[Java] Hot deployment onder jboss werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje raar probleem wat uit het niets kwam is dat hot deployment van ear's niet meer onder JBoss 3.2.2 (en 3.2.3) werkt. Bij overschrijven van een ear wordt die ear wel opnieuw gedeployed maar de oude code blijft gecached. Getest met simpel printen van "test1" naar stdout en deploy en daarna ear met "test2" naar stdout gedeployed. Ook al lijkt het alsof de nieuwe ear wordt geladen er blijft nog steeds test1 verschijnen.
Heb al getest of wel de goede code in de deploy dir stond maar code gedecompiled die daar stond en het bleek de goede te zijn. Ben een beetje clueless, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 15:04
wat gebeurd er als je eerst de oude versie undeployed en daarna de nieuwe versie deployed? zie je exceptions voorbij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TijnFLiP schreef op 17 maart 2004 @ 09:28:
wat gebeurd er als je eerst de oude versie undeployed en daarna de nieuwe versie deployed? zie je exceptions voorbij komen?
nee, niks. gewoon standaard undeployment. in fact, als ik hem undeploy en de tmp (default/tmp/deploy) leeg en daarna een nieuwe versie deploy heb ik nog steeds de oude versie. enige wat wel werkt is jboss restarten.
enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het iets te maken heeft met dat ik een eigen classloader repository gebruik maar wat exact..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_brinkers
En waarom maak je gebruik van een eigen classloader repository? Zou kunnen zijn dat JBoss dat 'denkt' dat het 2 losse applicaties zijn. Is het niet zo dat je aparte classloader repositories moet gebruiken als je verschillende versies van dezelfde applicatie wil deployen op jboss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TijnFLiP schreef op 17 maart 2004 @ 10:05:
En waarom maak je gebruik van een eigen classloader repository? Zou kunnen zijn dat JBoss dat 'denkt' dat het 2 losse applicaties zijn. Is het niet zo dat je aparte classloader repositories moet gebruiken als je verschillende versies van dezelfde applicatie wil deployen op jboss?
Of om classes te sharen tussen verschillende applicaties en dat is waarom ik het nodig heb (tenzij er een andere methode is?). iig ziet jboss het niet als 2 apps naast elkaar, dan zou ik namelijk ook de test2 message van de 2e app zien.
Het heeft ook gewerkt, had al 3 ear's in die classloader gedeployed en die kon ik wel vervangen zonder restart maar sinds 2 dagen wil dat niet meer terwijl er niks gewijzigd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_brinkers
Ik dacht dat wanneer je JBoss >= 3.2 gebruikt je dan minder problemen had met classloading. Wat gebeurd er als je niet een eigen repository gebruikt?
Pagina: 1