Toon posts:

[access 2002] Database op 233Mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om de administratie op bureau wat te vergemakkelijken heb ik zopas een database in access 2002 in elkaar gebokst. Nu is het probleem dat ik me plots realiseer dat onze pc op het werk draaien op win98. nu vroeg ik me af of het mogelijk was om deze database daar op één of andere manier op draaiend te krijgen. kan access 2002 daarop geinstalled worden? Nu staat office 97 erop geinstalleerd. verder: PII 233mhz 64mb ram.
Pc moet enkel database draaien en nu en dan eens een cd-rom met spare parts.
En weet iemand hoe dat zit met licenties ?
Is het mogelijk om enkel en alleen een licentie te nemen op acces? En wat kost die?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-09 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een licentie op alleen Access is bijna net zo duur als een compleet office pakketje. Dat is het idee van koppelverkoop waar ze bij MS heel goed in zijn.

In principe kan je Access wel draaien op die PC. Office 2000 kan je installeren op windows 95/98/me/2000 of wat er dan ook op staat. Verwacht alleen niet te veel snelheid, 64 mb is niet echt veel.

Eventueel kan je, als je geen heel ingewikkelde dingen hebt in je database, de database in Access 97 formaat opslaan. Dan werkt hij zeker op die ene PC. Andere pc's kunnen eventueel het bestand in Access 2002 openen, wwarbij ze ervoor moeten kiezen om de database NIET te converteren.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Boss schreef op 17 maart 2004 @ 00:11:
wwarbij ze ervoor moeten kiezen om de database NIET te converteren.
Waarna je er vervolgens niks mee kan doen. Althans, dat is onder Office 2003 iig zo, van XP weet ik het niet 100% zeker maar ik vermoed dat dat niet veel anders is.

Verwijderd

Topicstarter
En is het (althans voor mij :) ) mogelijk om in die database te werken vanop 2 pc's?
1* NT 4.0 / 1* win98.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Het is zeker mogelijk om met meerdere pc's op één Access database te werken. Bedenk echter wel dat hoe meer pc's je gaat verbinden met die database, hoe minder stabiel hij wordt.

Laat ik het zo zeggen: Access kán het wel, maar het is niet bedoeld om met 30 pc's erin te werken ;).

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-09 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

ddc schreef op 17 maart 2004 @ 00:25:
[...]

Waarna je er vervolgens niks mee kan doen. Althans, dat is onder Office 2003 iig zo, van XP weet ik het niet 100% zeker maar ik vermoed dat dat niet veel anders is.
Je kan hem dan niet meer bewerken, als in, het ontwerp aanpassen. Maar volgens mij kan je wel gewoon data erin aanpassen etc.

Hier bij mij kan dat tenminste gewoon onder 2003. (er zit zelfs nog steeds de optie in om een bestaande database te converteren naar '97)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ddc schreef op 17 maart 2004 @ 11:26:
Het is zeker mogelijk om met meerdere pc's op één Access database te werken. Bedenk echter wel dat hoe meer pc's je gaat verbinden met die database, hoe minder stabiel hij wordt.

Laat ik het zo zeggen: Access kán het wel, maar het is niet bedoeld om met 30 pc's erin te werken ;).
ik ken helaas genoeg bedrijven die met meer als 30 man erin werken (complete productieomgeving bij grote klant van ons... )

maar goed die gaan nu over naar Sql server :z omdat het toch iets te traag werd, maar het is wel stabiel (=access)

is het voor de TS mischien niks om MSDE te gaan gebruiken :?

das nog wel te betalen (iig goedkoper als 5x access)

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 17-03-2004 22:11 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat maar om 2 verschillende pc's, één aan het onthaal en één op het bureau.

verder is het probleem ook dat de pc aan het onthaal al verbonden is met een server voor ons bestelsysteem. (+- 65 pc's en wat servers)
dit systeem is totaan onafhankelijk van wat ik wil doen en is beheert door derden.
zou het lukken door eventueel een 2e netwerkkaart in die pc te pluggen en deze te verbinden met de pc in het bureau die nu nog op geen enkel netwerk zit?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is het makkelijker om een eenvoudige visual basic applicatie in elkaar te knallen. Dan heb je geen gezeik meer met verschillende versies van access.

[ Voor 4% gewijzigd door Noork op 18-03-2004 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem is al opgelost, Office XP werkt prima op win 98
Pagina: 1