ik DENK dat het een bug is in windows ME hoor. tenzij jullie het tegendeel bewijzen.
maar het komt hier op neer:
situatie: 2 pc's op een netwerkje. 1 pc als server voor @home internet, met microsoft internet sharing.
alles werkt perfect. maar ik wilde dus een dedicated server draaien (UT, Q3, whatever)
ging prima, lokaal verbinden vanaf client pc, prima. MAAR niemand anders kon er op verbinden vanaf internet.
ik heb werkelijk ALLES geprobeerd. verschillende routing proggies, poorten mappen, etc. etc.
niks werkte.
toen zag ik ineens op een ander forum een jongen die EXACT hetzelfde probleem had. ook windows ME op zijn server.
toen dacht ik dus, zou het aan ME liggen?
dus ik windows 2000 op mijn server geinstalleerd.
En wat denk je? Meteen werken! echt vaag.
Dus, windows 2000 is da bomb
maar het komt hier op neer:
situatie: 2 pc's op een netwerkje. 1 pc als server voor @home internet, met microsoft internet sharing.
alles werkt perfect. maar ik wilde dus een dedicated server draaien (UT, Q3, whatever)
ging prima, lokaal verbinden vanaf client pc, prima. MAAR niemand anders kon er op verbinden vanaf internet.
ik heb werkelijk ALLES geprobeerd. verschillende routing proggies, poorten mappen, etc. etc.
niks werkte.
toen zag ik ineens op een ander forum een jongen die EXACT hetzelfde probleem had. ook windows ME op zijn server.
toen dacht ik dus, zou het aan ME liggen?
dus ik windows 2000 op mijn server geinstalleerd.
En wat denk je? Meteen werken! echt vaag.
Dus, windows 2000 is da bomb