Autoradio uit Ford Focus halen

Pagina: 1
Acties:
  • 8.715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 08:18

Kama

Game Coordinator

Topicstarter
Ik wil in m'n Ford Focus een bluetooth carkit inbouwen. Hiervoor moet m'n - standaard Ford 6000 RDS - autoradio er echter wel even uit, zodat ik wat prik kan lenen en de mute van de carkit kan aansluiten aan de autoradio.

Echter, hoe krijg ik dit ding eruit met wat huis tuin en keukengerei, of is hier een tool voor aan te schaffen? Het lijkt me een beetje dom/duur om naar de dealer te gaan met het verhaal "ja, haal m'n radio er ff uit, maar ik bouw hem zelf verder in"... Ik wil er gewoon zelf bij kunnen....

Het gaat dus om deze radio:
Afbeeldingslocatie: http://www.ford-dankar.cz/dily/images/prislus/6000_v.JPG (plaatje ge-googled)

Ik heb al wat ijzerdraad geprobeerd te buigen in uutjes, maar dit is te slap. Moet het met een/4 schroevendraaier(s) ook lukken? Ervaringen?

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10-2021
Hmm ben gewoon een keer naar de dealer geweest. Heel makkelijk binnen een paar minuten geregeld, deden voor de rest niet moeilijk. :)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97730

Ga eens langs bij een automaterialen-zaak. Ik werk zelf bij ene, en wij hebben alle soorten en maten van die pinnen. Normaal zitten hier geloof ik een soort weerhaakjes aan, zodat je em er zo uitrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

aan de linker en rechter kant zitten 2 gaatjes, daar dien je een U vormig beugeltjes, met de penne er in te steken en naar de buitenkant te buigen zodat de vergrendeling loskomt. Alternatief: dun schroevedraaiertje ofzow en dan zachtjes naar buiten drukken en van boven tussen t front wat kracht tussen zetten met mes ofzow. tis ff prutse maar zal wel lukken met beetje geduld. Sterkte ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251

Idd, je kunt gewoon met zo'n knijpding de radio naar voren halen. Omdat wij niet zo'n ding hadden zijn we ff naar de garage gegaan (om de hoek) en hebben ze ff zo'n ding gegeven. Moet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 15:35
Effe u beugeltjes halen die ook op een philips radio passen halen... het is een philips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

Even op het station in Heerlen vragen... Zat types die hem onbeschadigd er uit kunnen halen...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nulnulnix schreef op 17 maart 2004 @ 00:35:
Even op het station in Heerlen vragen... Zat types die hem onbeschadigd er uit kunnen halen...
Kun je wel in meer steden terecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

Topicstarter
Ik woon zelf aan het station in Den Bosch, hier gaat ook zo'n beetje een autoradio per dag de deur uit... door het raam dan... Ik voel me er onderhand ongemakkelijk bij om zo laat op de avond in m'n auto een radio eruit te prutsen.

Ik kreeg nog het idee om breinaalden te gebruiken, die heb ik alleen even niet bij de hand. Ik probeer nog dikke sateprkkers en anders rijd ik morgen toch maar even langs de garage... Hoe genant ik het ook vind :o

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kama schreef op 17 maart 2004 @ 00:46:
Ik woon zelf aan het station in Den Bosch, hier gaat ook zo'n beetje een autoradio per dag de deur uit... door het raam dan... Ik voel me er onderhand ongemakkelijk bij om zo laat op de avond in m'n auto een radio eruit te prutsen.

Ik kreeg nog het idee om breinaalden te gebruiken, die heb ik alleen even niet bij de hand. Ik probeer nog dikke sateprkkers en anders rijd ik morgen toch maar even langs de garage... Hoe genant ik het ook vind :o
Als je toch gewoon kunt aantonen dat die auto van jou is, is er toch niks aan de hand? En een beetje service van de ford-dealer vindt ik ook wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32714

Ik stond ook eens mijn autoradio in te bouwen om 11 uur 's-avonds. Stopt er een politiewagen om te vragen waar ik mee bezig was. Ik moest dus mooi even mijn papieren halen van de auto

Ga gewoon naar de dealer, het is echt geen probleem voor ze en ook geen rare vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of naar halfords... Daar hebben ze universele inbouwframepjes voor iets van 7,95 ofzo... En daar zitten van die beugeltjes bij... Succes met uitbouwen...

