef, heb ik het toch maar (met in m'n achterhoofd "het zal toch niet werken") geprobeerd... fantastisch! :D
Toch zou je dan eigenlijk eens goed moeten scannen op virussen (met een extra virusscanner), en met Hijackthis. Tenzij je recentelijk VMware gedeinstalleerd hebt, ken ik geen enkel andere situatie die jouw probleem veroorzaakte behalve bovengenoemden :)

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
gisteravond is de stroom er in 1 klap afgevlogen zonder dat ik windows heb afgesloten... misschien dat dat toch een oorzaak zou kunnen zijn, hoewel ik het onlogisch vind... ?

anyway, ik installeer maar eens een virusscanner :) :P
Pagina: 1