Toon posts:

cubase sx neemt metronoom op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben absoluut beginnend in cubase, en heb ook de vele posts omtrent dit onderwerp gelezen maar ik kom er toch niet helemaal uit.

specs:
cubase sx
asio drivers
ac97 adio kaart (full duplex)
pent 4
In de opname regeling van windows staat de stereo mix aan, zodat ik in windows tegelijkertijd kan opnemen en afspelen.

Wat ik wil opnemen in cubase speel ik af met de lm-7, en als metronoom gebruik ik die van cubase zelf, zowel midi als audio heb ik beiden geprobeerd, maar steevast worden die beiden opgenomen.

Geprobeerd:
Vst inputs, anders mappen van de twee inputs.
Device setup, control penal.
Lm-7 op een midi spoor opnemen, kreeg ik echter niet voor elkaar.

Daarnaast vroeg ik me af of er met latency ook bedoeld wordt als je een virtueel instrument afspeelt en wel gelijk hoort wat je speelt, maar pas later het geluid uit ziet slaan op het audio spoor.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Ik zou zeggen begin met één track, audio of midi, wat je wilt. Die LM-9 is toch de drummachine? Met wat voor input speel je die track in of klik je de noten er met de muis in?

De metronoom wordt in ieder geval normaal gesproken niet opgenomen. Je moet binnen Cubase zelf de inputs en outputs activeren/routeren. Daarvoor heb je volgens mij de volumeregeling van Windows niet nodig.

Latency van een geluidskaart wil zeggen de tijd die het kost voordat een geluid op de input is gedigitaliseerd en weer terug naar analoog als je hem via de output direct weer terugluistert. (correct me if I'm wrong)
Latency bij MIDI ken ik niet eerlijk gezegd...

Verwijderd

Topicstarter
Dank alvast voor je reactie..

De geluiden van de lm-7 speel ik in met de muis, en wil ik op nemen op een audio track in cb sx.
Als metrum gebruik ik de click in cubase zelf, maar die wordt dan ook opgenomen op de zelfde audio track, ongeacht of het een audio of midi click is.
Als ik de track dus afspeel na opname hoor ik de ingespeelde geluiden van de lm-7 en er door heen de metronoom.

Om dit op te lossen dacht ik de lm-7 op een midi track op te nemen aangezien de opnameregeling in windows alle afgespeelde audio opneemt.
Echter als ik een midi track selecteer voor opname, en met de lm-7 via de muis inspeel wordt er niets opgenomen.

Wat die latency betreft ik vroeg dit namelijk hierom,
als ik afspeel met de lm-7 via de muis, hoor ik vrijwel direkt geluid, echter ongeveer pas een seconde later slaat de inputmeter (noem ik dit goed?) uit op de audio track. Is dit dan ook latency?

Verwijderd

Waarom opnemen naar een audio track? Ik zou gewoon een midi track nemen. Ben je meteen van je click probleem af.

Als je het echt op wilt lossen zou ik eens kijken of er iets in de Windows mixer niet goed staat, mischien een interne passthru van audio uit naar in?

Je hebt toch geen kabels van je output naar de input van je kaart lopen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb verder geen kabels lopen ofzo.

Inderdaad wilde ik al een midi track nemen om dit probleem op te lossen.
Wilde echter nog niet lukken

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Je moet een midi track aanmaken, daar je noten in klikken met de muis (of spelen met een midi-keyboard bijv.) , bij VST-instruments de LM9 toevoegen, vervolgens bij de midi track de LM9 als output kiezen en volgens mij moet je dan je drumtrack horen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit geprobeerd, maar die midi track neemt niets op.

Voor de duidelijkheid de audiokaart is een realtek ac 97
tis niet het nieuwste ofzo maar hij zou het moeten kunnen lijkt mij.

Ik moet zeggen dat r in de mixer van windows geen midi volume regelaar zit.
Pagina: 1