DVD +RW9 op Cebit

Pagina: 1
Acties:

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Zag dit staan:

http://www.overclockersclub.com/?read=7945771

"News: World's first 8x double layer DVD burner & media"
Posted: Tue, 16 Mar 2004 12:21:53 GMT
Author: LinuXProX

Press Release - Philips is to introduce at CeBIT 2004 the first PC drives and media to support the recently announced double-layer DVD+R format as well as PC drives that can burn recordable media at the ultimate speed of 16x. The Philips eight-speed DVDRW885K is the world's first recordable PC drive capable of doubling a DVD's effective storage capacity to up to 8.5GB on a double-layer, single-sided DVD+R disc. These double-layer DVD+R discs can contain about four hours of DVD-quality video or 13 CD-ROMs worth of data, which can be accessed without the need to turn over the disc. Another key advantage of double layer DVD+R is its compatibility with existing DVD Video players and DVD ROM drives. In addition to the PC drive, Philips will be among the first to introduce a double layer, 8.5GB disc.

The DVDRW885K drive offers the highest recording speed available in the market today, and includes the acclaimed Nero 6TM software suite for DVD and CD burning, authoring and editing. The drive can be easily installed internally in a PC, and within minutes, be put to use for capturing video, editing disc projects, creating slide shows or making back-ups of existing files or home videos to be archived forever.

Philips will introduce the DVDRW885K as a complete kit, in Europe in April 2004 with an expected retail price of Euro 169 (incl. VAT)*. The double layer DVD+R media will be included in the kit and will be available in retail in the same time frame.
World's fastest, largest-capacity 16x DVD drive and media
Philips will be first to market with the fastest 'double-layer' recordable DVD drive, the DVDR1640K. This internal PC drive will offer the fastest achievable DVD recording speed - sixteen-speed (16x) on a DVD+R disc- as well as the largest capacity of 8.5GB on a single sided, double layered DVD+R disc.

The DVDR1640K will provide PC users with the ultimate platform to create their own multimedia content, transfer video from camcorders to DVD or archive data, video or audio content quickly to disc.

The new Philips DVDR1640K recordable DVD drive will offer 16x write capabilities on DVD+R discs and 4x on DVD+RW media, which can then be played back on existing DVD Video players and DVD-ROM drives. The drive will also be supplied with a complete software suite for DVD and CD burning, editing and authoring, as well as archiving.

Philips will introduce the DVDR1640K and 16x media, as a complete kit, in Europe by July 2004 with an expected retail price of Euro 199 (incl. VAT).

DVD+RW shows highest innovation rate of recordable DVD formats
The introduction of the Philips high speed DVDRW885K and DVDR1640K PC drives, and the arrival of double-layer and 16x DVD recording, further underlines how the well-established DVD+RW format consistently delivers the industry's highest rate of innovation.

The format also boasts the highest levels of playback compatibility. Manufacturers of other formats have included DVD+RW into their product concepts, and the market clearly shows an increasing and significantly bigger share of DVD+R/+RW discs. Nevertheless, to remove any confusion a customer may have concerning what kind of disc to use with their recordable DVD PC drives, Philips will enable its PC-based rewritable DVD drive to not only read, but also write on all available rewritable (+/- RW) and write-once (+/-R) discs.

Owners of the existing Philips DVDRW824 8x single-layer drive will be able to download a firmware upgrade in the second half of March. Details of the upgrade will be posted on the website www.Philips.com/pcstuffin due course. The new 8x DVDRW885K will be prepared to include this feature, with a download to become available in the autumn. The new 16x DVDR1640K will include this feature as its introduction date onwards.

The DVD+R/+RW format is embraced throughout the industry and offers the highest level of convenience and widest scala of possibilities for the end user. Philips is fully committed to continue developing the DVD+RW format offering the consumer the maximum DVD recording experience.

geen tijd om te vertalen, want ik ga nu maffen

Digital Media Junkie

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-03 08:40
Zozo Dual-layer op 8x snelheid (is dat dan een kwartier branden?) voor 169 uries. Goed nieuws.

