Toon posts:

[Fedora] Kan geen pakketten installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds net ben ik Fedora aan het proberen. De installatie verliep vlot en zonder problemen.
Nu wil ik wat extra pakketten installeren, via "software toevoegen/verwijderen", maar nadat ik alle pakketten gekozen heb, en Fedora de systeemvoorbereiding gedaan heeft, krijg ik een bericht dat ik de juiste CD nodig is. Nadat ik die in de CD-speler gestopt heb en deze gemount heb klik ik op OK. Ik krijg dan echter steeds de foutmelding:

Fout bij installeren pakketten
Er was een fout bij het installeren van de pakketten.
Bezig met afsluiten.

OK

Het vreemde is echter dat Fedora ALTIJD om een andere CD vraagt dan dat er in zit.
Wat kan hier het probleem van zijn?

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 13:26
Dat probleem heb ik ook gehad ja, geen oplossing voor gevonden. Daarna een paar keer rpm -i gebruikt.

Verwijderd

Als je de beschikking hebt over een vaste internetverbinding zou ik me als ik jou was eens gaan verdiepen in apt-get.

Alle info vind je op: Freshrpms.net

Installeren van een applicatie is zo eenvoudig als:

apt-get install foo

(En als pakket foo een dependency heeft met pakket bar wordt dat automatisch mee geinstalleerd).

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 16:23
Fedora heeft zelf ook Yum (service yum start) yum -i blabla

Icons are overrated

Verwijderd

Topicstarter
Als je de beschikking hebt over een vaste internetverbinding zou ik me als ik jou was eens gaan verdiepen in apt-get.
Ik heb breedbandinternet, maar ik probeerde juist mijn netwerkkaartdriver te installeren (nForce 2 onboard) en daarvoor had ik gcc nodig die ik niet geinstalleerd had...

Ik weet niet of er een driver aanwezig is, maar de eth0 kan i.i.g. niet gestart worden.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als je op http://fedora.artoo.net/faq/#InstallSoftware een nieuwe yum.conf download dan kan je naar hartelust software van de cd's installeren en up2date draaien.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 22:48:
Sinds net ben ik Fedora aan het proberen. De installatie verliep vlot en zonder problemen.
Nu wil ik wat extra pakketten installeren, via "software toevoegen/verwijderen", maar nadat ik alle pakketten gekozen heb, en Fedora de systeemvoorbereiding gedaan heeft, krijg ik een bericht dat ik de juiste CD nodig is. Nadat ik die in de CD-speler gestopt heb en deze gemount heb klik ik op OK. Ik krijg dan echter steeds de foutmelding:

Fout bij installeren pakketten
Er was een fout bij het installeren van de pakketten.
Bezig met afsluiten.

OK

Het vreemde is echter dat Fedora ALTIJD om een andere CD vraagt dan dat er in zit.
Wat kan hier het probleem van zijn?
Wat je iig kan doen, is cd1 te mounten ipv via het menu pakketjes te kiezen, dan werkt het wel.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een los pakket installeer, dan werkt het nog niet :(

Zie http://people.zeelandnet.nl/hitz/fedora_pakketten.JPG

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 23:16:
Als ik een los pakket installeer, dan werkt het nog niet :(
Waarom doe je het niet gewoon op de shell? Je ziet dan tenminste de foutmeldingen.

su -c 'rpm -Uvh [pakketnaam].rpm'

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Als je cd1 mount, wordt gevraagd of je autorun wilt laten uitvoeren. Als je hier Ok klikt, werkt het dan ook niet?

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
su -c 'rpm -Uvh [pakketnaam].rpm'
De gouden tip :)

Zo handig ben ik ook niet met linux, maar ik miste dus een aantal pakketten, waarvan ik gehoopt had dat ie dat zelf wel zou melden...

Bedankt!
Pagina: 1