Toon posts:

Problemen met AGP snelheid van Asus K8V Deluxe.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb sinds een paar dagen een Asus K8V deluxe, samen met PC3700 corsair, en een Ati radeon 9700.
Al met al draaid dit zeer goed, maar ik loop echter tegen 1 probleem aan.
Als ik ga overklokken, kan ik erg ver komen, 240 FSB is geen probleem op standaard voltage, en 1:1.
Maar wat er gebeurd, is dat mijn Radeon compleet over zijn nek gaat bij de minste belasting.
Heeft iemand hier een oplossing voor, en weet iemand mischien ee kaart die wel goed tegen overklokken kan.
Vind het namelijk erg vervelend dat alles hard wil, maar dat mijn VGA kaart dit tegen houd. :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 22:34:
Hoi,

Heb sinds een paar dagen een Asus K8V deluxe, samen met PC3700 corsair, en een Ati radeon 9700.
Al met al draaid dit zeer goed, maar ik loop echter tegen 1 probleem aan.
Als ik ga overklokken, kan ik erg ver komen, 240 FSB is geen probleem op standaard voltage, en 1:1.
Maar wat er gebeurd, is dat mijn Radeon compleet over zijn nek gaat bij de minste belasting.
Heeft iemand hier een oplossing voor, en weet iemand mischien ee kaart die wel goed tegen overklokken kan.
Vind het namelijk erg vervelend dat alles hard wil, maar dat mijn VGA kaart dit tegen houd. :/
Enige oplossing is een nvidia kaart kopen want die kunnen met gemak een agp bus van 92mhz aan :)
Want ati kaartjes gaan inderdaad over hun nek met hoge agp bussen :)

Verwijderd

Topicstarter
Die VGA kaart van jou, is dat nog wat qua prestaties, en welk merk heb jij?
En tot welke AGP snelheid kan jij gaan voordat hij over zijn nek gaat?

Verwijderd

als je wilt zien hoe een bepaalde kaart presteert, zoek dan een review op op tomshardware of kijk hoe hij het overclocked doet op de GoT 3D Mark Challenge

Verwijderd

Topicstarter
Jij snapt de vraagsteling niet helemaal.....
Het gaat erom dat ik wil weten welke kaarten goed met hoge AGP snelheden overweg kunnen, en niet of ze hoog kunnen overklokken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 22:46:
Die VGA kaart van jou, is dat nog wat qua prestaties, en welk merk heb jij?
En tot welke AGP snelheid kan jij gaan voordat hij over zijn nek gaat?
Ik heb een PoV GF FX 5900XT in mijn pc :)
En over de prestatie hij is lekker snel :P
En ik kan er een agp bus mee halen van 96mhz dus dat is aardig hoog :P

Verwijderd

Topicstarter
Met welke settings heb jij dei snelheid gehaald, heb namelijk dezelfde specs als jij nu.
Heb namelijk ook een point of view 5900XT besteld :9

Verder heb ik:

Asus k8V Deluxe
1024MB corsair pc3700
Athlon 64 3000 met Zalman 7000Cu

Zou jij even jou bios settings van geheugen en dergelijke willen geven, wil namelijk ook wel zo hard gaan!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik weet niet of je probleem al op gelost is maar ik had het zelfde probleem maar nu dat ik de agp poort naar 4x heb gezet kan ik weer gamen met een fsb van 235
voorheen stabiel op 225 en toen crash de mijn kaart steeds (9800 pro)

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 22:38:
[...]

Enige oplossing is een nvidia kaart kopen want die kunnen met gemak een agp bus van 92mhz aan :)
Want ati kaartjes gaan inderdaad over hun nek met hoge agp bussen :)
Onzin, ik draai mn 9800XT zonder problemen op een zwaar verhoogde agp-bus (abit NF7-S rev 2)

Promoter of no cheats and fair play

Verwijderd

yakamitsu schreef op 06 september 2004 @ 03:13:
[...]

Onzin, ik draai mn 9800XT zonder problemen op een zwaar verhoogde agp-bus (abit NF7-S rev 2)
hmm jah een nf7-s heeft een agp lock he ;)
Dus dan heb je er geen last van dat je videokaart gaat flippen op een hoge fsb :)
Maar het is bij de meeste mensen bekent dat ati niet tegen hoge agp bussen kan :)

Verwijderd

Op wat voor manier gaat je Radeon 9700 "over zijn nek" dan??

Ik heb zelfde moederbord en videokaart en bij elk spel klapt mijn computer uit. Ging er vanuit dat het aan mijn voeding ligt (na heel veel tips op GoT)

Ik heb trouwens niks overgeclocked.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 19:47:
Op wat voor manier gaat je Radeon 9700 "over zijn nek" dan??

Ik heb zelfde moederbord en videokaart en bij elk spel klapt mijn computer uit. Ging er vanuit dat het aan mijn voeding ligt (na heel veel tips op GoT)

Ik heb trouwens niks overgeclocked.
Als je je een moederbord hebt waar geen agp/pci lock op hebt en je schroeft je fsb bv naar de 240mhz dan loopt je agp bus op 80mhz terwijl dat hij standaart 66mhz hoort te zijn. En een ATI kaart vind 76mhz op die agp bus al niet meer leuk dus loopt heel je computer vast.
Maar dit is niet het probleem bij jou want jij hebt niks geoverclocked dus bij jou kan het aan de voeding liggen :)

Ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben geweest met me antwoord anders hoor ik het wel :)

Verwijderd

Thanks beastlock.

Ik wist helemaal niet dat mijn moederbord geen AGP lock had. Maarja, was ook niet van plan om te gaan overclocken.
Pagina: 1