Harde Schijven blijken verborgen partities te dragen?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
LET OP, DIT IS EEN HOAX, naar ik begrepen heb. NIET WAAR DUS. NIET PROBEREN DUS.

Een vriend wees mij op het volgende artikel:

http://www.theinquirer.net/?article=14597
Interesting results to date:
Western Digital 200GB SATA
Yield after recovery: 510GB of space

IBM Deskstar 80GB EIDE
Yield after recovery: 150GB of space

Maxtor 40GB EIDE
Yield after recovery: 80GB

Seagate 20GB EIDE
Yield after recovery: 30GB

Unknown laptop 80GB HDD
Yield: 120GB
Volgens de theorie is het dus mogelijk dat bepaalde harde schijven een berg extra ruimte hebben. Zijn er al mensen die het uitgeprobeerd hebben, of het willen proberen? (ikzelf heb een 80gb klaar liggen voor dit experiment, maar moet nog even een OS schijf regelen.)

[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 17-03-2004 00:11 ]

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit is wel heel bijzonder ... Zouden Harddisk fabrikanten om een beetje markt te houden maar een type produceren en er andere firmware inpompen?

• SvMp
  • Niet online
Ik vind het een vreemd verhaal. Er zijn namelijk best nogal wat technisch aangelegde Linux/Unix gebruikers, en met deze systemen komen hidden partities onmiddellijk naar voren, aangezien je daar veel bewuster met partitioneren bezig bent: Dat gaat verder dan een drive-C:\.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Hier loopt al ergens een topic over, ik dacht in de HK ofzo. Ik zou het even niet weten, ik gebruik even de search :). Eén of ander ventje had het geprobeerd, het bleek te werken. De schij fleek groter te zijn, volgens mij werd je HD dan slecht (of de tabellen).

Vergroot de ruimte op je HD? dus :).

[ Voor 53% gewijzigd door Bobje op 17-03-2004 00:11 ]

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Jongens deze is al langs gekomen het is een HOAX. De paritite tabel is na het uitvoeren van de in het document beschreven handelingen gewoon beschadigd, en niet bruik baar.
Gebruik voortaan de search even!

edit:
Spuit 11 , en bobje , niet in de HK , gewoon in dit forum

[ Voor 16% gewijzigd door G F0rce 1 op 17-03-2004 00:10 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Hier is pas nog een complete discussie over geweest. Zie hierzo Vergroot de ruimte op je HD? . En nee, het werkt niet, het is gewoon een bug die je FAT vernaggelt.

• sebastius
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ooooh... Jammer maar helaas.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
G F0rce 1 schreef op 17 maart 2004 @ 00:09:
Jongens deze is al langs gekomen het is een HOAX. De paritite tabel is na het uitvoeren van de in het document beschreven handelingen gewoon beschadigd, en niet bruik baar.
Gebruik voortaan de search even!

edit:
Spuit 11 , en bobje , niet in de HK , gewoon in dit forum
Ik kom niet zo vaak in andere Fora, topics waar ik dan in meeleef plaats ik meestal in de HK ;). Uhm eventuele TR? Kunnen we misschien in het andere topic verder praten.

Verwijderd

Er is nog niemand gevonden die 100% van de ruimte kon gebruiken zonder fouten ;)

Anyway, er loopt dus al een behoorlijk uitgewerkt topic hierover (Vergroot de ruimte op je HD?), lijkt mij het handigst om het bij 1 topic te houden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 01:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.