Hoe zit dat trouwens met die firmware updates om met je standaard DVD+-RW'tje duallayertjes te schrijven? Is dat waar of mooie praat? :X

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18

Lief Adje

Love is in the air

Voor 169€ ga ik h'm direct halen als ie in de winkel ligt :D

[ Voor 8% gewijzigd door Lief Adje op 16-03-2004 23:50 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 10:03
Jilvoos schreef op 16 maart 2004 @ 23:42:
Zozo Dual-layer op 8x snelheid (is dat dan een kwartier branden?) voor 169 uries. Goed nieuws.
...
Niet dus.. Hij brand alleen single layer op 8 speed en 16 speed. Dual layer schijven worden op 2,4 speed gebrand! Dus 45-50 minuten voor een volle dvd.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Zou de dvdrw416 ook met een firmwareupdate duallayer gaan schrijven of geldt dit alleen voor de DVDRW824?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45

Wimo.

Shake and Bake!

Iemand al een prijsindicatie van 2.4x dual layers discs? Dat apparaat verdient zichzelf wel terug .. en zouden we straks ook 2x belasting gaan betalen over die 8,x Gb dvd's?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
De DVDRW885 schrijft inderdaad op 2,4x op een dubbellaags DVD+R (de lasersterkte voor 8x enkellaags is +/- gelijk aan de nodige lasersterkte van 2,4x schrijven op dubbellaags, vandaar). Dit duurt +/- 25 minuten per laag, dus 45 à 50 minuten als je een dubbellaags helemaal vol zet. De tweede laag is "kleiner" dan de eerste laag, net zoals bij geperste dubbellaags platen.

Als je nu een film naar een enkel laags zet, dan moet je wel eerst de boel verkleinen, en kost je dit een boel tijd. Met deze brander hoeft dat niet meer, en win je daar tijd, en de originele kwaliteit blijft behouden. Kies zelf wat je hel fijnste vindt....

De huidige DVDRW824 kan je upgraden (ik dacht tegen betaling) zodat ie ook op -R en -RW kan schrijven, maar niet op dubbellaags. Er zijn technische verschillen tussen de 885 en 824. Upgraden naar dubbellaags gaat dus niet, ook niet voor oudere branders.

Het is trouwens DVD+R9 en niet DVD+RW9 want dubbellaags +RW komt niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Angels2 op 17-03-2004 19:53 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wimo. schreef op 17 maart 2004 @ 16:06:
Iemand al een prijsindicatie van 2.4x dual layers discs? Dat apparaat verdient zichzelf wel terug .. en zouden we straks ook 2x belasting gaan betalen over die 8,x Gb dvd's?
Ja, want die prijzen zijn per 4.7Gb berekend :(

Tijd voor een nieuwe sig..

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-03 14:20
Ik had dus een LiteOn LDW-851S besteld bij Winkelman.nl, maar die heb ik toch maar geannulleerd na het lezen van dit bericht en dat van Sony. Dan nog maar een maandje wachten voor een dual layer brander.

• GoodspeeD
Nou, het is half april. Wanneer komen ze nou? :)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 16:30

AMDFreak

Intel is zo..

GoodspeeD laten we nu eens uitgaan van eind april? :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• GoodspeeD
AMDFreak schreef op 14 april 2004 @ 00:54:
GoodspeeD laten we nu eens uitgaan van eind april? :)
Nah. :)

Verwijderd

heb ook gezien op de site van philips dat er een upgrade beschikbaar is om de DVDRW824K te updaten voor min-media, maar hiervoor moet 7,50 euro betaald worden, dit is toch eigenlijk te zot ? Stel nu dat het niet goed gaat of dat het je niet bevalt omdat de brander om 1 of andere reden hapert ... Ook schijnt het zo te zijn dat je de te downloaden file maar 1 keer kan gebruiken. Is er niet een andere manier om deze upgrade ook te doen, misschien dat een "handige harry" de file aangepast heeft. Ik ben benieuwd, maar ik durf de upgrade nog niet zomaar aan.

