Toon posts:

AMD 64 of Pentium 4??

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen maar weet niet goed wat ik nou voor
processor moet kopen, wat kunnen jullie mij adviseren een AMD 64 3200 of kan ik toch beter een pentium 4 3200 kopen, ik gebruik mijn pc voor games voornamelijk..

Groeten Arie

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Systeem | Strava

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Dit is echt zovaak langsgeweest, gebruik even de search.
Om toch maar even antwoord te geven: ik raad je de AMD 64 3000+ aan, aangezien deze snel is, weinig warmte produceert, beter presteert in games en je voorbereid bent op de toekomst, namelijk 4 bit.

:)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Welkom, lees voordat je post ook even de FAQ's door om nare reacties te voorkomen.

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-01 19:16

Beamer

Return of the legend

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 23:01:
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen maar weet niet goed wat ik nou voor
processor moet kopen, wat kunnen jullie mij adviseren een AMD 64 3200 of kan ik toch beter een pentium 4 3200 kopen, ik gebruik mijn pc voor games voornamelijk..

Groeten Arie
Als je voornamelijk gamed een athlon 64! Maar dit had je via de search ook wel kunnen vinden.

offtopic:
en ik heb er een hekel aan om te roepen search, argh

offtopic:
*edit argh veels te traag

[ Voor 5% gewijzigd door Beamer op 16-03-2004 23:04 ]

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

Topicstarter
Oke zoals jullie merken ben ik nogal nieuw op dit gebied, had het inderdaad kunnen lezen als ik het ff ingetikt had in de search...... zal de volgende keer dat eerst even doen, sorry

bedankt voor jullie reactie...

greetz..

Verwijderd

moet je trouwens niet windows XP 64 bit aanschaffen voordat je de optimale prestaties benut van het amd 64bit systeem ?

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-01 17:25

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 23:14:
moet je trouwens niet windows XP 64 bit aanschaffen voordat je de optimale prestaties benut van het amd 64bit systeem ?
normaal gesproken wel, maar zou er niet een speciale versie van Windows XP komen die werkt in een 64bit omgeving :?

Dance Dance Revolution

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Oguz286 schreef op 16 maart 2004 @ 23:02:
Dit is echt zovaak langsgeweest, gebruik even de search.
Om toch maar even antwoord te geven: ik raad je de AMD 64 3000+ aan, aangezien deze snel is, weinig warmte produceert, beter presteert in games en je voorbereid bent op de toekomst, namelijk 4 bit.

:)
OK, offtopic, een een vreselijke inkopper, maar voorbereid op de 4-bit toekomst, ik ben benieuwd wat dat gaat opleveren... :P

Prijstechnisch is de 3000+ inderdaad wel erg interessant, alhoewel ik op zowel de MSI als de Abit borden voor deze proc al redelijk veel problemen ben tegen gekomen op het gebied van stabiliteit. De enige die eigenlijk zonder problemen draaien bij ons zijn de Asus K8VDeluxe borden, in de nieuwste revisie dan wel te verstaan.

Zoals al wordt aangegeven is de AMD gewoon voor de toekomst iets beter, maar houd er natuurlijk rekening mee dat de socket754 eigenlijk al weer "oud" is, aangezien de snellere AMD's toch op Socket939/940 zullen gaan uitkomen.
Maar ja, AMD blijft over het algemeen net iets sneller in de games dan de P4.
Succes met je keuze, ik zou er zelf ook nog niet zo 1-2-3 uit zijn...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jij bent niet de eerste met deze vraag, zo'n vraag wordt vaak genoeg gesteld. Het komt er vaak op neer dat je af moet gaan op zowel de benchmarks als de prijs. Zo kan je met Google zoeken naar "Pentium Athlon 64 review benchmarks" en je vindt al snel artikelen als deze.

Gewoon naar algemene benchmarks kijken is vaak niet zo slim, je kan vooral letten op de game-benchmarks. Hiervan zie je vaak een 3dMark test, of een Aquamark test, in de reviews terug.

Je kan ook nog eens een kijkje nemen bij de 3dMark contest, waar veel 3dMark scores te vergelijken zijn, zo ook die van de Pentium 4 systemen en de Athlon 64 systemen.

Ik denk dat je zo wel een heel eind komt. Mocht je nog vragen hebben over de overige componenten, raad ik je aan eerst even "Wat past bij elkaar?" te lezen, hier staat veel handige informatie in.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.