Hoe op een site een eigen audio-upstream te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo,

Met de search kwam ik er niet achter, want ik weet niet goed hoe je dit moet benoemen, maar ik wil dus hetvolgende kunnen:

Ik genereer realtime geluid (maakt niet uit wat), dit gaat m'n geluidskaart in en alles wat er op dat moment in gaat, moet realtime ge-encode worden en via een internetpagina beluisterd kunnen worden.

Het principe van streaming radio dus.

Nou, maak je maar geen zorgen over het geluid genereren en het in m'n geluidskaart krijgen, maar hoe moet ik verder vanaf dit punt?

Wat voor software codeert en streamt up voor mij en wat moet ik op m'n site plaatsen willen mensen dit direct kunnen horen?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

er van uitgaande dat je niet op een LINUX systeem zit, probeer is te zoeken naar Windows media encoder op google, je kan daarmee alleen via internet streamen, als je mensen dan je IP nummer geeft, kunnen ze via MMS://123.456.7665 intypen in internet explorer, naar jou luisteren, of zien je kan nl. ook video uitzenden met windows media encoder. (van microsoft natuurlijk, dus werkt vast alleen bij mensen die ook windows media player hebben.)

maar ik ben vrij dom in het beantwoorden van vragen, ben een echte noob.