Verwijderd

De 7,50 euro is voor de licentie voor min

• Paladin
  • Laatst online: 13-03 07:32

Paladin

Play Ball!

Iemand al een Idee wanneer die dual layer dvd drives te koop zijn, want ik kan er nog steeds niks over vinden.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Probeer even wat rond te bellen, ik heb ze in mijn handen gehad in een computer-zaakje.

Exacte prijs weet ik nog niet, maar de verkoper zei iets van in de 150/160 euro?

• enrico670
  • Laatst online: 13-03 21:27
Eichii schreef op 26 april 2004 @ 09:47:
Probeer even wat rond te bellen, ik heb ze in mijn handen gehad in een computer-zaakje.

Exacte prijs weet ik nog niet, maar de verkoper zei iets van in de 150/160 euro?
Right, waar ? :)
Dan ga ik h`m vandaag nog halen :)
En dual layer dvd-r`s zal ook wel handig zijn.

Verwijderd

Ik zou er maar niet te hard op hopen dat je in de zeer nabije toekomst al een dvd DL brander met bijbehorende lege media kan krijgen.
Zelfs in de grootste computerwinkels in heel België zijn er zo goed als geen 8x DVD+R media te krijgen (en die zijn al een half jaar op de markt!).
Dus eer dat Dual Layer media goed en wel in de winkels ligt, dat gaat echt nog een hele tijd duren.
De prijs voor een leeg Dual Layer schijfje gaat naar het schijnt ook stukken hoger zijn dan een single layer (zoals altijd als er iets nieuws op de markt is)

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Volgende maand komt LiteOn ook met een 8x +/- en 2,4x +r9 brander.

http://www.liteonit.com.t.../e_product/e_sohw832s.asp

Ik wacht lekker op deze brander omdat de LiteOn's altijd goed uit de testen komen EN ze kunnen zowat alle audio/spel-beveiligingen kopieren >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Nilco op 26-04-2004 22:18 ]

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 20:08

NielZ

Casual

Eichii schreef op 26 april 2004 @ 09:47:

Lijkt me vrij onwaarschijnlijk; ze zijn voor de gewone consument nog niet te koop.

Het kán zijn dat het de Benq DW822A was; deze is in de toekomst dmv een firmware-upgrade om te toveren tot een DL brander.

Mycom krijgt 18 mei een lading DL branders binnen; de Sony DRU700A. Vanaf die datum zullen ook andere fabrikanten ermee gaan komen verwacht ik. :)
Het grote wachten blijft idd op de DL media... Ik ben nog nergens een concrete datum daarover tegengekomen. :/

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Verwijderd

In gespannen afwachting van dual layer branders: kun je CloneDVD en Nero hiervoor gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 12:36:
Ik zou er maar niet te hard op hopen dat je in de zeer nabije toekomst al een dvd DL brander met bijbehorende lege media kan krijgen.
Het gaat er mij om dat ik in de toekomst DL-schijfjes aan zo'n ding kan voeren. Als je er toch een gaat kopen (zoals ik, de laatste der Mohicanen zonder dvd-brander), kan je net zo goed op de toekomst voorbereid zijn. Anyhow, the future is still uncertain :)

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:58
Op de 21ste van deze maand start de verkoop van de Sony DRU700A, een dual layer brander. Hij is al vooraf te bestellen bij www.opus.nl

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Ik wacht eerst wel even op de reviews. Daarbij vind ik Sony duur met zijn fikkers.

Verwijderd

Sony dvd branders? Is sterk af te raden. Ze zijn enorm keiskeurig qua media, en de schrijfkwaliteit is echt zwak.
Trouwens, wie heeft er zin om telkens 60 minuten te wachten om zo'n Dual Layer schijfje vol te schrijven?

