Ik heb er al lang over na gedacht om een klein serverparkje te maken.
Nu zat ik zelf grondig te denken hoe ik het zo goedkoopmogelijk zou kunnen maken
al een klein opzetje
-AMDXP CPU's (mischien 2500+ lekker beetje clocken later
) anders duron 1600
-Micro ATX moederboardjes met Alles onboard + bootable ethernet
-Geen HD maar via Netwerk booten (uitwerken daar van komt later wel)
-256Mb DDR geheugen
dat heb ik al zoon beetje bedacht maar nu komt het belangrijkste
IS het mogelijk een Powersupply te delen ? zodat ik bijf 2 of 3 systemen op 1 voeding kan zetten? zo ja zou dat een hoop schelen aangezien alleen maar een cpu draait met wat geheugen zou dat lang niet zo veel gebruiken als een normaal systeem
Daar naast nog NO Casing!
Heeft iemand mischien een briljant idee om een paar systemen te maken wat het compact maakt en geen behuizing nodig heeft.
Dit zou ook veel geld schelen
Nou denken jullie Pff 50 euros en je bent klaar maar ja 10X 50 = 500 if you get the picture ?
zijn toch weer 2.5 systemen 
Hoor graag jullie ideen mischien iemand al ervaring met dit soort zaken?
ik weet niet of er verder nog briljante iedeen zijn voor monitor en TB management?
KVM switchen zijn leuk maar ook duur Het is de truk om voor zo weinig mogelijk zo veel mogelijk power te krijgen
anders maakt het dit projectje natuurlijk niet leuk
Natuurlijk mag er 1 PC die dan als main server moeit draaien wat kosten daar is het budget niet zo nauw van genomen
Nu zat ik zelf grondig te denken hoe ik het zo goedkoopmogelijk zou kunnen maken
al een klein opzetje
-AMDXP CPU's (mischien 2500+ lekker beetje clocken later
-Micro ATX moederboardjes met Alles onboard + bootable ethernet
-Geen HD maar via Netwerk booten (uitwerken daar van komt later wel)
-256Mb DDR geheugen
dat heb ik al zoon beetje bedacht maar nu komt het belangrijkste
IS het mogelijk een Powersupply te delen ? zodat ik bijf 2 of 3 systemen op 1 voeding kan zetten? zo ja zou dat een hoop schelen aangezien alleen maar een cpu draait met wat geheugen zou dat lang niet zo veel gebruiken als een normaal systeem
Daar naast nog NO Casing!
Heeft iemand mischien een briljant idee om een paar systemen te maken wat het compact maakt en geen behuizing nodig heeft.
Dit zou ook veel geld schelen
Nou denken jullie Pff 50 euros en je bent klaar maar ja 10X 50 = 500 if you get the picture ?
Hoor graag jullie ideen mischien iemand al ervaring met dit soort zaken?
ik weet niet of er verder nog briljante iedeen zijn voor monitor en TB management?
KVM switchen zijn leuk maar ook duur Het is de truk om voor zo weinig mogelijk zo veel mogelijk power te krijgen
Natuurlijk mag er 1 PC die dan als main server moeit draaien wat kosten daar is het budget niet zo nauw van genomen