Toon posts:

Vigor 2200E Reboot Zomaar ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb al een hele tijd een Vigor 2200e( keertje van iemand 2e hands gekocht),
sinds dien doet hij het goed en heb ik er voor derest geen problemen mee,
maar sinds kort draai ik een "Server" ( Ventrilo HLSD Winbot en CoD server, Tis niet echt een server te noemen ).
Sindsdien reboot de router zich om de zoveel tijd zomaar , meestal als ik aan het counterstriken ben :( :'(,
Ik heb al de firmware naar de nieuwste versie geupgrade (versie v2.3.8, voor deze versie reboote hij ook al telkens).
Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, hij doet de rest wel gewoon goed behalve dat hij af en toe zomaar reboot.
Het is 10/100 mbit netwerk en heb een nForce 2 moederbord ( wat voor lan daar ook op zit ? ).
en een ADSL Abbonement (HCCNET)
met een alcatel modem ( Nie gehacked of zow ).

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen want ik heb nix hierover kunnen vinden.
Alvast Bedankt

Talorn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 22:41 ]

Verwijderd

heb je al een keertje helemaal opnieuw geinstalleerd
terug naar fabrieks instellingen???

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere keren al :S

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

misschien is je adapter brak? Of je router zelf.

Verwijderd

Probeer eens opnieuw de Firmware te flashen.

Verwijderd

Topicstarter
De router reboote een aantal keer ineens , ik ben daarna pas opzoek gegeaan naar nieuwe firmware . Ik heb deze geflashed.
SSH mischien me router brak , zouw best kunnen, me adapter niet je ziet hem echt rebooten als dat je hm zouw rebooten vanaf de webinterface( Oranje lampjes flikkeren ).

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Check ff de firewall instellingen, als ik het me goed herinner staat daar iets over het bouncen van de gescatterde UDP pakketjes, die nog al eens voorkomen bij Counter Strike.

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Volgens http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=409 werkt firmware 2.0a het beste met Counterstrike. Vanuit eigen ervaring weet ik dat de latere versies problemen kunnen geven i.c.m. bepaalde ips's.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk persoonlijk niet dat het door CounterStrike komt.
Het gebeurde ook daarbuiten en niet tijdens het CoutnerStriken.
Bijvoorbeeld als ik aan het slapen ben kijk ik de volgende ochtend naar de uptime en is hij maar 2 uur of zoiets.
het is echt irritand als je bijvoorbeeld een HLSD server heb draaien en je bent bezig en het internet reset zich weer eens even erger me er bestwel dood aan :(.
het is pas sins zon maand.
mischien is dat ding gewoon brak, enige manieren om dat te testen.

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb het zelfde probleem, na een jaartje was ie brak en reset zichzelf ook constant (misschien is het een bufferoverflow) ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik d8 ook al iets van teveel connecties naar je Router, heb daarom ff op de server pc een firewall geinstalleerd maar dat mocht niet baten :(.
Wel klote want ik vond het een wereld ding die vigor O+

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 13:45
Ik heb dit ook gehad, suuuuper irritant. Zelfs met ventilator erop zodat ie lekker gekoelt was maar nix hielp. Ik heb toen een pc gepakt en daar router van gemaakt, die heb ik laten draaien een maand ofzo, daarna me router weer geprobeert en totop de dag van vandaag nooit geen problemen meer. Vaaaaaag maar waar. Ik was ten einde raad, ik wilde hem gaan opsturen naar Draytek, had ook meerdere malen met hun aan de telefoon gehangen. Hun blamde kazaa enzo door teveel connecties ofsow.

[ Voor 23% gewijzigd door Novah op 17-03-2004 16:59 ]

Verwijderd

Novah schreef op 17 maart 2004 @ 16:58:
Ik heb dit ook gehad, suuuuper irritant. Zelfs met ventilator erop zodat ie lekker gekoelt was maar nix hielp. Ik heb toen een pc gepakt en daar router van gemaakt, die heb ik laten draaien een maand ofzo, daarna me router weer geprobeert en totop de dag van vandaag nooit geen problemen meer. Vaaaaaag maar waar. Ik was ten einde raad, ik wilde hem gaan opsturen naar Draytek, had ook meerdere malen met hun aan de telefoon gehangen. Hun blamde kazaa enzo door teveel connecties ofsow.
wat is dat nou voor iets achtelijks? Veel mensen gebruiken P2P en die dingen houden dat niet bij?

Mijn pentium 133 kan je overheen gooien wat je wil, 486 idem. Ik vind dat je mag verwachten dat je spullen koopt wat het gewoon doet, met de meeste applicaties.Dat je geen cisco koopt mag duidelijk zijn, maar het gewoone huis-tuin-keuken gebruik moet zo'n ding toch wel aankunnen.

Dat is de reden dat mijn e-tech ook de deur uitgaat. Via EPIA icm htpc-achting iets maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Nouwja hij mag van mij pas in de zomervakantie afkoelen, jammer voor em :P.
heb al 2 dagen geen last van reboots hoop dat het zo blijft :).
Pagina: 1