[JSP/Servlets] thumbnails

Pagina: 1
Acties:

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
hallo,

Ik ben een fotoalbum aan het maken met jsp/servlets.
Alles werkt perfect maar de foto's die erop staan zijn nogal groot, als je in het album surft dan laat hij de foto's zien met een max width van 100 maar de orginele grote foto word toch ge download door de gebruiker wat maakt dat hij toch redelijk lang moet wachten tot alle foto's op een pagina geladen zijn.

Ik zou hiervoor het script zo willen aanpassen dat wanneer je een album toevoegd aan het programma hij van alle foto's thumbs maakt en deze in een map bewaard. zodat hij in het album deze thumbs kan gebruiken. Het toevoegen van een album gebeurd toch maar 1 keer per album en dan moet hij maar ineens ff van alle foto's thumbs maken. Dit om te voorkomen dat de gebruiker dan weer lang moet wachten omdat hij al die thumbs moet maken.

Heeft er iemand enig idee hoe ik thumbnails kan maken... eigenlijk dus gewoon een image inlezen, deze resizen en terug wegschrijven. Ik wou hiervoor eerst de jiu api gebruiken die ik ergens gevonden had maar deze kan niet overweg met jpg files dus daar ben ik dan ook weer niet veel mee.

Greetz

Verwijderd

Wat is de taal van je script verder.. PHP of ASP? Er zijn aardig wat Thumpnail script die slingeren op het www.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 23:57:
Wat is de taal van je script verder.. PHP of ASP? Er zijn aardig wat Thumpnail script die slingeren op het www.
Ti_Uhl schreef op 16 maart 2004 @ 23:55:
hallo,

Ik ben een fotoalbum aan het maken met jsp/servlets.
...
!!!

• Ti_Uhl
jsp/servlets dus :)

wat er dus op neer komt dat het gewoon in java is.

[ Voor 60% gewijzigd door Ti_Uhl op 17-03-2004 00:02 ]

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 16:24

QkE

In your face Gnagna

http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

Ik heb geen verstand van servlets al neem ik aan dat het ongeveer hetzelfde als gewoon java werkt, maar als je in google servlet en thumbnail intypt kom je al een heel end

• Ti_Uhl
het is niet omdat je 10.000 hits krijgt dat er ook echt iets nuttig in zit :s

Het enige dat ik vraag is of er iemand ooit al eens zoiets gemaakt heeft en vooral wat hij daarvoor gebruikte :p

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 16:24

QkE

In your face Gnagna

En http://www.geocities.com/...peg-thumbnail.html#source dan? Ik neem aan dat je gewoon een java class nodig hebt die thumbnails maakt. Zoals gezegd ik weet niks van servlets, maar het is toch gewoon java?

• Ti_Uhl
merci

Da ziet er iets goed uit :) kga die ineens eens uitprobere :)

Greetz

Ok deze werkt met toolkit, hiervoor heb je een X interface nodig en die heb ik niet op de server waar dit appje moet draaien. Wat hem dus compleet onbruikbaar maakt... iemand ander idee ?

[ Voor 55% gewijzigd door Ti_Uhl op 17-03-2004 15:30 ]

Pagina: 1