Mandrake kernel 2.6.3-4 panic

Pagina: 1
Acties:

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:45

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Voorgeschiedenis....

Ik probeer al een tijdje mijn Wacom Volito onder Mandrake 10.0 aan de praat te krijgen. Op de een of andere manier wordt het plankje niet door de hid-module herkend, dus probeer ik een nieuwe te compileren (met dank aan het linuxwacom project). Aangezien Mandrake echter precompiled kernels meelevert moet ik voor drie modules (hid, wacom en usbmouse) de gehele kernel compileren. Dit is op zich geen probleem, maar als ik dat toch moet doen kan ik net zo goed de kernel configuratie aanpassen naar mijn systeem.... Dacht ik.

Probleem

Ik heb een gecompileerde custom kernel, maar het ding wil niet opstarten. Eerst dacht ik devfs uit te schakelen, maar dan krijg ik een kernel-panic. Ok, dan niet.

Daarna heb ik tot nog toe alleen kernel panics: error 6 mounting ext3 gekregen. Het maakt niet uit wat ik doe: ext3 als module of direct in de kernel: error 6. Mkinitrd nog maar eens gedraaid, nada...

Hier staat m'n kernel configuratie.
Kan iemand zien wat er mis is? Ik heb google en GoT afgestruind, alle oplossingen geprobeerd, maar tot nog toe geen sjoege.

Als er meer info nodig is hoor ik het graag!

I am rubber, you are glue

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Die had ik ook al geprobeerd, ja.

Maar echt antwoord zit er niet tussen. De meeste gevallen zijn mensen die geen ext3 module hebben ingebakken en nog wat RAID/SATA/USB harddisk kwesties.

Daar is bij mij geen sprake van. Ik ga het vanavond nog maar eens met een vanilla kernel proberen. Misschien dat dat gaat helpen, want hier word ik gek van.

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Goed, met een vanilla-kernel 2.6.4 gaat het booten aanmerkelijk beter... Als het kreng wil booten tenminste.

Tijdens de config-fase compileer ik meestal een keer of 5 (moduletje vergeten; vinkje zus, vinkje zo), maar steeds als ik hercompileer en reboot krijg ik foutmeldingen in de trant van:

Error booting kernel: crc-error

EBDA too big

Op google gezocht, maar daar vind ik alleen zaken over specifieke hardwareprobelemen (en aangezien 2.6.3mdk nog altijd prima start heb ik niet het idee dat ik daar last van heb).

Wat wel zou kunnen: 2.6.3-4mdk sluit nooit helemaal af (hotplug weigert te stoppen, is een bekende bug). Daardoor worden mijn schijven (hda2:boot en hda5:root) nooit unmount. Zou ik schrijfproblemen op hda2 hebben, waardoor de kernel nooit netjes op /boot gezet wordt?

En is daar wat aan te doen?