trouwens; als je hem er dan toch uit hebt, zou je dan niet meteen een fatsoenlijke radio inbouwen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op 17 maart 2004 @ 00:58:
Of naar halfords... Daar hebben ze universele inbouwframepjes voor iets van 7,95 ofzo... En daar zitten van die beugeltjes bij... Succes met uitbouwen...

trouwens; als je hem er dan toch uit hebt, zou je dan niet meteen een fatsoenlijke radio inbouwen? ;)
Is een mooie radio hoor, nix mis mee ;) En hij is twee units hoog, dus als je er een normale radio inzet, ziet het er weer niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:01
Gewoon ff naar een local autoshop rijden, doen het doorgaans voor niets als service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaime
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 20:29
Probeer eens met wat dikkere spijkers of fietsenspaken, zo kreeg ik mijn blauwpunkt er ook uit

Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14

bladebla

<Piéééép>

4 dunne lange spijkers van de bouwmarkt. Zo werkte het tenminste bij een standaard Opel radio.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 32251 schreef op 17 maart 2004 @ 12:48:
[...]

Is een mooie radio hoor, nix mis mee ;) En hij is twee units hoog, dus als je er een normale radio inzet, ziet het er weer niet uit :)
officieel is het 1,5 din... ;) Maar daar zijn omzetplaatjes voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

Topicstarter
Ik heb vandaag bij de Ford dealer voor het luttele bedrag van 1,52 euro een officieel Audio Unit Remove Set gekocht... Twee omgevouwen breinaalden met hele kleine weerhaakjes aan het einde...

En ja hoor... erin steken, naar buiten trekken en hij glijdt er zo uit...

Nu nog m'n fijne BT carkit erin zetten :-) (kabellayout anyone? Ik google wel ff :-) )

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 21:51
Dus je probleem is opgelost en dit topic kan dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 18:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb een Ford Fiesta met dezelfde autoradio, en ik ben ook wel geïnteresseerd in 'n Bluetooth carkit voor m'n Siemens S55.

Welk type carkit heb jij gehaald?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Anoniem: 32714 schreef op 17 maart 2004 @ 00:52:
Ik stond ook eens mijn autoradio in te bouwen om 11 uur 's-avonds. Stopt er een politiewagen om te vragen waar ik mee bezig was. Ik moest dus mooi even mijn papieren halen van de auto
Ik neem aan dat je ze even bedankt hebt? Ik vind het namelijk een goeie zaak als ze dit doen!
Net als dat ik oom agent bij de volgende alcoholcontrole ook zal bedanken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

original4u schreef op 18 maart 2004 @ 15:16:
Dus je probleem is opgelost en dit topic kan dicht?
offtopic:
Als een probleem opgelost is wil het niet zeggen dat het topic gelijk dicht kan, misschien dat er in de toekomst nog iemand is die een soortgelijk probleem heeft en dit topic dus weer ff wil schoppen om om raad te vragen, scheelt weer een nieuw topic openen.

Maja, je hebt altijd mensen die dat niet begrijpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama

Kama

Game Coordinator

Topicstarter
Ik heb gisteren de carkit (een Ericsson HCB-30) ingebouwd en het werkt als een trein.

Voor mijn Ford 6000 RDS autoradio moest ik nog wel even uitbreidinkje (een metalen busje om in een lege 'pin' van de connector te schuiven en de mute draad op aan te sluiten) op de stuurbedieningsconnector aanschaffen (ca 2 euro). Voor wie geen stuurbediening heeft, voor nog es een euro koop je er een connectortje bij. Bovendien kreeg ik van de aardige Ford mensen een kopie van het bedradingsschema voor deze radio. (op verzoek kan ik dit wel hier plaatsen) De contactdraad en 12v aansluitingen heb ik met een kroonsteentje onderbroken en gesplitst.

De bluetooth module heb ik achter de radio geplaatst. Tegen evt. trilgeluiden levert het Ericsson setje een aantal strookjes zelfklevend klitteband mee waarmee je de module kunt vastplakken, maar toch los kunt maken. Om ook de kabels niet te horen trillen bij het rijden heb ik ook deze vastgeplakt aan het chassis van de auto. Alle gebruikte kabeltjes zijn ruimschoots lang genoeg voor mijn Ford Focus.

Ik heb deze carkit gebruikt met een Ericsson T68i dat werkte perfect. Momenteel heb ik een Nokia 6310 (wisseling van werkgevers :/) en daar werkt het ook mee, hoewel ik het voicedialen nog niet getest heb. Ik heb plannen om een T630 aan te schaffen.

Tot zover mijn aanvulling van het topic voor toekomstige inbouwers :-)

drs. Kama

Pagina: 1