• enrico670
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 17:30:
Trouwens, wie heeft er zin om telkens 60 minuten te wachten om zo'n Dual Layer schijfje vol te schrijven?
Ik heb er wel zin in hoor :)

Is er al iets bekend over de prijzen van de media en de beschikbaarheid daarvan?

Verwijderd

Aangezien dat 8x Single Layer media amper te krijgen zijn, zal het wel een hele tijd duren eer Dual Layers op de markt zijn.

Verwijderd

Ik kan nog enkel 8x SL+media krijgen, 4x doen ze niet meer in omdat dat evenveel kost

Verwijderd

Tja in de 3 grootste computerwinkels in België kunnen ze pas sinds 2 weken 8x media vastkrijgen.
En aangezien de 8x dvd branders al zo'n half jaar op de markt zijn, moet je dus bij de introductie van de Dual Layer branders (rond juni - juli ongeveer voor sommige merken nog later) ook nog eens 6 maanden bij tellen eer de media goed en wel te verkrijgen zijn, en die media gaan dan enorm duur zijn, en natuurlijk mankementen vertonen (zoals alle nieuwe producten), om dan ook nog eens een vol uur te spenderen aan een dvdtje schrijven. Geef mij dan maar 10minuten DVD Shrink + 8minuten dvd branden voor een evenzeer perfecte kopie, op goeie kwaliteit media aan 1 euro per stuk :9

• GoodspeeD
De Sony dru700a is verkrijgbaar. Dat is de Sony Dual Layer brander.

Check maar www.opus.nl

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik heb Philips gemaild met de vraag waarom de DVDRW885K dual-layer brander nog niet in de winkels ligt. De reactie daarop was dat er nog niets over de brander bekend bij hen is en dat zodra dat wel zo is het meteen op de website komt te staan. Waarom kondigen ze dan zo groot aan dat hij in april verkrijgbaar zal zijn? 8)7

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• enrico670
De Sony DRU-700A staat inmiddels al op de Mycom site voor 199 euro.......
Van dual layer media is geen spoor te vinden jammer genoeg.

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Reviewtje van de Sony Dual Layer: klik!
In fact, several other MT1818E burners are capable of firmware upgrades to DVD+R9. In fact, using beta firmware upgrades, we actually got our Gigabyte GO-W0808A to burn DVD+R9 as well
but other manufacturers sound like they will not have reliable support or plentiful media until October.
Denk dat ik voor nu maar gewoon een cheap-ass SL brandertje koop en pas na de zomer weer ga kijken wat er op de markt is ;)

Verwijderd

omg die dual layer dvd+r's zijn echt niet te betalen.

Verbatim +r dual layer 8.5Gb 5-pack jewelcase - 73,12 Euro

bij opus.nl

Verwijderd

[rant]
Wat heeft er al maanden op de nieuwspagina's gestaan? Dat dual layer nog voor een lange tijd zinloos zal blijven.
Aangezien de media enorm moeilijk verkrijgbaar zal zijn, en dat zo zal blijven in 2004, en de prijzen zullen 15 € bedragen per leeg schijfje.
Ik heb de mensen geprobeert te waarschuwen die nu 200 euro willen uitgeven aan een dual layer brander van een minderwaardig merk (sony, philips, ...) terwijl je voor 100 euro een top-8x brander van Pioneer of NEC hebt.
Wil je echt per sé ALLE extra's en audio streams behouden van een film, en totaal geen compressie gebruiken? Koop dan gewoon 2 lege DVD+R schijfjes, dan ben je 2 euro kwijt in plaats van 15 euro, en dan hoef je maar 15 minuten in totaal te branden ipv 50 minuten voor zo'n dual layer schijfje.
De dual layer schijfjes bij opus.nl kosten trouwens 17.5 euro per stuk inclusief BTW.
Voor die prijs koop je gewoon de originele film _/-\o_
[/rant]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 14:52 ]

