Brakke IDE controller?

Pagina: 1
Acties:

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik wou m'n FreeBSD servertje upgraden door er een nieuwe schijf bij te doen. Ik heb eerst rustig dingen geinstalleerd en geconfigureerd in een andere computer, zodat ik niet teveel downtime had. Toen ie klaar was deed ik hem in de andere pc. Toen wou hij helemaal niet meer booten. (kon de root partitie niet meer mounten) Het zag er ongeveer uit als de foutmelding hier beneden, maar ik weet het niet meer precies. Ik probeerde een reboot en toen kwam ie met deze:

code:
1
2
3
4
ad0: UDMA IRCR error cmd=read fsbn 0 retrying
ad0: UDMA IRCR error cmd=read fsbn 0 falling back to PIO mode

Hij boote dus wel deze keer. Dus ik dacht, misschien is die schijf gewoon brak. Dus ik zet um in de PC waar ie vandaan kwam, en geen enkele problemen. Hij boot als een trein, en de foutmelding die hierbovenstaat kwam helemaal niet voor. Dus ik probeer de oude schijf, die het 10 minuten geleden nog prima deed, en die komt ook met exact dezelfde foutmeldingen als hierboven staan. Dus ik sloop een Windows schijf uit een andere PC en doe die in de slechte. Windows komt dan niet verder als een knipperend streepje, die er na 10 minuten nogsteeds staat. Ook is er geen sprake van schijfactiviteit. Dus ik zet de Windows schijf weer terug in de andere computer en ja hoor, hij boot gewoon. Brakke schijf kan het niet zijn dus.

Vreemde is wel dat hij wel gewoon de Windows en FreeBSD installatie CD wilt booten, en ik heb expres nog het IDE kabeltje in allebij de controllers gedaan. Ook heb ik de IDE kabeltjes tot 2 keer aan toe vervangen, maar ook dat hielp niet.

Ik denk zelf dus dat m'n IDE controller brak is, maar ik hoop dat een mede-tweaker ook zijn of haar mening zou willen geven. Dan weet ik in ieder geval zeker of ik een nieuw mobo mag halen of niet.

offtopic:
Oei, een kleine titel edit is misschien wel op z'n plaats :P

Edit:

Whoops, verkeerd forum aangeklikt :X Thnx voor de move

[ Voor 6% gewijzigd door silentsnake op 16-03-2004 23:12 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-03 15:37
Move PMG -> OM :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.