Verwijderd

*kick*

heeft iemand die Sony al in huis?
ik zag op opus.nl dat over 2 weken de NEC nd-2510 dual-layer uit komt, voor 144 euro, lijkt me een betere deal

en wat de media betreft:
http://www.tweakers.net/pricewatch/48466
ik ruik een inkoopactie :7

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 02:08 ]

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:56
MetroidPrime schreef op 05 mei 2004 @ 18:07:
Ik heb Philips gemaild met de vraag waarom de DVDRW885K dual-layer brander nog niet in de winkels ligt. De reactie daarop was dat er nog niets over de brander bekend bij hen is en dat zodra dat wel zo is het meteen op de website komt te staan. Waarom kondigen ze dan zo groot aan dat hij in april verkrijgbaar zal zijn? 8)7
Philips klantenservice is ruk. In de meeste gevallen krijg je standaard antwoord: er is ons niets bekend, zodra er iets bekend is komt het op de website

Panasonic doet hetzelfde

En Philips medewerkers zijn nog dom ook. Toen ik een vraag had over hdtv toestellen dachten ze dat ik het over een tv met ingebouwde harde schijf had.. dat terwijl ik er voor de zekerheid nog een 5 regels lange uitleg bij had gedaan wat hdtv (high definition television) is.

Verwijderd

Dat is €6,- per schijfje. Al een stuk interessanter dan de 20 die hierboven genoemd wordt.

Het is natuurlijk ook logisch dat de media nog zo duur is. Er is op dit moment praktisch geen hond die veel van die schijfjes wil hebben, omdat bijna niemand zo'n brander heeft. De vaste productie kosten moeten dus gedekt worden door een kleine hoeveelheid schijfjes, waardoor de prijs hoog is. Krijgen de dual layer branders echter voet aan de grond, en dat lijkt er wel op, dan zal de prijs snel genoeg dalen.

Nog even wachten en dan koop ik ook zo'n ding. Wel zo makkelijk bij het backuppen van m'n dvd's.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Die link van pricewatch waren wel DVD-R schijfjes (geen double layer maar double sided).

Maxell zal trouwens nog geen DVD+R DL kunnen aanbieden omdat enkel Mitsubishi (MKM) ze maakt (en in kleine hoeveelheden).

Ik heb de Sony DRU700 ondertussen eens aan de tand gevoeld met een echt DVD+R DL schijfje. Om te zien wat ie nu echt kan, heb ik CDSpeed gebruikt, en de drive kon hetgeen ie zelf geschreven had niet meer foutloos teruglezen...

Sony steekt er wel een zwart frontje bij, maar geen leeg DVD+R DL plaatje.

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
De Sony is bij Salland nu ruim op voorraad lees ik zo, voor € 174,-

code:
1
2
3
Productnummer 3801 
Omschrijving Sony DRU-700A Dual Layer Retail, Wit  
Voorraad extern magazijn 146

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Angels2 schreef op 20 mei 2004 @ 12:52:
Die link van pricewatch waren wel DVD-R schijfjes (geen double layer maar double sided).

Maxell zal trouwens nog geen DVD+R DL kunnen aanbieden omdat enkel Mitsubishi (MKM) ze maakt (en in kleine hoeveelheden).

Ik heb de Sony DRU700 ondertussen eens aan de tand gevoeld met een echt DVD+R DL schijfje. Om te zien wat ie nu echt kan, heb ik CDSpeed gebruikt, en de drive kon hetgeen ie zelf geschreven had niet meer foutloos teruglezen...

Sony steekt er wel een zwart frontje bij, maar geen leeg DVD+R DL plaatje.
Mag ik vragen waar je het DL schijfje vandaan hebt? Ik heb inmiddels m'n NEC 2500 naar 2510 DL gehacked })

Ik heb wel wat schijfjes, maar ik heb ze nog niet in de winkel gezien!

webOS all the way!

Pagina: 1